nyt sit apuja taas =) (miten te tekisitte tän asian kanssa, eli matematiikan opiskelua edelleen..)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keppälerttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

keppälerttu

Tunnettu jäsen
02.08.2005
18 153
53
48
tässä ketjussa vähän alkutietoja:

http://kaksplus.fi/keskustelu/pluss...ten-menny-ylakoulussa/sivu2.html#post23540883

nyt siis hommaan ne kirjat itse, mutta..

a) kysynkö koulusta saako se tehdä tunneilla noilla kirjoilla tehtävät, vai pitääkö sen koulussa sit opiskella sillä normaalikirjalla ja sit kotona tehdä toisella kirjalla

b) jätänkö kysymättä ja sit vaan Likka tekee kaksinkertaisen työn matematiikan eteen

c) soitanko vielä koululle ja pistän metelin pystyyn ja vaadin niitä hommaamaan noi kirjat, koska koulupsykologin suosituksesta ne viime vuonnakin koulusta saatiin (alakoulla siis )

No jos asiantuntijat ovat sitä mieltä, että mukautusta tarvitaan, niin kyllähän koulun pitää siitä tehdä joku ratkaisu.

Väliaikaisratkaisuna voisin kuvitella vaihtoehtoa B eli kotiopetusta. Mikä varmaan on tarpeen joka tapauksessa.

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;23559929:
tätä mä olen vähän miettinyt, koska nyt kaikki "hellät" keinot on käytetty, mut mä en vaan tiedä jaksanko mä taas alkaa tappelemaan sitä ratastoa vastaan mikä siellä koululla tulee vastaan: /

Se on sun lapses tulevaisuus ja se on vaan sen koulun byrokratia. Kyllä sä tiedät mikä on oikea strategia. Voimia!

No jos asiantuntijat ovat sitä mieltä, että mukautusta tarvitaan, niin kyllähän koulun pitää siitä tehdä joku ratkaisu.

Väliaikaisratkaisuna voisin kuvitella vaihtoehtoa B eli kotiopetusta. Mikä varmaan on tarpeen joka tapauksessa.

siis päätös on siitä et Likka tarvitsee erityisapua, yksi tunti viikossa erityisopella ei ole sitä, kun ei nyt saa sitä yksilölliseen opetukseen suunniteltua kirjaa, jonka ton päätöksen perusteella sai alakoulussa.
periaatteessa mä voisin ostaa sen itse, mut joku pieni ääni mun sisällä huutaa et ei se mee niin, kerran siitä on koulupsykologin suositus niin eihän se opettaja voi vaan päättää et ei käy.
ja jos 4-5 numerot sais pelkän kirjan vaihdon avulla nousemaan (näin kävi kutosella) ni ei kai oo ees kamalasti vaadittu?

Se on sun lapses tulevaisuus ja se on vaan sen koulun byrokratia. Kyllä sä tiedät mikä on oikea strategia. Voimia!

kyllä mä alan oikeesti kallistumaan tähän vaihtoehtoon, vielä pitäis päättää mistä suunnasta aloitan..luokanvalvoja, matikanope, erityisope, rehtori, kuraattori ja koulupsykolgi olis samalla viivalla tällä hetkellä.. huoh..

jatkanpa tähän samaan, niin ei tarvii alusta aloittaa..

eli nyt tuli koululta Hoppi suunnitelma, (henkilökohtainen oppimissuunnitelma ) johon on kirjattu et Likka saa osan opetuksesta erityisopettajalta (eli sen kerran viikossa+ ehkä joskus muulloinkin ) ja tavoitteena on saada matematiikasta tänä vuonna numeroksi 5,ehkä parempikin numero.

keinot on määritelty niin, et Likka opiskelee tunneilla ja tekee annetut tehtävät, ja suostuu tarvittaessa tukitoimiin (ja myöhemmin lisätty et osallistuu tarjottaviin tukiopetuksiin, eli käsittääkseni ylimääräisiin tunteihin..)

erityisopettaja oli eilen yrittänyt mulle soittaa, soitin noin 5min sen jälkeen takaisin, ja puhelin oli suljettu, samoin kävi myöhemmin päivällä (olin töissä joten en kuullut puhelimen soimista, huomasin vain sit myöhemmin hänen soittaneen)

no, pistin eilen sähköpostia et koska en saanut kiinni puhelimella niin tiedustelen ennen kun allekirjoitan sen paperin, et miten sen helpoitetun kirjan käytön kanssa on, olen jo matematiikan opettajalle ilmoittanut et ostan ne kirjat vaikka itse, mut haluaisin tietää saako Likka käyttää niitä kirjoja oppitunneilla vai pitääkö opiskella normaali kirjoilla..

nyt sit vaan taas odotetaan seuraavaa käännettä

nyt vihdoin sain vastauksen..

yksilöllistetystä kirjasta ei kuulemma ole apua, ihan sama kirja kuin muillakin paitsi et siitä puuttuu vaikeimmat tehtävät, joten Likka voi vaan jättää ne tuosta normaalista kirjasta tekemättä.. (mitä mä kyllä ihmettelen, et onko se oikeasi ihan noin? )
ja näillä mennään tää kevät.
ens vuodesta ei ilmeisesti oo mitään tietoa, voi olla ettei Likka silloin saa edes tuota yhtä tuntia erityisopella:headwall:

Yhteistyössä