NYT TARVIN KIPEÄSTI APUJA JA NEUVOJA

• Viestiketjun aloittaja kaikki pilalla?
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja minskumansku:
Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Eikö rakkaus miestäsi kohtaan voita ihastumisen tunteen?
Kyllä ihastumisen huuma on aika alleentallovaa! Ei silloin pysty järkevästi miettimään... ja vaikka rakastaisikin toista, se on vuosien kuluessa muuttunut niin "tavalliseksi" rakastamiseksi, ettei se puske läpi ihastuksen ollessa valloillaan... Voin olla väärässäkin...
Ihastumisen huuma on hetkellistä ja jos yhtään on järkeä päässä, niin hetken huuman ei anna valloittaa.Kyllä aito rakkaus voittaa ihastumisen tunteet, vaikka miten olisi vuosien kuluessa muuttunut "tavalliseksi" rakastamiseksi

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
EN halua tosiaan miehelle tuottaa sitä tuskaa, että lähtisin ja veisin yhteisen lapsen, ja jäisi yksin asunnon kanssa :(
Miksi veisit lapsen? Minne asti oikein häipyisit...?
Siis en kauas, mutta tietty lapsi muuttaisi minun kans
Tuostakin varoituksen sana... Niin eräskin ajatteli, että tietty lapsi muuttaisi hänen kanssaan, kun löysi uuden miehen ja erosi, mutta... mies olikin sen verran suivaantunut, että haki myös huoltajuutta ja sai sen! Ei kyllä ehdi olla lapsen kanssa, mutta maailma on ihmeellinen ja vääryyksiä täynnä.

Omakin entinen mieheni halusi kiukuissaan huoltajuuden, mutta sain onneksi toiveeni - ja lapsen toiveen - läpi ja hän on nyt puoliksi meillä vanhemmillaan.

Kuten tuossa jo on kirjoitettukin, niin yhden illan baarituttavuuden jälkeen ei kannata edes miettiä moisia ajatuksia.Suorastaan ( anteeksi vain )huvittavaa, että jo miettii muuttamista yms.Järki käteen, pää kylmänä, pudottaudu alas sieltä haavemaailmasta ja mieti.

Eikö rakkaus miestäsi kohtaan voita ihastumisen tunteen?
Kyllä ihastumisen huuma on aika alleentallovaa! Ei silloin pysty järkevästi miettimään... ja vaikka rakastaisikin toista, se on vuosien kuluessa muuttunut niin "tavalliseksi" rakastamiseksi, ettei se puske läpi ihastuksen ollessa valloillaan... Voin olla väärässäkin...
Ihastumisen huuma on hetkellistä ja jos yhtään on järkeä päässä, niin hetken huuman ei anna valloittaa.Kyllä aito rakkaus voittaa ihastumisen tunteet, vaikka miten olisi vuosien kuluessa muuttunut "tavalliseksi" rakastamiseksi
Se jäi sanomatta, että vaikka ihastus huumaa, kannattaa tunkea jäitä housuun ja kärsiä vähän aikaa. Muutaman viikon päästä on jo paljon helpompi olo.

mmm
Vaikutat aika kypsymättömältä kun yhden ihastuksen takia mietit perheesi hajoittamista. Voin sanoa aika varmasti että jos sen teet niin tuut katumaan. ihastus menee ohi aika nopeesti ja sit tulee arki vastaa uuden miehes kanssa ja alat kelaamaan että mitäs tulikaan tehtyä...

ap
Alkuperäinen kirjoittaja mmm:
Vaikutat aika kypsymättömältä kun yhden ihastuksen takia mietit perheesi hajoittamista. Voin sanoa aika varmasti että jos sen teet niin tuut katumaan. ihastus menee ohi aika nopeesti ja sit tulee arki vastaa uuden miehes kanssa ja alat kelaamaan että mitäs tulikaan tehtyä...
Oot oikeassa varmasti tuossa, että arkihan se tulis vastaan ja alkas sitte mietiin ja harmittas

Siis yhden illan olet baarissa jutellut???
Kyllä, nyt ihan oikeasti se aikuinen ihminen esiin sieltä!
Pikkasen alkoa veressä ja imartelevaa huomiota yhden illan ajan ja sä jo mietit avioliiton purkamista? Taisi päästä henkinen teini hetkeksi valtaan, mutta ryhdistäydy nainen!

huh huh
Yhdyn ihmettelijöihin. Siis sä olet yhden kerran nähnyt jonkun miehen baarissa ja nyt mietit oman miehesi jättämistä? Voi kääk, ootko kattonu vähän liikaa Kauniita ja Rohkeita tai jotain...Tää oli kyllä typerintä mitä olen vähän aikaan kuullut, nyt järki käteen!

Gluteus maximus
kuulostaa siltä, että olet miettinyt eroa jo aikaisemmin, koska edes mietit tuota asiaa. Nyt se vaan tuli konkreettisemmin esille. Teillä ei suhde oikein toimi...

Ihastumisen tunteeseen on helppo ihastua.... Se tuntuu ihanalta, ja etenkin jos mieskin oli ihana ja vaikka komea, ja antoi sulle erityistä huomiota. Pääsit hetkeksi irtautumaan tutusta ja ehkä jo rutiiniksikin heittäytyneestä arjesta. Ja se tuntui sinusta hyvältä.

Mutta mietippä, jos kertoisit nyt miehellesi (jonka kanssa sinulla ehkä jo vuosia takana, monia yhteisiä kokemuksia ja asioita), että sinulla on uusi ihastus, uusi mies, ja avioliitto on nyt loppu. Näkisit tuskan miehesi silmissä. Puhumattakaan lapsesta, kun kertoisit, että äiti ja isä muuttavat nyt erilleen. Ja sitten kun alkaisit pakkaamaan yhteisiä tavaroita kodistanne, yhteisiä muistoja, elettyä elämää, tulevia unelmia, yhteistä elämäänne.... Miltä se tuntuisi?

Sanoisin, että ihastua voi vaikka kaupan kassaan (puhumattakaan nyt alkoholin vaikutuksen alaisena jossain ravintolassa johonkin mieheen). Se on ihanaa hetki tuntea sitä ihastuksen huumaa. Ja siinä mielentilassa olisi valmis tekemään isojakin ratkaisuja ehkä.

Mutta mieti kaksi kertaa. Jos rakastat miestäsi, unohda ihastus, ihastu mieluummin mieheesi uudestaan. :heart: Niinkuin tässäkin ketjussa on sanottu, älä aiheuta elämäsi tärkeimmille ihmisille turhaa tuskaa, sillä veikkaampa, että se ihastus ei korvaa perhettäsi ja nykyistä elämääsi. Etkä loppujen lopuksi tiedä, puhuiko se ihastuksesi kohde sanaakaan totta, ja millainen mies hän loppujen lopuksi on...

Kokenut
Itsellä ollut vastaavanlainen tilanne,paitsi ettei ihastumisen kohteena ollut mikään baarituttavuus vaan mieheni veli. Nähtiin tietenkin usein ja pelkäsin kuollakseni että joku sukulaisista huomaa ihastukseni. Mieheni veli huomioi ja hymyili minulle puhuessaan jne.. Pienen pienen hetken jo mietin mieheni jättämistä. Ihastusta kesti n.6kk,jossain vaiheessa paljastin miehelleni ettei meidän suhde ole nyt kunnossa. Tietenkään en paljastanut,että olin ihastunut hänen veljeensä. Mies jotenkin havahtui ja suhteemme muuttui parempaan.n. Vuosi tapahtuneen jälkeen oltiin viettämässä polttareita ja miehen veli laittoi minulle viestin,jossa lupasi maat ja taivaat. Poistin viestin,sillä minun puoleltani ihastuminen oli vain hetkellinen hairahdus joka tuskin olisi johtanut mihinkään vakavampaan. Eli niitä ihastuksia todellakin tulee ja menee.kun oman suhteen saa kuntoon,ihastumiset lieventyvät.

Suzyanne
Olen samaa mieltä kuin moni muukin, että yhden illan tuttavuuden takia ei kannata (ilmeisesti) hyvää suhdetta heittää romukoppaan, eikä edes kovion tosissaan sitä miettiä.

Sitä on ehkä nyt vaikea kuvitella, mutta se ihastus lievenee päivä päivältä, varsinkin jos vältät pitämästä yhteyttä uuteen tuttavuuteesi. Ja miehesi kanssa viettämä yhteinen aika todennäköisesti lieventää ihastusta päivä päivältä, ja voimistaa tuntemaasi rakkautta häneen.

Tottahan se on , että monen vuoden suhteen jälkeen sitä joskus kaipaa sitä ihastumisen ja hullaantumisen tunnetta. Mutta se jokapäiväisen elämän mukanaantuoma rakkaus ja kiintymys on loppupeleissä kuitenkin kestävämpää kuin se ihastumisen huuma.

Tiedän mistä puhun, sillä vuosia sitten 9-vuotinen liittoni päättyi , kun hullaannuin tulenpalavasti toiseen mieheen. Aika pian eron jälkeen kuitenkin huomasin, että tämä uusi mies ei halunnutkaan minusta kuin hetken huvia, ja huomasin olevani yksin ja katkeroitunut.

Nyt olen ollut parisen vuotta avoliitossa miehen kanssa, jonka kanssa luulen olevani todella pitkään, suhteemme on täynnä rakkautta, vakaalla pohjalla ja vaavikin ihan lähiaikoina tulossa.

Toivotan sinulle paljon voimia, että päätyisit oikeaan ratkaisuun. Toki, jos tämän ihastuksesi myötä huomasit ettet muutenkaan enää rakasta miestäsi, silloin ero on ehkä ppidemmän päälle paras ratkaisu. Mutta jos suhteenne on muuten kunnossa, ja eropohdintasi johtuvat vain tästä uudesta ihastuksesta, silloin kehoittaisin sinua harkitsemaan TODELLA tarkkaan, koska päätös voi vaikuttaa koko loppuelämääsi. Voimia sinulle!

EN halua tosiaan miehelle tuottaa sitä tuskaa, että lähtisin ja veisin yhteisen lapsen, ja jäisi yksin asunnon kanssa :(
No mun mielestä tuo ei ole mikään "tietty lapsi muuttaisi minun kans". Jos mies on hyvä isä ja sinä haksahdat vieraaseen, niin minusta et noin vain voi riistää isältä lasta ja lapselta isää ja muitta mutkitta ottaa ja lähteä lapsen kanssa. Pientä arvostusta miestäsi kohtaan edes, pliis! :kieh:

vieras
kyllä minä olen sitä mieltä että annat nyt vain sen ihastuksen olla. Kun on parisuhteessa niin niitä tulee ja menee ja niille ei tehdä yhtään mitään. Tosissaanko kuvittelet että se mies ottaa sinut ja lapsenkin vielä elätettäväksi? hauskaa haluaa pitää ja se siitä.

niks naks ja poks
Alkuperäinen kirjoittaja Becka:
Anna hieman ajan mennä, tunteet varmistuu ja ajatus selkenee.
Niin kai se pitäski tehä, mutta kun tämä toinen on mielessä sitten koko ajan, ja kun on sen puhelin numerokin, niin.. :/
Ja meillä tosiaan on asunto ostettu, niin en kai nyt voi miestä jättää yksin sen kans
Oletteko naimisissa? Jos kyllä, niin ei se jättäminen "sen kans" niin vain onnistuisikaan. Olet yhtä suuressa vastuussa veloista kuin miehesikin. J a vaikka ette olisi naimisissakaan, mutta lainassa on molempien nimet, niin sama juttu....

Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
No mun mielestä tuo ei ole mikään "tietty lapsi muuttaisi minun kans". Jos mies on hyvä isä ja sinä haksahdat vieraaseen, niin minusta et noin vain voi riistää isältä lasta ja lapselta isää ja muitta mutkitta ottaa ja lähteä lapsen kanssa. Pientä arvostusta miestäsi kohtaan edes, pliis! :kieh:
tästä olen kyllä ihan samaa mieltä!

v
Tuota menoa olet yksin tai kahden lapsen kanssa ja jos sinä mokaat niin toivottavasti lapsi jää isälle, et ole tarpeeksi kypsä vielä jos pitää vieraan vehkeen perässä juosta.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Tuota menoa olet yksin tai kahden lapsen kanssa ja jos sinä mokaat niin toivottavasti lapsi jää isälle, et ole tarpeeksi kypsä vielä jos pitää vieraan vehkeen perässä juosta.
Niinpä! Pistelee vihaksi noin moraalittomat ihmiset. Pikkasen vois järkee käyttää.

Yhteistyössä