Nyt Siivotaan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Valossa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
vinkkejä kaivataan: miten saa kuivuneen puuron pois maalipintaisesta seinästä? ilman että maali lähtee? liottamalla mä otan nuo lattialta.. mut miten seinältä?

Minä varmaan liottaisin siitäkin. Kyllähän nuo maalit yleensä vettä kestää. Kostuta vähän kerrallaan, usemman kerran, eiköhän se lähde :)

ok.täällä lattiat vapaat imurille. jätteet ulkona ja sohva paikoillaan.. lelut lelukorissa.juon vaan lasillisen cokista ja alan imuroimaan.. meillä soi musiikkina sekailainen winampilta koneelta.eli kaikkea laidasta laitaan. vivaldista coldplayn kautta kiinalaiseen musiikkiin.. eniten tykkään musiikista siivouksessa jossa on jotain draivia esim foofighters tai hiphop..tanssimusakin menee jos on tanssittavaa..

ja poika onneksi päiväkodissa.. että saa vapaasti siivota.. mulla takarajana klo15 kun sillon pitää mennä hakemaan poikaa ja alkaa tekee ruokaa miehelle. se oli eilen niin kiukkunen kun ei ollut ruokaa valmiina illalla..nälkänen mies on vihanen mies.. oho,,menipäs ohi aiheen :p

Voi miten kiva pino..ja tähän miunkin pitäis liittyä, kunhan jaksan nostaa takamukseni tästä koneelta |O
Vielä aamukahvit kesken, tässä on hyvä aika siis miettiä siivousstrategiaa :kieh:

*apk tyhjennetty+täytetty, lakanat revitty sängystä ja pantu koneeseen pyörimään.*

Tytöllä se vaihe että "äiti meni toiseen huoneeseen BYÄÄÄÄÄÄÄ" "äiti ei ole katsonut minuun ainakaan minuuttiin BYÄÄÄÄÄÄÄÄÄ" "äiti laula mulle! -ai et laula vai? BYÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!

Ja tunti vielä päikkäreihin!! Syön aamupalan ja jatkan sitten...

Alkuperäinen kirjoittaja Abu:
*apk tyhjennetty+täytetty, lakanat revitty sängystä ja pantu koneeseen pyörimään.*

Tytöllä se vaihe että "äiti meni toiseen huoneeseen BYÄÄÄÄÄÄÄ" "äiti ei ole katsonut minuun ainakaan minuuttiin BYÄÄÄÄÄÄÄÄÄ" "äiti laula mulle! -ai et laula vai? BYÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!

Ja tunti vielä päikkäreihin!! Syön aamupalan ja jatkan sitten...
ihanaa sulla
:laugh: :laugh: :laugh:

no niin.koko asunto imuroitu. huoh.. eikä edes ollut kova homma,kunhan saa itsestään irti..
seuraavaksi laitan keittiön lattian likoutumaan :laugh: :p ja seiniä kans ajattelin liottaa,siis tahtoja niistä..niitä puurotahroja ja kökkäreitä.. samalla kun ne likoaa.pistän pyykkiä kuivumaan,etsin ikkunan aukaisijaa ja yritän päästä pesemään edes olohuoneen ja makkarin ikkunat.. myös makuuhuoneessa olevat puhtaat pyykit viikkaan kaappiin.

mä pistin keittiön lattian likoomaan.piilarit päähän ja ajattelin syödä vähän aampalaa.. vaikka oonkin herännyt puoli8 niin ei ole kerinnyt ja karkit on hyvin pitänyt nälkää poissa..mut nyt kun on touhunnut niin alkaa jo tulla nälkä..

kaivoin myös ikkunanpesuvälineet tuohon odottamaan.. hih..täähän sujuu ihan hyvin..mies on kyllä ihmeissään kun tulee kotiin..ja eipä sitten tarvitse viikonloppuna siivota.. tuo keittiö on kyllä pahin..aarrggghhh..

mun pitäis myös liittyä tähän ketjuun. kyllä mä oon jo vähän aloitellu. laitoin tytön keräämään omat lelunsa pois olkkarin lattialta. :D
kuivausteline on tyhjä, astianpesukone pitäs täyttää, imuroida ja pestä lattiat. mitä jos mä aloittaisin sillä että veisin matot ulos tuulettumaan. joo sehän kuulostaa suunnitelmalta. mut jos mä nyt kuitenki joisin kahvini ensin...

Hitsiläinen kun minä alan taas hyytyä. Aina mulle käy näin, rupeen ihan innossaan siivoomaan ja sitten laiskistun. Tänään en kyllä jätä tätä hommaa kesken. Selvitän nuo pyykit nyt loppun ja siirryn sitten eteisen kautta siivoamaan keittiötä.

Mikä teille on kaikista ärsyttävintä/vaikeinta siivoamisessa?
Ketkä kaikki on vielä mukana? Voisin ihan oikeasti käyttää tuon postimerkin siihen, että lähetän jollekin suklaapatukan, halukkaat ilmoittautukoon, arvon teistä sitten voittajan vaikka puoli yhdeltä, kyselen sitten yksärillä voittajalta osoitteen ja kauppareissulla laitain kuoren postiin :)

Alkuperäinen kirjoittaja Valossa:
Hitsiläinen kun minä alan taas hyytyä. Aina mulle käy näin, rupeen ihan innossaan siivoomaan ja sitten laiskistun. Tänään en kyllä jätä tätä hommaa kesken. Selvitän nuo pyykit nyt loppun ja siirryn sitten eteisen kautta siivoamaan keittiötä.

Mikä teille on kaikista ärsyttävintä/vaikeinta siivoamisessa?
Ketkä kaikki on vielä mukana? Voisin ihan oikeasti käyttää tuon postimerkin siihen, että lähetän jollekin suklaapatukan, halukkaat ilmoittautukoon, arvon teistä sitten voittajan vaikka puoli yhdeltä, kyselen sitten yksärillä voittajalta osoitteen ja kauppareissulla laitain kuoren postiin :)

mä olen vielä mukana. oon niin pitkään pitkittänyt siivoamista ja nyt saa vihdoin tehtyä jotain vaikka huvittais vähemmän.. toi keittiö on ankeinta..muut voisin hyvinkin siivota mutta keittiö.. ja sen se on näköinenkin ettei ketään huvita siivota siellä.. lattia on nyt liossa ja sit kun sen saan niin sit hyökkään tiskipöydän kimppuun..jos sitten samalla pikkuhiljaa liottasin nuita puuroja seinistä.. kun en ole vielä keksinyt että miten sen veden siihen.. ettei valu pitkin seiniä..

niin ja mä INHOON tiskaamista. :)

minä oon mukana. mulle on koko siivouksen aloittaminen vaikeinta, sit ku sen aloittaa niin ei se ookkaan niin kamalaa. huomasin just et kissanhiekkakin pitää vaihtaa. meillä on kissa vielä oksentanu joka puolelle ja huonekaluja ku siirtää niin löytää ylläreitä. et pakko olis tehdä joku suursiivous tai meil kasvaa jotain ötököitä. taidanpa vaihtaa järjestystä. kyllä mä sen innon löydän, ku on se vaan niin ihanaa olla sit puhtaassa kodissa. täytyy muistuttaa itseään siitä.

Huoh.. Pistin tytön hyppykiikkuun terassille ja laitoin lakanat narulle kuivumaan. Uusi koneellinen pyörii, likka on syötetty ja pistetty pihalle nukkumaan. Nyt haen postit ja aloitan sit mattojen imuroinnilla. Tästä eteenpäin tiukka tahti että ehdin ennen muksun heräämistä.
a065.gif

Mulla on nyt tiskaus käynnissä. Ihana tosiaan olla puhtaassa kodissa, niinkuin kukkurallinen kuraa tuolla edellä sanoit. Sen ajatuksen avulla pitää aina kivuta näistä "kuopista" takaisin hommiin. Ja minua tällä hetkellä innostaa ajatus siitä, että pääsen näkemään miehen ilmeen, kun se tulee kotiin. Minä olen meillä valitettavasti se, joka sotkee, eikä osaa pitää paikkoja kunnossa, joten se ei todellakaan osaa odottaa tällaista yllätystä. Poika on vielä unilla, kun herää, niin sitten imuroin loppuun.

Matot päätin viedä ulos vasta kun mies tulee kotiin, on muuten turhan hankala projekti. Hmm.. tosin voishan tuon pojan laitaa vaikka nurmikolle konttailemaan siksi aikaa. Ehkä se onnistuukin. Mut entäs tuo tavarakasa tuolla sohvan takana, IIIK!

Tota...saanko mä saamattomien maailmanmestari-arvon :snotty: Mä olen saanu lakanat vaihdettua ja sängyn petattua, sekä aikuisten että nuorimmaisen ja yksi koneellinen lakanoita on ripustettu, toinen pyörii.
No toki me syötiin aamiaista ja puettiin myös ja sit...no, mä olen ollu puhelimessa suurimman osan ajasta :snotty: Nyt pitää juoda teetä ja sitten ryhdistäytyä :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Tota...saanko mä saamattomien maailmanmestari-arvon :snotty: Mä olen saanu lakanat vaihdettua ja sängyn petattua, sekä aikuisten että nuorimmaisen ja yksi koneellinen lakanoita on ripustettu, toinen pyörii.
No toki me syötiin aamiaista ja puettiin myös ja sit...no, mä olen ollu puhelimessa suurimman osan ajasta :snotty: Nyt pitää juoda teetä ja sitten ryhdistäytyä :saint:

Et saa semmosta arvoa :) Sinähän olet jo ihan loistavasti alulla.

Menen takaisin taas tiskien kimppuun, vauveli halusi tissiä ja nukahti uudelleen.

Mä voisin kans hypätä tähän pinoon. Matot on parvekkeella ja nyt pitäis pölyjä ruveta pyyhkimään.
Pitää tiskata, tyhjentää tiskikone, laittaa pyykit... märät ja kuivat, siivota vessa, imuroida ja pestä lattiat.
Ennen kolmea pitäis olla valmista, jos vaan saan perseeni nostettua tästä penkistä |O

Tää on niin vaikeeta |O |O
Siis mula oli täys työ hoita toi petien petaminen kerralla alusta loppuun. Poika tuli välissä yökoulusta ja meinasin alkaa niitä sen tavaroita setvimään keskenkaiken :headwall: Mä olen tuntenu tarvetta viedä roskat siinä välissä :headwall: Musta tuntui tarpeelliselta imuroida pupun kakkanurkka välillä...Siis joskus aina tää on niin ärsyttävän rasittavaa |O Mutku nyt on pakko...
Ja jos joskus sain valmiiksi ni ah ku olis ihanaa :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Tää on niin vaikeeta |O |O
Siis mula oli täys työ hoita toi petien petaminen kerralla alusta loppuun. Poika tuli välissä yökoulusta ja meinasin alkaa niitä sen tavaroita setvimään keskenkaiken :headwall: Mä olen tuntenu tarvetta viedä roskat siinä välissä :headwall: Musta tuntui tarpeelliselta imuroida pupun kakkanurkka välillä...Siis joskus aina tää on niin ärsyttävän rasittavaa |O Mutku nyt on pakko...
Ja jos joskus sain valmiiksi ni ah ku olis ihanaa :saint:

Kuulostaa ihan minulta. Ihan äärettömän vaikeaa saada hoidettua yksi homma alusta loppuun. Aina pomppaa mieleen jotain muita juttuja ja sitten niitä pitää hoidella siinä välissä, ärsyttävää... Mulla on sama ongelma ihan kaikessa kyllä, ei vain siivoamisessa.

Tervetuloa joukkoon MissMaria. Ja kaikki muutkin, anteeksi, unohdin toivottaa teidät tervetulleiksi. Takaisin keittiöön, mars!

Yhteistyössä