vieras
Mitä haittaa siitä on jos vauva/lapsi pääsee aina halutessaa syliin tai viereen nukkumaan? Millä tavalla lapsi voi mennä siitä pilalle? En yksinkertaisesti ymmärrä.
Meidän vauva oli paljon lattialla ja tykkäsi siitä, mutta se ei liittynyt mitenkään nukkumapuuhiin kyllä...Alkuperäinen kirjoittaja mie:Mä en tiedä muuta kuin, että tämä äiti ei osaa nukkua lapsen vieressä ja kärsii sitten unettomuudesta ja koko perhe kärsii sitten unettomuuden vaikutuksista: kireät hermot, ei saa mitään tehtyä kun ei jaksa jne. Enkä mä ois saanu tehtyä muutenkaan, jos vauva sylissä 24/7.
Vastakysymyksenä heittäisin, että miksi lattialla olemista pidetään rangaistuksena? Vauva katteli tyytyväisenä, oppi varhain ryömimään ja sitten kävelemään jne. Kaikki saivat nukuttua hyvät yöunet omissa sängyissään, eikä nukutuksesta tullut valtapeliä.
Mutta sylissä oloon kyllä... Monet ottavat vauvan heti syliin, kun tämä vinkasee, vaikka olisi puoliunessa tai lattialla vähän päästäisi harmituskiljaisun, kun ei vaikka ylety leluun/pääse kääntymään.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Meidän vauva oli paljon lattialla ja tykkäsi siitä, mutta se ei liittynyt mitenkään nukkumapuuhiin kyllä...Alkuperäinen kirjoittaja mie:Mä en tiedä muuta kuin, että tämä äiti ei osaa nukkua lapsen vieressä ja kärsii sitten unettomuudesta ja koko perhe kärsii sitten unettomuuden vaikutuksista: kireät hermot, ei saa mitään tehtyä kun ei jaksa jne. Enkä mä ois saanu tehtyä muutenkaan, jos vauva sylissä 24/7.
Vastakysymyksenä heittäisin, että miksi lattialla olemista pidetään rangaistuksena? Vauva katteli tyytyväisenä, oppi varhain ryömimään ja sitten kävelemään jne. Kaikki saivat nukuttua hyvät yöunet omissa sängyissään, eikä nukutuksesta tullut valtapeliä.
Ei tää pilalle mennyt vaikka sai nukkua vieressä niin kauan kun halusi (alkoi nukkua omassa sängyssään 5kk kun tarvitsi kieppumistilaa). Ja edelleen tulee välillä viereen. En mä nyt sanois että pilalle menee, mutta kyllä siitä ongelmia voi tulla jos lasta ei totuta olemaan pois sylistä joskus vaan aina ottaa kun toinen vähän kitisee ja haluaa syliin.Alkuperäinen kirjoittaja Mä:Meillä lapset nukkuu vieressä, 2.5v ja 10kk ikäiset. Se haitta siinä on, ettei saa rauhassa nukkuu miehen kaa muuten ei mitään väliä mulle vaik nukkuisivat vieressä viel kauan. Eiköhän ne jossain vaiheessa halua omiin sänkyihin nukkumaan, viim. sit ku löytävät kumppanit itselleen
Kerrotko vielä että mitä ongelmia?Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:Ei tää pilalle mennyt vaikka sai nukkua vieressä niin kauan kun halusi (alkoi nukkua omassa sängyssään 5kk kun tarvitsi kieppumistilaa). Ja edelleen tulee välillä viereen. En mä nyt sanois että pilalle menee, mutta kyllä siitä ongelmia voi tulla jos lasta ei totuta olemaan pois sylistä joskus vaan aina ottaa kun toinen vähän kitisee ja haluaa syliin.Alkuperäinen kirjoittaja Mä:Meillä lapset nukkuu vieressä, 2.5v ja 10kk ikäiset. Se haitta siinä on, ettei saa rauhassa nukkuu miehen kaa muuten ei mitään väliä mulle vaik nukkuisivat vieressä viel kauan. Eiköhän ne jossain vaiheessa halua omiin sänkyihin nukkumaan, viim. sit ku löytävät kumppanit itselleen
Näin meilläkin on ollu, että niin kauan kun heräävät öisin, otan viereen kun herään, ni ei tarvi hyppiä. Nyt tuo 2,5 vuotias nukku useimmiten koko yön omassa sängyssä, jos mä satun ilalla aksamaan nostaa sen sinne.Alkuperäinen kirjoittaja Mä:En tuohon hoksannut kirjoittaa, että meillä molemmat lapset kyllä nukahtaa omiin sänkyihin, mutta yöllä isompi tulee itse viereen ja pienemmän nostan ku en jaksa jatkuvasti nousta sängystä ku kitisee. Meillä siis tosi huonouniset lapset molemmat herää useamman kerran yössä... Siks ne vieressä onkin. Jos nukkuisivat yöt läpi niin nukkuisivat omissa sängyissään.