Nyt Siivotaan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Valossa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Valossa

Jäsen
23.05.2008
32
0
6
5(kymmentä) :laugh: ensimmäistä mahtuu mukaan tähän siivous-tsemppaus-ketjuun.

Asunto näyttää kaaokselta, eikä siivoaminen oikein nappais. Mutta nyt minä sen teen, enkä siirrä enää yhdelläkään päivällä.
Mulla olis siivottavana tällainen 48m2 kaksio, ei siis tilallisesti paljon. Tavaraa on kuitenkin ihan liikaa. Okkarissa on lattialla mm. vaatteita, kirjoja, astioita!?, pahvilaatikoita... ja puoliksi syöty porkkanakin. Sohvalle on myös kertynyt kasa vaatteita. Sohvan takana on meidän romuläjä. Olis paljon tavaraa, jota pitäis kuskata varastoon. Mm. pojan vaunukoppa, joka ei ole ollut käytössä 4 kuukauteen.

Eteinen on suht siisti. Siinä lojuu paperin keräykseen meneviä kasseja, kengät on vähän hujan hajan ja lattialla paljon hiekkaa. Keittiössäkin on roskiin/keräykseen meneviä kasseja lattialla, pojan syöttötuoli ja lattia sen ympärillä on - L i k a i n e n - . Astioita on hiukan tiskattavana, mutta ei paljon, pöydillä paljon ylimääräistä tavaraa ja muruja.

Makuuhuoneessa myös vaatetta ympäriinsä ja lattialla mm. lehtiä. Sänky vielä petaamatta ja pojan pinnasängyssä ihan turhan paljon tavaraa.

Vessa on melko siisti, perussiivous pitäisi kuitenkin sielläkin tehdä. Pyykit laitoin jo aamulla pyörimään.

Nyt on tarkoitus saada tämä läävä kuntoon, ennen kuin mies tulee töistä neljältä :) Siihen asti en aio kyllä itselleni antaa aikaa, sanotaan vaikka että yhteen mennessä täällä on siistiä.

Minun tavoitteeni on siis saada tavarat oikeille paikoille, imuroida ja pestä lattiat. "Apulaisena" mulla on 10kk poika. Jos haluat mukaan, huuda hep! Ja jjos olit 5 ekan joukossa, kirjoittele tämän taainen kuvaus omasta tilanteestasi. Sitten tsempataan toisiamme ja jaellaan siivousvinkkejä. tulkaa mukaan :) Jaettu taakka on kevyempi.. ja silleen.

Mukana siivoamassa:

Valossa
Unikuu108
Abu
kukkurallinen kuraa
LisaMarie
MissMaisa
Mumpsi
Piipa
Pinki
Rakkapanuu

olava?
onneliina?
Jonsered?
miikuli?
Oggi ja sen torakka?
Jonseder Gestapo?
koi?

Heps, Hauskaa!

Mulla on vaan hetki aikaa, mut yhdyn pikasiivouksen verran. Aloitan keittiöstä ja eteisestä. Kengät paikoilleen ja lapsen ruokapaikan ympärykset pitää saada kuntoon. Tiskipöytä tyhjäksi ja sitten vois näyttää vähän imuriakin... Meillä on ollut remontti ja valtava kevättyhjennys, joten romua ei enää ole niin paljon..
Eilen vein mattoja pesuun, eli kun ne tulee takas, niin puhdasta pitää olla..

Jee. Minä jo luulin, että joudun yksin siivoamaan. Minä aloitan tästä olohuoneesta. Mitä teidän lapset tekee sillä aikaa kun siivoatte. Tää minun apulainen yrittää tuhota tietokonetta kuumeisesti. Taidan käydä kuorimassa porkkanan ja laittaa jyrsimään sitä.

mulla lakanoita eka satsi koneessa pyörimässä.kohta ne ulos ja toinen sisään.
matot ulos ja ainaskin jonkun verran ehdin tavaroita laittaa paikoilleen.pienemmällä jäbällä kaikki autot tas huoneessaan leviänä.
tästä huoneesta nää vaatteet pitäis kyllä saada vietyä kirpparille ja maiskun pienet laittaa huutikseen,kunhan ensin kuvaiskin... :attn:

Meillä on 55m2 kaksio. sotkijana hassu mies, joka ei osaa viedä astioita koneeseen tai laittaa tavaroita paikoilleen.. ja 1½v poika jonka ei vielä voi edes olettaa osaavan.. Ja minähän en sotke.. :saint:

-Eteisessä hiekkaa,leivänmuruja,kenkiä, roinaa,muovipusseja(tyhjiä???)pojan amme..mun käsilaukkuja..=pitää imuroida ja järkkää ja pestä lattiat.

-Vessassa lattilalla likaisia vaatteita.odottavat koneeseen menoa. kuivumassa kestovaippoja ammeen raunalla,ammeessa ja kuivaustelineellä(odotustilassa siis)=pitäis puunaa lattiat,pönttö,amme ja lavuaari(eli kaikki vaan kloriitilla)

-olohuoneessa sohva keskellä lattiaa(??) pieniä tuotepahvilaatikoita,pojan leluja,kirjoja,vaatteita.. =pitäis imuroida ja pestä lattiat ja järjestää siistiksi

-keittiössä lattia kauheessa kunnossa pojan syöttötuolin ympäriltä, kierrätykseen meneviä paperipusseja joissa lehtiä,kartonkia.. lattialla vanhoja hesareita ja näköjään myös haarukka.tiskipöydällä kasa kierrätykseen meneviä kartonkeja.=roskapussi ulos,biojäte tyhjäksi.lattian puunaus, imurointi,pintojen pyyhkiminen ja yleinen järjestys

-makkarissa aika siistiä.vähän vaan tavaraa lattialla.=pitää pedata sängyt, imuroida,pestä lattiat..

-kaiken tän päälle pitää pestä ikkunat, kastella kukat ja pyyhkiä pölyt

mä aloitan et vien kaikki paikoilleen.astianpesukone ja pyykinpesukone pyörii jo..tuun sanoo moikka kun oon saanut tavarat niin et voin imuroida.. hyvää siivousta..
Muuten.laitatteko siivousmusaa?jos niin millaista ja kuinka kovalle?

Mä hyppään teidän kanssa siivoamaan! Mulla siivottavaa n. 50 neliötä. Pikkulikka roikkuu lahkeissa ja imuri kiinnostaa joten imppaus ja lattioiden pesu on mahdollisia vasta päikkäriaikaan..

- tavaroiden järjestely
- imurointi
- matot ulos
- lattioiden pesu
- vessan pesu
- pölyt
- lakanoiden vaihto
- astianpesukoneen tyhjennys+täyttö
- lakanoiden pesu
- kukkien kastelu

a070.gif

Sitten kun on siivottu, niin kakun leipominen ja kaupassa käynti.
Nyt pukemaan päivävaattet päälle.. Aloitan sit likan vaipanvaihdolla ja apk:n tyhjennyksellä.

Mä voisin teoriassa aloittaa...toi neiti heräs, ni mä voin imuroida. Ihan ku aloittaisin siivoamisen imuroinnilla tai niinku se heräis imuiin... :snotty: :saint:
Lähtötilannetta mä en osaa edes kuvailla. Teoriassa Jonsered vois pystyä kuvitteleman, että normaalina itseään pitävällä ihmisellä on tämmöstä: makuuhuoneen lattiaa ei näy vaatekasojen alta, olohuoneen lattialla on...äkkiä katsoen mytty pyyhkeitä, äp:n makuupussi ja potkuauto sekä paljon tarpeellisa kulutushyödykkeitä joiden tarkempi funktio on hämärän peitossa.
Mut hei! Olohuoneen matot on pesty! Ne on puhtaana sohvan selkänojalla :D :saint:
Sohvalla sit onkin...öh, taas niitä epäfunktionalisia kulutushyödykkeitä...jalkarahi on ainoa, jolla ei oo mitään :D Sillä voi siis istua. Ei hätää, meiltä löytyy siis viellä istumapaikka :D
Enempää mä en jaks kuvailla, sama linja jatkuu kautta kämpän :snotty: :headwall: |O
Me voitas neidin kanssa laittaa bsiivousmusaa, jotain mistä tää 2,5v tykkää :D
Ja sit me voitas alottaa...tota itsemme pukemisesta :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja uneilmasäleikkö:
heh mun on pakko hehkuttaaa mä en voi siivoo kun oon muuttamassa niin ei oo kiva siivoo muutto laatikoiden keskellä paitsi pahimmat :D :D :D :D

Me odotellaan kovasti kirjettä, jossa sanottais, että saadaan isompi asunto. Kuun lopussa tulee jos on tullakseen. Olis aivan ihana saada enemmän tilaa.

Väliaikatietoja: olkkarin lattia, sohva ja pöydät kohta siistit.

Mä lähen kans mukaan,mahduin tai en,jaksan tai en(en jaksas,kauhee väsy olo ja tukkees ku mikä)

Mulla olis siivottavana olkkarista-sängyn petaus,sohvan tyhjennys kun tyttö siihen roudannu pehmojaan,pölyjen pyyhintä,imurointi ja lattian pesu
-keittiössä tasojen pyyhintä,paistinpannun tiskaus,imurointi ja lattian pesu
-eteinen imurointi ja yhden säkin pitäs kantaa kellariin,mut siel ei oo valoo eikä mulla oo taskulamppua
-tytön huoneessa pölyt ja imuroint ja lattian pesu
-wc:n pesu
-vaatekomeron imurointi

Ei mul ees oo paljoo mut en jaksas...

En oo varma mahdunko viiden joukkoon mut ilmoittaudun silti!

Asunto on 76 neliöinen, ja yleiskunto on kyllä kohtuu siisti. Leluja on tosin siellä sun täällä, ja kylppärissä on pommi räjähtänyt. Työlistassa seuraavaa:
- lapsille pyörimään Posti-Pate dvd
- lelujen (ja muun roinan) keräys ja siirto vaatehuoneen ylähyllylle siivouksen ajaksi.
- pyykkikone laulamaan
- järjestellä keittiö
- imuroida matot ja heittää partsille
- imuroida lattiat
- pyyhkiä pölyt, seiniä sekä ovia
- pestä lattiat (kun lapset on päiväunilla)
- kuurata kylppäri (kun lapset nukkuu)
- järjestää vaatehuone

illasta vielä leivon pullaa ja jotain leipää iltapalaksi ja pakkaseen
jossain välissä pitää myös ulkoiluttaa lapset ja koira.

ikkunat kaipaa pesua mutta niitten aika koittaa vasta alkuviikosta kun saan lastenhoitoapua siksi aikaa.

Siivousmusan virkaa hoitaa höttö mitä ylex suoltaa.

140 neliötä kaaosta odottaa... Pahin on Sasin ja Mossadin huone.Stasi rakastaa kaikkea pikkusälää, jota asettelee kaunniiksi asetelmiksi ja Mossad surutta hylkää kaiken pitkin lattiaa: vaatteet, mp3-soittimet... ihan kaiken! Ja Stasi ei saa koskea Mossadin omaisuuteen ja päinvastoin, kuinka siinä työnjako voi onnistua?

Mutta mattoja ei ole, eikä tule! ;) Jotenkin sitä voi työtään helpottaa.

Niin ja mun lähtötilanne ei ollut erityisen kaoottinen.. Muutama lelu olkkarin lattialla, 2 mukia ja lautanen lipaston päällä.. Makkarissa petaamaton sänky, keittiössä astioita tiskipöydällä. Imuroin keskiviikkona viimeeksi matot kun niissä näkyy kaikki pikkuroskat ja mua ärsyttää :kieh:

*Vaippa vaihdettu ja päivävaattet päällä.*

Pahus!

Tähän sitä nyt on tultu taas tälläkin viikolla että pitäisi ottaa imuri kauniiseen käteen, koira onneksi on hoidossa joten karvaton päri päivää tekee hyvää mielenrauhalle! Yhtään ei napostele kun olen saikulla issiaskivun takia ja voin kertoa että tämä on nyt sellainen hissute siivous tänään!

Asunto reilu 70 neliää ja kolmio kyseessä!
Lakanoiden vaihtamista, imurointia, pyykkiä pestään pari koneellista ja pölyille kyytiä antaa rätti. Katsotaan mihin rahkeet riittää mutta onhan tuossa jo hommaa tälläselle invalidille :D

Mites muilla edistyy?

Huoh... onks pakko :D Mulla ois 120 neliön omakotitalo, kylppäri täynnä pyykkiä, olkkarissa lapsen lelut ympäriinsä ja roskia näyttä olevan, tyhjiä karkkipusseja yms rapisteltavaa tolle vuosikkaalle.

Keittiössä on lattia täynnä tapetin riekaleita ku keittiö remontti menossa, ihan liikaa tavaraa kun sitä ei mihkä saa ton rempan takia ja kissan raksuja lattialla ja näkyy siellä olevan banaaniakin. Tiskiäkin olis kamalasti

Eteisessä, on kuranen lattia kamalat röykkiöt tavaraa mille pitäs keksiä paikka ja varastoitavia talvivaatteita.

Mein huoneessa olis miljoona kiloa viikattavaa ja silitettävää. Kahes huonees ylhäällä pitäs arkistoida ja järjestellä tavaraa kun ovat romu huoneena...

Likka onneks siivoaa oman huoneensa kun tulee koulusta :)

väliaikatietoja: lattiat melkein imurointivapaat, sohva vieläkin keskellä lattiaa.. postit haettu ja luettu :laugh: , karkkia syöty. ihmetelty keittiön seinän puuro roiskeita.. tulossa: biojätteen tyhjennys ja roskat ulos+ paperit keräykseen..sohva paikoilleen..

vinkkejä kaivataan: miten saa kuivuneen puuron pois maalipintaisesta seinästä? ilman että maali lähtee? liottamalla mä otan nuo lattialta.. mut miten seinältä?

Hehe. Sovitaan, että ekat 50 mahtuu mukaan :)
Mulla edistyy ihan hyvin. Se aloittaminen on varmaan aina se vaikein homma. Olkkari on imuroitu, pitäis kuskata matot telineelle. Nakkaan ne tuohon parvekkeelle ja vien sitten kaikki kerralla. Poika pitää varmaan sitoa selkään, ei uskalla hetkeksikään jättää yksin.

Hei, löysin postimerkin. Siivouksen jälkeen lähdetään käymään kaupassa, lähetän jollekin teistä vähän suklaata (yhdellä postimerkillä taitaa kulkea alle 50g) palkkioksi hienosta siivoustyöstä.

Yhteistyössä