Nyt tarvii tsemppiä!!! Toka päivä ilman tupakkaa ja olis niin helppoo lähtee ostamaan :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toivotontako
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

toivotontako

Vieras
Mulla on nikotiinilaastarikin ja silti on todella vaikeaa. Aamun ekat savut on niin tärkeet ollu. :( Oon polttanut kohta 12 vuotta ja tää on eka todellinen yritys lopettaa, siis sillain että itse ihan toden totta HALUAN lopettaa. Mutta miten se onnistuu!!! Tsempatkaa, please!!!

TSEMPPIÄ!!!
mä olen ollut nyt 7kk tupakoimatta ja tämä on elämäni paras päätös.. Olen myös itse polttanut 10 vuotta ennen tätä. Kun näet miten hyvä olo tupakoimattomuudesta tulee niin et varmasti enää koskaan koske tupakkaan. Kunhan vaan jaksat sinnitellä pahimman yli! Myös ihon kirkkaus ja hehku on maailman kaunein asia! Tsemppiä!

Lue stumppaa tähän- kirja ennen kuin poltat yhtäkään tupakkaa :) Lue se kirja ja mieti sitten vasta poltatko sen tupakan :) Mä oon ollut nyt 2viikkoo ilman. lopetin ekan kerran talvella ja olin 3kk polttamatta. nyt taas uutta yritystä :) En käytä vieroitustuotteita. Poltellut oon 14v reippaan askin päivässä.

Mä en itse asiassa tiedä, millä tsempata muita, kun mulla lopettaessa oli niin voimakas se kyrpiintyminen tupakointia kohtaan, ettei todellakaan tee mieli aloittaa uudestaan. Muutama kuukaus on takana ja tekee toisinaan mieli tupakkaa, mut ei mulla silti ole vaikeuksia olla polttamatta. Skarppaa itteäs vaikka lahjomalla. ;) Viikossa säästyy monet eurot, mitkä voi käydä vaikka kenkäkauppaan tuhlaamassa...

Mulla ei noista laastareista ollu mitään apua. Käytän niitä imeskelytabletteja, niissä on suulla tekemistä ja se on konkreettisempaa ku laastari joka vaan on. Oon nyt viikon ollu polttamatta eikä oikeestaan oo tehny tiukkaakaan kun tietää et se eka rööki maistuu a i v a n hirveälle.

Ootko kokeillu purkkaa tai noita imeskelytabuja?

Ite oon polttanut tupakkaa 8 vuotta, ainoa tauko oli raskauden aikana ja nyt tänään tulee 2 viikkoa täyteen etten ole polttanut. Jätä laastarit, nikotiinipurukumit ym. ei mitään hyötyä mielestäni. Syö vaikka omena kun haluaisit polttaa tupakkaa tai mee kävelyl, pelaa jotain tai ompele vaikka sen ajaks heh kunnes menee ohi tupakkahimo. enintäänhän se kertää 4 minsaa kerrallaan. joko jaksat tai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
tikkari. tai joku imeksittävä karkki.
mä huomasin että oli tapatupakoija, lopetin reilu vuos sitten ilman korvausjuttuja (mitä nyt koukutin itteni salminakkiin) olin polttanu liki 15v

Mä olin kans tosi vahva TAPAtupakoija, mut lopetin ihan ilman mitään korvausta. No okei, kahvia menee enemmän... ;)

Mut nuo ekat kaks tai kolme päivää oli ne vaikeimmat. Vähän aikaa pidin sitä tapaa yllä eli aina kun teki mieli tupakalle, kävin pihalla vesilasin kanssa.

kiitos tsempeistä!! Mä pelkään noita suuhun laitettavia aineita, oon kuullu et ne maistuu tosi pahalle ja pelkään et oksennan...siksi laastari.

Lisäksi mua pelottaa et sorrun mässäilemään, oon laihduttanut yli 20 kg vuoden sisällä ja vaihtanut muuten elämäntavat terveellisimpiin, nyt kun pääsis vielä tupakasta eroon..mut hienoo, jos nyt lopetan tupakan ja sen takia sorrun mässäämään ja lihon kilot takas. AAAARRH!

mulla nyt 3pv ilman tupakkaa,en tehnyt mitään isoa päätöstä että nyt lopetan,mutta oishan se kiva että nyt polttaminen loppuu..tosin voi olla vähän vaikeampaa kun mies ei näytä millään onnistvan lopettamisessa.

Nyt ei itseasiassa tee edes mieli,se tapahan siinä pahinta on.pari päivää ollu jo tuskahiki,mutta eiköhän tää tästä.

Tsemppiä!

Vähän sama kuin PaljonMeluaTyhjästä sanoi. Totaalinen kyrpiintyminen tupakointiin. Mä vähensin rankasti pari viikkoa sitten (ennen poltin noin askin verran, sitten vain pari päivässä ) kun aloin ajattelemaan että mitä järkeä on jotain kekälettä imuttaa? Menin tupakalle vasta kun hermot alkoi kiristymään ja huomasin etten tartte yhtään niin montaa kuin luulin.
Tänään toka päivä polttamatta (vai miten se nyt pitäisi sanoa kun eilen en polttanut enkä tänäänkään vielä ole) mutta ajatuksena ei ole lopettaminen.
Vajaa tupakkiaski on hyllyssä ja voin mennä heti kun tekee tosiaan mieli ja pinna kiristyy.

Se onnistuu, kun saat päälle sen luokan tahtotilan, että ei tarvitse enää miettiä "menenkö kuitenkin nyt ostamaan, mitä jos yhden polttaisin" jne. Aivan yksinkertainen EHDOTON EI vaan, niin se jo helpottaa, kun TIEDÄT, että missään olosuhteissa ET polta enää, meni olot millaisiksi tahansa. Nyt olet jo näin pitkällä ja huomenna vielä pidemmällä. Joskus se sitten jo helpottaa. Tsemppiä!! Mieti vielä keuhkoahtaumaa ym sairauksia. Itsellä auttoi sekin, kun kuuntelin keuhko-osastolla potilasta, joka yski aivan KOKOAJAN aamusta iltaan (kuulosti siltä, että kohta oksentaa ). Hän sanoi, että jos tämän olisi tiennyt, ei olisi IKINÄ alkanut polttaa. Tupakkayskä on ensimerkki keuhkoahtaumataudista ja tuhoutuneita osia keuhkoista ei saa takaisin. Et varmaan halua kulkea happirikastimen kanssa niitä muutamia askelia, mitkä ehkä jaksat lopulta ottaa, kun vaikka vessaan könyät? Et voi tietää kuulutko siihen onnekkaiseen vähemmistöön, joka voi ikänsä polttaa vakavasti sairastumatta, vaiko niihin huonompi onnisiin...

Piti vielä lisätä, että joillakin auttaa (raivopäinen?) liikunta siihen ahdistukseen. Samalla vältät liikakilot ja saat lisäpontta siinä vaiheessa, kun huomaat, miten hapenottokyky paranee :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Se onnistuu, kun saat päälle sen luokan tahtotilan, että ei tarvitse enää miettiä "menenkö kuitenkin nyt ostamaan, mitä jos yhden polttaisin" jne. Aivan yksinkertainen EHDOTON EI vaan, niin se jo helpottaa, kun TIEDÄT, että missään olosuhteissa ET polta enää, meni olot millaisiksi tahansa. Nyt olet jo näin pitkällä ja huomenna vielä pidemmällä. Joskus se sitten jo helpottaa. Tsemppiä!! Mieti vielä keuhkoahtaumaa ym sairauksia. Itsellä auttoi sekin, kun kuuntelin keuhko-osastolla potilasta, joka yski aivan KOKOAJAN aamusta iltaan (kuulosti siltä, että kohta oksentaa ). Hän sanoi, että jos tämän olisi tiennyt, ei olisi IKINÄ alkanut polttaa. Tupakkayskä on ensimerkki keuhkoahtaumataudista ja tuhoutuneita osia keuhkoista ei saa takaisin. Et varmaan halua kulkea happirikastimen kanssa niitä muutamia askelia, mitkä ehkä jaksat lopulta ottaa, kun vaikka vessaan könyät? Et voi tietää kuulutko siihen onnekkaiseen vähemmistöön, joka voi ikänsä polttaa vakavasti sairastumatta, vaiko niihin huonompi onnisiin...

Tuo on ihan totta, että päätös on tehtävä. En jaksa uskoa, että lopetus onnistuu, jos jättää ns. "takaoven auki". Tosin on myönnettävä, että itsekin maistoin savut pari päivää lopetuksen jälkeen. Mut olen niin onnekas, että mua alko ne yhdet pienet henkoset oksettamaan. Hyi, mikä olo. Ei todellakaan tehny mieli kiskalle röökin ostoon.
:x

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kiitos tsempeistä!! Mä pelkään noita suuhun laitettavia aineita, oon kuullu et ne maistuu tosi pahalle ja pelkään et oksennan...siksi laastari.

Lisäksi mua pelottaa et sorrun mässäilemään, oon laihduttanut yli 20 kg vuoden sisällä ja vaihtanut muuten elämäntavat terveellisimpiin, nyt kun pääsis vielä tupakasta eroon..mut hienoo, jos nyt lopetan tupakan ja sen takia sorrun mässäämään ja lihon kilot takas. AAAARRH!

Liiku paljon :) Toisaalta muutama kilo ei ole lähimainkaan yhtä paha juttu kuin tupakka ja saat ne pois myöhemmin, jos haluat. Olethan kerran siihenkin jo pystynyt!

Etkä mene ostamaan. Mulla tuli täyteen 4 viikkoa ilman tupakkaa ja nyt on aavistuksen helpompaa jo. Mulla on/oli apuna tuo inhalaattori, kun ei laastarit eikä tabletit sopinut.

Kyllä tämä tästä.
Ja ap, nakerra pahimpaan himoon vaikka sitä porkkanaa, suu saa jotain tekemistä

Yhteistyössä