Nyt selvisi minun jatkuvan kiukkuisuuden syy

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja käryää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

käryää

Vieras
Koin oikean ahaa-elämyksen eilen, kun tajusin sen olennaisen syyn kiukkuisuuteeni.
Sehän johtuu siitä, että koen olevani tosi laiska ja riittämätön. En jaksa touhuilla kotona, vaikka hirveästi haluaisin.
Turhaudun, kun passivoidun vaan sohvan nurkkaan tai tietokoneen ääreen ja kotihommat jäävät roikkumaan sillä seurauksella, että kämppä on kohta ihan kaaoksessa.

Mieskin on ahdistunut minun jatkuvasta raivoamisesta ja on masennuslääkityksellä tällä hetkellä.

Nyt on se probleema, että mistä lähden purkamaan tätä kierrettä.

Mutta tuohan on jo puoli voittoa, kun tunnistit ongelmasi. Mulla auttaa tehtävälistojen kirjoittaminen. Teen niitä pienistäkin asioista. esim: siivoa keittiön pöytä, pyyhi vessan peilikaappi, setvi vanhat ruoat jääkaapista, vie kesäkengät vintille... Niistä sitten tehdyt työt yliviivataan ja se yliviivaaminen se vasta nautinnollista onkin. Äitiysloman alkaessa mulla oli kaksisivuinen lista, niin se vain pikkuhiljaa alkoi kevetä. ikkunanpesu taisi olla ainoa, joka jäi tekemättä. Ja minä olen muuten ihan supersaamaton.

A) hyväksyt epäsiistin kodin
B) aloitat sen touhuamisen

-- sitten pitäisi vaan miettiä, miten aikatauluttaa elämänsä, että siihen mahtuisi myös niitä velttoja sohvanlökö-hetkiä elikkä ettet stressasisi ja uuvuttaisi tekemisen määrällä...

Yhteistyössä