nyt tää alkaa mennä jo mun puolesta yli..

Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Alkuperäinen kirjoittaja Laikku:
mulla kans vähän sama, meille ei tyttöjä sen takia tuu kun miehen puolelta niin voimakkaat geenit, et sielä puolen sukua ei oo kun poikia! :/
Meillä on jo 2 poikaa, ja viel olis mahdollista yksi lapsi tehdä; mut sekin on aivan satavarmasti poika :whistle: Täällä talossa pukkaa pahasti tää ukkovalta kans päälle :kieh:

Öö, eihän se nyt geeneistä kiinni ole... ;) Sattumaa kaikki tyynni, x- ja y-siittiöitä, toiset hitaampia, toiset nopeempia, ajoitus ratkaisee. :whistle:
Kyllä se vaan on ;) jos ei olis niin suvussa olis sit kyllä tyttöjäkin.
Tähän lisään vielä että myös geeneistä johtuen appiukko- sen sedät ym.-mun mies ja meiän pojat on ihan samannäkösiä kaikki.

[quote="Levoton Strutsi
en edes tiedä että mitä tuohon voisi sanoa. Onnea vaan tulevaan. Toivottavasti kuitenki jossain vaiheessa tajuat sen rikkauden mitä saat.
[/quote]

Ymmärrätkö itsekään mitä kirjoitat? Ihan samat sanat sinulle takaisin. Toivottavasti jossain vaiheessa tajuat sen rikkauden mitä olet saanut ja mitä saisit viidennestä pojasta.

Itselläni on kaksi poikaa ja yhtään ei ole tytönkaipuuta. Lähes kaikki tuttavaperheiden tytöt tuntuvat tosi vierailta ja suoraan sanottuna ärsyttäviltä. Jos meille tulisi kolmas, niin ihan sama mitä sukupuolta olisi (eli osaisin varmastikin rakastaa myös tyttöä, olisihan hän oma lapseni), mutta ajattelen sen kolmannen kyllä automaattisesti pojaksi. Nimetkin olisi valmiina jo ainakin kahdelle pojalle lisää, mutta yhtään tytönnimeä ei ole mielessä.

mulla kans vähän sama, meille ei tyttöjä sen takia tuu kun miehen puolelta niin voimakkaat geenit, et sielä puolen sukua ei oo kun poikia! :/
Meillä on jo 2 poikaa, ja viel olis mahdollista yksi lapsi tehdä; mut sekin on aivan satavarmasti poika :whistle: Täällä talossa pukkaa pahasti tää ukkovalta kans päälle :kieh:

Öö, eihän se nyt geeneistä kiinni ole... ;) Sattumaa kaikki tyynni, x- ja y-siittiöitä, toiset hitaampia, toiset nopeempia, ajoitus ratkaisee. :whistle:
Kyllä se vaan on ;) jos ei olis niin suvussa olis sit kyllä tyttöjäkin.
Tähän lisään vielä että myös geeneistä johtuen appiukko- sen sedät ym.-mun mies ja meiän pojat on ihan samannäkösiä kaikki.

Toki se ulkonäköasia on geeniperimästä kiinni, mutta se ei takuulla ole, tuleeko tyttöjä vai poikia. ;)

Meille tulee nyt 3. tytär, ja varmasti KAIKKI olis nyt huokasseet jos se poika ois tullu nyt. Mut ei niin ei, neljättä lasta ei enää yritetä siks että "jos se ois nyt se poika". Tulis kuiten tyttö taas, ja sitte viides, ja kuudes... :D

Ihanaa on saada olla 3n tyttären äiti, ja helppoa ku kaikki on sitä samaa sorttia jotka tykkää samoista jutuista, eikä kukaan oo "erilainen". Siis jos poika ois nyt, niin erit leikit ja mielenkiinnothan sillä ois ku isoilla siskoilla. Tai no, ymmärrätte varmaan mitä tarkotan... ;)

Mut aina kai sitä odotetaan että saatais kumpaaki plaatua. Siinä tavallaan sitte kaikki on tyytyväisiä; sekä sukulaiset että vanhemmat, eikä tartte enää jossitella. :)

Alkuperäinen kirjoittaja kahden pojan äiti:
[quote="Levoton Strutsi
en edes tiedä että mitä tuohon voisi sanoa. Onnea vaan tulevaan. Toivottavasti kuitenki jossain vaiheessa tajuat sen rikkauden mitä saat.

Ymmärrätkö itsekään mitä kirjoitat? Ihan samat sanat sinulle takaisin. Toivottavasti jossain vaiheessa tajuat sen rikkauden mitä olet saanut ja mitä saisit viidennestä pojasta.

Itselläni on kaksi poikaa ja yhtään ei ole tytönkaipuuta. Lähes kaikki tuttavaperheiden tytöt tuntuvat tosi vierailta ja suoraan sanottuna ärsyttäviltä. Jos meille tulisi kolmas, niin ihan sama mitä sukupuolta olisi (eli osaisin varmastikin rakastaa myös tyttöä, olisihan hän oma lapseni), mutta ajattelen sen kolmannen kyllä automaattisesti pojaksi. Nimetkin olisi valmiina jo ainakin kahdelle pojalle lisää, mutta yhtään tytönnimeä ei ole mielessä. [/quote]

Kyllä tajuan. Minähän sen kirjoitin =) Ja edelleen, en ole katkera siitä että meille on syntynyt neljä poikaa vaan minua hävettää etten osaa iloita niiden puolesta joille syntyy tyttö ja olen pikkasen katkerakin siitä. Minua hävettää myös se että tämä asia on minulle niin arka ja kulkee ajatuksissani lähestulkoon joka päivä. Vai eikö sinulle ole koskaan tehnyt tiukkaa päästää irti haaveesta?

äh, turhaanhan mä tätä teille selitän. Harmi että niin moni mieltää mun kirjoituksen niin että mä en osaa olla onnellinen meidän pojista ja että tyyliin iltaisin kerron heille vaan että kuinka pettynyt olen kun he eivät ole tyttöjä. kun todellisuudessa joka ilta peitellessäni sanon jokaiselle pojalle erikseen että "äiti rakastaa sinua"! Ja ne eivät ole pelkkiä sanoja. Tarkoitan sitä mitä sanon.

Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
ja kehtaan ihan näin mustana myöntää että mä en osaa olla iloinen ja onnellinen niiden puolesta jotka saa tyttövauvan :'(

todella hävettää mutta en voi sille mitään ku tytöstä oon aina haaveillu ja sellasta ei olla saatu :ashamed: vaikka meillä onkin maailman ihanimmat 4 poikaa :heart: :heart: :heart: :heart:

Kauhulla odotan et koska eräs ystäväni ilmoittaa vauvan syntymästä (laskettuaika lähiaikoina) ja mistä vetoa että heillekin syntyy tyttö. Kaikki muut saa mut ei me....

Ja anteeks heti perään, tiedän itsekin miten naurettava ja lapsellinen olen tämän asian kanssa mutta en voi sille mitään, kipeetä tekee sydämeen...

Tässä tämä alkuperäinen kirjotus vielä. Aika kieroon saa minun mielestäni lukea jos sieltä lukee että en ole onnellinen meidän neljästä pojasta? :whistle:

Sellaista asiaa olen miettinyt viime aikoina, että miehelle on kyllä hyväksi, jos pääsevät tytön isäksi. Ne 50 miehet, joilla tyttöjä ja isät ovat vielä tykänneet olla isiä ja tutustuneet lapsiinsa on jotenkin mielestäni jalostuneempia. He ymmärtävät naisten maailmaa paljon paremmin kuin keskivertomiehet (poikien isät tai isän roolista vähemmän kiinnostuneet isät) Ja aika hellyttäviäkin ovat.

Alkuperäinen kirjoittaja Annette-79:
Luultavasti tuo sun tunne on vaan ohimenevää.

en usko. Luultavampaa on että tulen aina ja ikuisesti kaipaamaan omaa tytärtä.

Mutta sähän saat miniöitä joskus nelin kappalein! :whistle:

totta! Mutta en mä heitäkään voi omina tyttärinä kohdella. Vaikka sukuun aikanaan liittyvätkin

=)

ja kehtaan ihan näin mustana myöntää että mä en osaa olla iloinen ja onnellinen niiden puolesta jotka saa tyttövauvan :'(

todella hävettää mutta en voi sille mitään ku tytöstä oon aina haaveillu ja sellasta ei olla saatu :ashamed: vaikka meillä onkin maailman ihanimmat 4 poikaa :heart: :heart: :heart: :heart:

Kauhulla odotan et koska eräs ystäväni ilmoittaa vauvan syntymästä (laskettuaika lähiaikoina) ja mistä vetoa että heillekin syntyy tyttö. Kaikki muut saa mut ei me....

Ja anteeks heti perään, tiedän itsekin miten naurettava ja lapsellinen olen tämän asian kanssa mutta en voi sille mitään, kipeetä tekee sydämeen...

Tässä tämä alkuperäinen kirjotus vielä. Aika kieroon saa minun mielestäni lukea jos sieltä lukee että en ole onnellinen meidän neljästä pojasta? :whistle:

Kuule, älä välitä ilkeistä kommenteista. Kunhan koittavat kiusata, idioottimaista kyllä. Kaikki varmasti tietää, että aina lapsiaan rakastaa, oli ne sitten kumpia hyvänsä! =)

Niin ja muuten, pistin sillon aikanaan madam mammalle ja ennustaja ellille viestiä ja arvatkaapa mitä molemmat vastasi?

"teille ei synny enempää lapsia" :/
en mä ennustuksiin usko mut onhan se vähän surullista jos toi enteilee sitä että me ei sit oikeasti enää koskaan yritetä viidettä lasta. Ja minä kun niin tahtoisin vielä yhden. Autoonkin mahtuu sopivasti =)
Ja tuo ennustus on minusta kauheampi kuin että molemmat olisivat vastanneet että teille syntyy poika silloin ja silloin.
plaah.

Alkuperäinen kirjoittaja maijon:
Sellaista asiaa olen miettinyt viime aikoina, että miehelle on kyllä hyväksi, jos pääsevät tytön isäksi. Ne 50 miehet, joilla tyttöjä ja isät ovat vielä tykänneet olla isiä ja tutustuneet lapsiinsa on jotenkin mielestäni jalostuneempia. He ymmärtävät naisten maailmaa paljon paremmin kuin keskivertomiehet (poikien isät tai isän roolista vähemmän kiinnostuneet isät) Ja aika hellyttäviäkin ovat.

minun mies on sanonut kaipaavansa tytärtä =)

itselläni on yksi tyttö ja yksi poika ja salaa haaveilen että tämä kolmas olisi tyttö.mies toivoo poikaa joka on ihan yhtälailla tervetullut.sitä vain toivoo.ymmärrän ap:ta mitä tarkoittaa

Alkuperäinen kirjoittaja Pandora:
Onko Suomessa mahdollista, että jos on juuri näin, että 4 poikaa, niin valita keinohedelmöitetyistä alkioista naaraspuolinen.
Tiedän, että sellanen onnistuu mutta saako niin tehdä Suomessa?

tämän haluaisin minäkin tietää :ashamed: Vaikka en kyllä varmaan uskaltaisi moiseen ryhtyä että "valkataan" sieltä se tyttöalkio meille, eettisestikin se tuntuisi väärältä.

Ja ties vaikka luontoäiti on järjestänyt tämän meille näin siksi että tyttövauvalle saattaisi periytyä joku sairauden geeni meiltä jota ei pojalle tule? siis jos ymmärrätte mitä tarkoitan =)

Tavallaan ymmärrän oikein hyvin ap:n tunnelmia. Kun itse aikoinaan aloin odottaa kuopusta, mies totesi heti kun odotuksesta kerroin, että "no nyt saat sen tytön sitten", vaikka en kai tietoisesti tyttöä ollut toivonutkaan. Koko odotusajan olin varma, että tulokas olisi ollut poika ja mietin pojan nimiä jne. Tyttö kuitenkin tuli ja tuli myös sellanen olo, että tähän on hyvä lopettaa. Mutta nyt se vauvankaipuu on taas olemassa... Eli ei se loppunutkaan siihen, että saatiin molempia sukupuolia... Ja saahan sitä ihminen haaveilla, ei se vähennä niiden olemassaolevien poikien arvostusta yhtään, vaikka vaalenpunasia unelmia joskus onkin =)

Kiva lukea välillä näinkin päin :)
meillä ensimmäinen tyttö ja tämä seuraava ultran mukaan tyttö (rv32). itsellä haaveissa 3 tyttöä, tietenkin tulee kumpi tulee, tekemällä tehtyjä ja yhtälailla rakastettuja.
Mutta usein saan kuulla, että eikö tämä olis jo poika, olis sitten molempia, anopin naamasta näkyi kyllä pettymys kun kerrottiin tyttö olevan tästä tulossa. Sanoi että voihan se vielä pojaksi tulla. Mies ressukka saa enemmän kuulla noista ihmisten poikahaaveista, että tulis sitten pikkurekkakuski. voi kiesus, voihan siitä pojasta tulla kaikkea muutakin ja miks se tyttö ei voisi tukkirekkaa alkaa ajamaan :kieh:
mulla vain ei huumori riitä, varsinkaan näin raskaana ja pahoitan mieleni :/ Kavereiden kanssa onkin ollut puhetta (joilla siis vain tyttölapsia) että Suomessa vallitsee kiina-ilmiö tyttölapsia kohtaan :/
Mutta jos tuo koirakin lasketaan, niin meidän tuvassa vallitsee tämän vauva syntymän jälkeen 4-1 naisvalta :heart:

Minulla on siis kaksi tyttöä, jotka ovat äärimmäisen rakkaita. Mutta minä toivoin molemmilla kerroilla poikaa. Viimeiseen asti toisen raskauden aikana haaveilin ja toivoin että jos nyt olisi poika. Ihana isosilmäinen tyttöhän sieltä tuli. Isi on ihan myyty tytöilleen. Minusta on ihana tehdä tyttöjen juttuja noiden ipanoiden kanssa ja esikoinen on isänsäkin matkassa tekemässä miesten juttuja, mutta jotenkin minä vain toivoisin poikaa. En tiedä sitten johtuuko se siitä kun anoppi aikanaan sanoi että hänen lapsilleen syntyy vain tyttöjä (miehen siskolla on kans vain tyttöjä), ja olisin halunnut oikaista hänen mielipiteensä tekemällä sen pojan. Toisaalta minusta olisi ihana kun miehellä olisi se poika jolle rassata mopoa, kuljettaa metsällä matkassa, käydä savotassa yms. Mutta voihan jompikumpi tytöistäkin noista innostua, mistäs tietää.

Mut sekin on jännä että hirmu moni on sanonut meille että vielähän te sen pojan muuten teette??? Jotenkin loukkaa tuollaiset puheet kun mistäs tässä tietää saako enää lapsia, vaikkakin edelliset raskaudet alkoivat todella helposti. Ja onko perhe täydellinen vasta sitten kun on sekä tyttöjä että poikia. Meidän perhe on minun pojan kaipuustani huolimatta ihan täydellinen. Minulla on todella läheinen kummipoika, jonka kanssa olen lähes päivittäin tekemisissä, ja hassua kyllä, hän sanoo minua välillä äidiksi..

Ymmärrän kolmen pojan äitinä ap:n tunteita. Kyllä sitä itsekin toivoisi pientä tytön tylleröä jakamaan näitä tyttöjen juttuja. Pojat kun eivät niistä tuon taivaallista välitä ja miä en nyt niin hirveesti rakasta tutkia pihalla jos jonkin moista mönkiäistä ja vielä vähemmän oon ihastunut niin hämppyihin mitä nuo herrat tänne sisälle raahaa :D

Nyt on ehkäisyn pettämisen tulosta odotettavissa syyskuun lopulla ja ultrat eivät pippeliä löytäneet että näinköhän se tytteli ois tulossa. Mutta jos syntyykin pojan pallero niin en sitä tyttöä kyllä enää yrittämään rupea. Vaikka kaipuu jäiskin ainiaaksi :)

Alkuperäinen kirjoittaja siippale:
meillä on 3 tyttöä ja olisin halunnut myös pojan.nyt raskaus olisi riski peliä hieman mutta kun se poika olisi ihana ja sitten jos se ei olisikaan niin mikä pettymys se olisi.:/

en osaa ajatella asiaa toisinpäin
:ashamed: jotenkin tuntuu että kaikki joilla on vaan tyttöjä eivät sitä poikaa edes kaipaa...

Meillä tyttö,eikä suunnitelmissa toista lasta,ainakaan vielä...niin olihan se aluksi ihanaa ostella kaikenmaailman prinsessa jutut ja kaikki vaaleanpunaisena,ja on tietty vieläkin ihanaa ostaa omalle murulle vaatteita,mutta nyt oon alkanut kaupassa hypisteleen niitä vaaleansinisiä vaatteita,olis ihan saada sellasiakin ostettua.Eli alkaa vähän tuo vaaleanpunainen tulee korvista ulos,oonkin nyt alkanut ostaa tytölle ruskeata ja vihreätä sävyä olevia vaatteita,joku vaihe vaan mulla mut olis kiva vaihteluksi ostaa pojallekkin...

mä arvasin sen...
Ihme kyllä olin jopa aidosti onnellinen ja iloinen heidän puolesta et kaikki meni hyvin yms. mut sit heti sen jälkeen tulikin itku ja haikea mieli ja oman tyttären kaipuu nosti taas päätään...

mä arvasin sen...
Ihme kyllä olin jopa aidosti onnellinen ja iloinen heidän puolesta et kaikki meni hyvin yms. mut sit heti sen jälkeen tulikin itku ja haikea mieli ja oman tyttären kaipuu nosti taas päätään...

voi sua :hug: hienoa,että kuitenkin osasit olla onnellinen!

Meillä on kolme rinsessaa ja sitä rinssiä ootin jonkiverran tästä kolmosesta mut ei niin ei!
Muut sukulaiset/tutut sitten toivoivat enemmän meidän puolesta sitä poikaa!Anoppi jopa sanoi kun veljen sisko sai 2kk ennen meidän tytön syntymää pojan et saatiimpa tähänkin sukuun toinen poika!

Mein iskän pitäs kuulemma välttämättä saada kaveri kalaan yms..kenellekkään ei mene kaaleen että tämä vanhin tyttömme on kiinnostunut luonnosta ja isukin kanssa aina kalareissuilla mukana.yms..
Helppoa on ku kaikki on samaa maata :D

Mut en tiiä tuleeko vielä haikeus poikaan,,,

Mä itkin ihan hulluna koko illan, kun ultrassa kerrottiin, että kolmaskin lapsi on poika. Ihana poika syntyi viime lauantaina ja nyt on tarvinnyt itkeä sitä, että on niin syyllinen olo, kun hänen sukupuolensa tuntui "väärältä".

En niinkään kaipaa niitä prinsessajuttuja, mutta harmittaa valmiiksi se, että poikien kanssa tuskin tulee tehtyä kauheasti mitään, kun kasvavat. Vai moniko 15-vuotias sälli lähtee vapaaehtoisesti äitinsä kanssa leffaan, syömään, shoppailemaan... :D

No, eipä noiden lasten tarkoitus olekaan mitään äidin shoppailukavereita olla. Onhan minulla naispuolisia kavereita ja sisko. Ja äiti!

Mutta ymmärrän kyllä ap:n pointin. Koen välillä harmia siitä, etten saanut tytärtä, mutta en suinkaan siitä, että sain kolme ihanan ihanaa poikaa! :heart: :heart: :heart:

Yhteistyössä