Nyt sit meilläkin ajankohtainen - kiusaaminen :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mie"

Vieras
Ottaa niin päähän....
Olen ollut tiukkana pojalle syksystä alkaen kun häneltä häviää koulutavaroita koulussa eikä hän ole tiennyt minne. Eilen poika kertoi että oli nähnyt omia kamoja yhdellä toisella pojalla eikä se anna niitä takaisin. No tietenkin pojan olisi pitänyt kertoa heti opelle . Jostain syystä ei sitä kuitenkaan tehnyt.
Kun siinä juteltiin niin kävi ilmi että muutakin ongelmaa on tuon pojan kanssa . ei ainoastaan hänellä vaan muillakin. Kiusaa kuulemma ei ainoastaan häntä vaan muitakin.
Kuulosti tosi ilkeältä se mitä ja miten poika puhuu toisille tarkoituksena mollata toinen lapsi ja saada muun porukka mukaan juttuihin.
Muut eivät kuulemma lähde mukaan tai naura hänen "vitseilleen" mikä on sinänsä hyvä.
Pojalle oli tosi hankalaa kertoa edes mulle mitä on tapahtunut , ei muistanut , ei tiennyt mutta kuitenkin lopulta sai sanottua ...
Tässä nyt mietin miten eteenpäin.
Toi tavaroiden varastelu/ häviäminen niin se pitää selvittää ...
Nimittely .... joo pitäähän siitä puhua ja asia selvittää mutta kun poika on ihan lukossa jo kun puhuu mun kanssa niin mietin miten se asioiden selvittäminen koulussa onnistuu :(
Olen aavistellut että jotain on pielessä kysellytkin mutta poika on aina vastannut että kaikki on ok.

otat vaan opettajaan yhteyttä, ei ne muuten ratkea. eihän sun tarvi mitään yksityiskohtia tietää, kerrot vaan tavaroiden katoamisesta ja siitä että poikasi kokee tulleensa kiusatuksi kyseisen lapsen taholta. voit myös sanoa että poikasi oli hyvin vaikea kertoa sinulle tapahtuneesta.

Kirjoita tuo viesti opettajalle niin hän lähtee asiaa hoitamaan. Voihan olla, että muiden vanhempien toimesta asioita on jo puitu heidän lapsiinsa kohdistuneiden asioiden vuoksi.

Kiusaajakakaroille sais antaa lähtöpassit koulusta ja selvittää heti sossujen kanssa missä mättää. Ei ole oikein, että asioihin ei puututa, vaan kiusaajaa paijataan päähän, että "hyvä kun teet noin". Ja se on oikeasti fakta, ettei kouluissa asioihin puututa, lässyttäköön ne mediassa mitä tahansa.

Ei ihme että kiusaamista esiintyy niin paljon kouluissa kun vanhemmat esim. ap, ovat niin tumpioita tään asian suhteen!!!!!
Jos meillä sattuis tuollaista en ihmettelisi sitä täällä palstalla vaan alkaisin HETI selvittämään asiaa!

[QUOTE="mur";25480126]Kiusaajakakaroille sais antaa lähtöpassit koulusta ja selvittää heti sossujen kanssa missä mättää. Ei ole oikein, että asioihin ei puututa, vaan kiusaajaa paijataan päähän, että "hyvä kun teet noin". Ja se on oikeasti fakta, ettei kouluissa asioihin puututa, lässyttäköön ne mediassa mitä tahansa.[/QUOTE]

Joo parhaansa ne varmaan yrittää ainakin osa opeista .Katsotaan miten juttu lähtee etenemään.
Sen tiedän kyllä että nykyään koulumaailma on todella todella raaka :(
Moni aikuinen yllättyisi varmaan jos jäisi seuraamaan pihalle hetkeksi mitä kaikkea välkällä tapahtuu

[QUOTE="meriska";25480217]Ei ihme että kiusaamista esiintyy niin paljon kouluissa kun vanhemmat esim. ap, ovat niin tumpioita tään asian suhteen!!!!!
Jos meillä sattuis tuollaista en ihmettelisi sitä täällä palstalla vaan alkaisin HETI selvittämään asiaa![/QUOTE]

Olen lähettänyt jo viestin opelle ... asia hoidetaan ja selvitellään ihan varmasti .
Mä olen ollut vaan niin raivoissani että piti vähän tuuletella ennenkun kirjoittelen opelle että teksti on edes "painokelpoista".
Räyhäämällä asia ei parane ... ope ei kuitenkaan ole se syyllinen kiusaamiseen.

Yhteistyössä