nyt se tytön taiveihottuma sitten taas

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??????
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

??????

Vieras
paheni ja kesä ollut niin hyvä että ei ole paljoa tarvinnut kortisoniin koskea. voikohan kyse olla sillon ruoka-allergiasta kun kesällä helpottaa. tytöllä ollut tätä jo puoli v.stä asti ja pian tulee kaksi. polvitaipeissa,nilkkojen yläpuolella,samoin ranteitten yläpuolella. puoli vuotiaana käytössä oli peruna ja mustikka,nykysin syö jo hapanmaitotuotteita ja jopa jäätelöä..ja samanlainen. kalaa ym en ole uskaltanut aloittaa vielä,kun olen odottanut jos iho olis parempi,mutta voinko aloittaa ikinä kun iho aina noista kohtaa punainen. mistä sitten huomaan onko kalalle allerginen jos valmiiksi ihottumaa?

mä en käytä ollenkaan huuhteluainetta. voiko pyykkikoneeseen jäädä jotain likaa,kun mies pesee likaisia työvaatteita joissa voi olla naftaa ym ja jos pesen tytön vaatteita esim 30 asteessa sen jälkeen?

Meillä kanssa nuorimmalla atopiaa. Ei johdu ruoka-aineista, lääkärin mukaan sille ei välttämättä löydy selitystä. Vesipesu, kuivaus ja bepanthen, toimii meillä. Jos oikein äityy niin kortisonia kuurina.

Meillä myös atopinen iho tytöllä, kesällä oireeton, syksy-talvi-kevät oireilee, talvisin eniten..

Hoitona aamuin illoin rasvaus (ihotautilääkäri määräsi reseptillä miniderm nimistä atoopikoille kehitettyä rasvaa) ja tarvittaessa kortisonia. Myös aina kun iho ollut veden kanssa kosketuksissa niin rasvaus.

Meillä pysynyt sen jälkeen kurissa kohtalaisen hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja Mahza:
Meillä kanssa nuorimmalla atopiaa. Ei johdu ruoka-aineista, lääkärin mukaan sille ei välttämättä löydy selitystä. Vesipesu, kuivaus ja bepanthen, toimii meillä. Jos oikein äityy niin kortisonia kuurina.

Atopinen ihottuma on kuulemma perinnöllistä, meillä esim. isällä lievästi atopinen iho, siskolla todella paha, minulla lievästi ja minun ja siskon tytöillä kummallakin keskiverto...

Alkuperäinen kirjoittaja maalla on mukavaa:

Atopinen ihottuma on kuulemma perinnöllistä, meillä esim. isällä lievästi atopinen iho, siskolla todella paha, minulla lievästi ja minun ja siskon tytöillä kummallakin keskiverto...

joo,tytön isällä on ollut paha atopia ja vieläkin välillä oireilee. eli periaatteessa voin ihottumasta huolimatta kokeilla uusia ruoka-aineita? esim suklaasta ei ole pahentunut vaikka jouluna söi sitä monena päivänä paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja maalla on mukavaa:

joo,tytön isällä on ollut paha atopia ja vieläkin välillä oireilee. eli periaatteessa voin ihottumasta huolimatta kokeilla uusia ruoka-aineita? esim suklaasta ei ole pahentunut vaikka jouluna söi sitä monena päivänä paljon.

Juu, atopinen ihottuma ei johdu ruuista, vaan on perinnöllinen. :) Toki lisäksi voi olla allergioita.

olen käsittänyt että jos allergiasta johtuvaa ihottumaa niin se pahenee ja pahenee jos syö kyseistä ainetta. olenko väärässä? pähkinää neiti söi vahingossa ja olin sydän syrjällään, koska isoveli tuli tosi kipeäksi pienenä kun nappasi pähkinän murun pöydältä. onneksi neidille ei tullut mitään : )

Yhteistyössä