J
JelppaMei
Vieras
Olen todella, todella surkea rahankäyttäjä. Loppukuu eletään aina ihan viimeisillä ropposilla, tilipäivää odotellen. Nyt haaveilen uuden mieheni kanssa yhteisen talon ostosta (tällä hetkellä ollaan vuokralla ) mutta pelottaa, koska en hallitse kulutustani kovinkaan hyvin... :/
Listaan tähän tulot ja menot, jos joku kiltti voisi neuvoa mistä nipistän, ja varsinkin että MITEN. Teoriassa kun asiat tuppaa menemään jakeluun.
Perheeseeni kuuluu siis minä ja kaksi lasta, 9-ja 14-vuotiaat.
TULOT:
Palkka nettona 3100e.
Elatusmaksut 510e.
Lapsilisä n.200e.
YHT. 3810e.
MENOT:
Vuokra 1100e.
Autolaina 300e (tämä tosin ensikuussa maksettu)
Vakuutukset 120e.
Netti 50e.
Lasten puhelimet 40e.
Sanomalehti 20e.
Muut satunnaiset (kuusta riipuen autoveroa, sähköä, vettä jne ) 270e.
YHT. 1900e.
Mulle pitäisi jäädä 1910e kuussa, ja niin varmaan jääkin. Silti me ei meinata pärjätä :/
Pelottaa se lainan otto, jos ensitten selviäkään maksuista ja kusen raha-asiani totaalisesti. Nykyäänkin olen välillä joutunut käyttämään luottokorttia, toisinaan paljonkin. Nyt on tosin taas kortti nollilla..
Kertokaa siis konkreettisia neuvoja, miten muuttuisin fiksuksi rahankäyttäjäksi holtittomuuden ja sijaan! Kiitos!
Listaan tähän tulot ja menot, jos joku kiltti voisi neuvoa mistä nipistän, ja varsinkin että MITEN. Teoriassa kun asiat tuppaa menemään jakeluun.
Perheeseeni kuuluu siis minä ja kaksi lasta, 9-ja 14-vuotiaat.
TULOT:
Palkka nettona 3100e.
Elatusmaksut 510e.
Lapsilisä n.200e.
YHT. 3810e.
MENOT:
Vuokra 1100e.
Autolaina 300e (tämä tosin ensikuussa maksettu)
Vakuutukset 120e.
Netti 50e.
Lasten puhelimet 40e.
Sanomalehti 20e.
Muut satunnaiset (kuusta riipuen autoveroa, sähköä, vettä jne ) 270e.
YHT. 1900e.
Mulle pitäisi jäädä 1910e kuussa, ja niin varmaan jääkin. Silti me ei meinata pärjätä :/
Pelottaa se lainan otto, jos ensitten selviäkään maksuista ja kusen raha-asiani totaalisesti. Nykyäänkin olen välillä joutunut käyttämään luottokorttia, toisinaan paljonkin. Nyt on tosin taas kortti nollilla..
Kertokaa siis konkreettisia neuvoja, miten muuttuisin fiksuksi rahankäyttäjäksi holtittomuuden ja sijaan! Kiitos!