Nyt tarttis maksaa 950.000.000.000 euroa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suomalaiset taas maksajiksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

suomalaiset taas maksajiksi

Vieras
Euromaiden velkakriisiin harkitaan lähes 950 miljardin lisäpanostusta
21.10.2011 5:53 | Päivitetty 21.10.2011 9:34 | 5 | A A HS–STT Martin Meissner / AP
Saksan liittokansleri Angela Merkel ja presidentti Nicolas Sarkozy eivät ole päässeet sopuun ehdoista, joilla Euroopan talouskriisi ratkaistaan. Euromaat saattavat yhdistää nykyisen tilapäisen vakausvälineen (ERVV) ja suunnitellun pysyvän mekanismin (EVM) ensi vuoden puolivälissä ja pumpata järjestelmään jopa 950 miljardia euroa velkakriisin laukaisemiseksi, uutistoimisto Bloombergin nimettömät lähteen kertoivat.

Uuden ehdotuksen toivotaan laukaisevan EU:n kahden mahtimaan Saksan ja Ranskan väliset kiistat kriisin ratkaisemiseksi. Maat ajautuivat ilmiriitaan velkakriisin ratkaisukeinoista, minkä vuoksi tänä viikonloppuna järjestettävän huippukokouksen lisäksi ensi keskiviikkona pidetään toinen.

EU:n rahaministerit tapaavat tänään Brysselissä iltapäivällä pohjustaakseen sunnuntaina pidettävää EU-maiden pääministereiden huippukokousta. Ensi keskiviikon huippukokouksen kutsuivat koolle Saksa ja Ranska ottaakseen aikaa päätöksenteolle omissa maissaan.

Kokousviikonlopun toivottiin löytävän lääkkeet euroalueen velkakriisin ratkaisemiseksi. Ratkaisut näyttävät kuitenkin lykkääntyvän ensi viikkoon, sillä Saksa ja Ranska ilmoittivat eilen illalla, että ensi keskiviikkona Brysselissä järjestetään ylimääräinen huippukokous.

Saksa ja Ranska ovat olleet eri linjoilla muun muassa euroalueen vakausrahaston vahvistamisen suhteen. Rahaston vahvistamista on pidetty elintärkeänä, jotta Kreikan velkakriisin leviäminen Espanjaan ja Italiaan voidaan estää.

Vakausrahaston vahvistamisen ohella EU:n kokousviikonloppuna keskustellaan myös muun muassa Kreikan laina-avusta ja pankkien pääomittamisesta.

Saksa ja Ranska ilmoittivat eilen myös, että ne haluavat jatkaa keskusteluja yksityisen sektorin sijoittajien roolista Kreikan velkakriisin ratkaisemisessa.

Suomea tämänpäiväisessä kokouksessa edustaa valtiovarainministeri Jutta Urpilainen (sd).

.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;24865930:
eikö oma järki sano yhtään mitään :O
Sanoo, osaan lukea uutiset lehdestä, ei niitä minulle tarvitse erikseen tänne kopioida ja liittää.

Huvittaa myös tämä näkemys, jossa suomalaiset poliitikot eräiden mukaan tahallisesti yrittävät tehdä hallaa Suomelle. Makuja on monia, mietti koira kun...

[QUOTE="mä";24865954]Sanoo, osaan lukea uutiset lehdestä, ei niitä minulle tarvitse erikseen tänne kopioida ja liittää.

Huvittaa myös tämä näkemys, jossa suomalaiset poliitikot eräiden mukaan tahallisesti yrittävät tehdä hallaa Suomelle. Makuja on monia, mietti koira kun...[/QUOTE]

Ikävä tuottaa narsistille pettymys, mutta en minä tätä ketjua sinua varten aloittanut.

Eivätkö suomalaiset poliitikot tiedä mitä tekevät kun väität etteivät he tee "tahallaan hallaa Suomelle"?

[QUOTE="aapee";24865991]Ikävä tuottaa narsistille pettymys, mutta en minä tätä ketjua sinua varten aloittanut.

Eivätkö suomalaiset poliitikot tiedä mitä tekevät kun väität etteivät he tee "tahallaan hallaa Suomelle"?[/QUOTE]
Ei sillä ole narsismin kanssa mitään tekemistä, että sinä copypasteat tänne uutisia ilman minkäänlaista henkilökohtaista näkemysta saati panosta keskusteluun. Sitä sanotaan laiskuudeksi ja oman ajattelun köyhyydeksi.

Persut eivät yhtä lailla tiedä mitä tekevät vai yritätkö sanoa Soinin olevan joku tulevaisuuteen näkevä ennustajaeukko tai poppamies. Jokainen pyrkii toimimaan omasta mielestä yhteisen edun parhaaksi.

[QUOTE="mä";24866114]Ei sillä ole narsismin kanssa mitään tekemistä, että sinä copypasteat tänne uutisia ilman minkäänlaista henkilökohtaista näkemysta saati panosta keskusteluun. Sitä sanotaan laiskuudeksi ja oman ajattelun köyhyydeksi.

Persut eivät yhtä lailla tiedä mitä tekevät vai yritätkö sanoa Soinin olevan joku tulevaisuuteen näkevä ennustajaeukko tai poppamies. Jokainen pyrkii toimimaan omasta mielestä yhteisen edun parhaaksi.[/QUOTE]

Ei copypastella tosiaankaan ole mitään tekemistä narsismin kanssa, mutta sillä on tekemistä narsismin kanssa kun sinä luulet minun tekevän sitä vain sinun takia.

Kuten tarkkaavaisimmat ovat huomanneet, minä en ole puhunut Soinista tai persuista sanaakaan. Sinulla on kovin ihanteellinen käsitys poliitikkojen halusta toimia vain ja pelkästään yhteisen edun parhaaksi, taidat olla kovin nuoria ja naivi ihminen...

[QUOTE="aapee";24866149]Ei copypastella tosiaankaan ole mitään tekemistä narsismin kanssa, mutta sillä on tekemistä narsismin kanssa kun sinä luulet minun tekevän sitä vain sinun takia.

Kuten tarkkaavaisimmat ovat huomanneet, minä en ole puhunut Soinista tai persuista sanaakaan. Sinulla on kovin ihanteellinen käsitys poliitikkojen halusta toimia vain ja pelkästään yhteisen edun parhaaksi, taidat olla kovin nuoria ja naivi ihminen...[/QUOTE]
Ei, vaan sinä oletat, ettei kukaan muu osaa uutisia lukea, joten liität ne sellaisenaan tänne. Taidat itse olla narsisti... Tämä on keskustelupalsta, ei copypaste-palsta.

Sattumalta vain aiemmassa viestissäsi loit hallitus-oppositio-vastakkainasettelun. Voisit myös kertoa lisää salaliittoteorioistasi poliitikkojen oman edun pussiin pelaamisen suhteen. Tai oikeastaan, ethän sinä sitäkään määritellyt, että kenen pussiin - kuten et paljoa muutakaan, koska oma panoksesi keskusteluun on copypaste ja salaliittomyhäilyt.

Yhteistyössä