Nyt tarttee loppua lasten passaaminen meillä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Henrietta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Henrietta

Aktiivinen jäsen
23.07.2004
8 078
0
36
Meidän pojat ovat siis 1 ja 2 luokkalaisia ja olen huomannut että passaan heitä ihan liikaa...voitteko kuvitella että saatan pukeakin heitä aamulla sukkia myöden :ashamed:

Aloin tuossa sitten eilen funtsimaan että mites mahtoi olla silloin kun itse olin ekalla esim.Ja tulin siihen tulokseen että ei silloin minua eikä ketään kaverianikaan puettu,kannettu ruoat eteen , suihkussa pesty jne.

Nyt siihen tulee loppu!Mies on sanonut jo pidemmän aikaa että jos lopettaisit passaamisen , niin pojat oppisivat itsenäisimmiksi:)

Onko muita passaavia äitejä tuon ikäisille? :ashamed:

Varmasti et ole ainoa :) Mutta ajattele asiaa tosiaan toiseltakin kantilta kuten miehesikin on sanonut. Jos passaat lapsia, eivät he opi tekemään itse. Sukulaispiirissä eräs äiti passasi lastaan niin, ettei lapsi vielä peruskoulun päätettyään osannut itse edes hampurilaista lämmittää mikrossa ilman ohjeita...Mikä on tilanne sit kun pitäisi omaan kotiin lähteä?

Alkuperäinen kirjoittaja HelmenTyttö:
Varmasti et ole ainoa :) Mutta ajattele asiaa tosiaan toiseltakin kantilta kuten miehesikin on sanonut. Jos passaat lapsia, eivät he opi tekemään itse. Sukulaispiirissä eräs äiti passasi lastaan niin, ettei lapsi vielä peruskoulun päätettyään osannut itse edes hampurilaista lämmittää mikrossa ilman ohjeita...Mikä on tilanne sit kun pitäisi omaan kotiin lähteä?

Niin kyllä sen itsekkin ymmärrän,ehkäpä kun emme ole lapsia lisää saamassa niin pidän kiinni vieläkin rutiineista joita noitten kanssa on monta vuotta tehnyt.

Ja kun pojat kaikenlisäksi selviytyvät kaikista askareista itsekkin =)

Alkuperäinen kirjoittaja Henrietta:
Niin kyllä sen itsekkin ymmärrän,ehkäpä kun emme ole lapsia lisää saamassa niin pidän kiinni vieläkin rutiineista joita noitten kanssa on monta vuotta tehnyt.

Ja kun pojat kaikenlisäksi selviytyvät kaikista askareista itsekkin
=)

No tuo onkin sit jo eri asia :) kun kuitenkin osaisivat siis tehdä itse. Mielellään kuitenkin antavat passata? Noh, jospa se sit murkkuiässä viimeistään tulee että äiti ei saa pukea

;)

Alkuperäinen kirjoittaja HelmenTyttö:
Alkuperäinen kirjoittaja Henrietta:

Ja kun pojat kaikenlisäksi selviytyvät kaikista askareista itsekkin
=)

No tuo onkin sit jo eri asia :) kun kuitenkin osaisivat siis tehdä itse. Mielellään kuitenkin antavat passata? Noh, jospa se sit murkkuiässä viimeistään tulee että äiti ei saa pukea

;)

:) niinpä niin,kun ovat isänsä kanssa joka ei todellakaan pue heitä niin kyllä on vaatteet päällä ollut joka päivä silloin koulussa :laugh:

Kiva kuitenkin kun nyt huomaan tekeväni karhunpalvelusta pojille enkä tosiaan sitten vasta murkkuiässä :whistle:

Tänäänkin pukivat aamulla ihan hyvin itse,kun illalla mainostin että taitaa äiti nyt lopettaa teidän pukemisen:)

Tais olla vaan pinttynyt tapa tuo passaaminen:)

Joskus, kun on kauhea kiire lähteä viemään 5-vuotiasta tyttöä päiväkotiin, saatan pukea hänet pikkareista lähtien ihan vaan ajan säästämiseksi. Oikea karhunpalvelus tytölle, vaan joskus tuntuu ettei muuten selvitä liikenteeseen koko päivänä.

Yhteistyössä