nyt se tuli mullekin sitten : en jaksa enää tätä imetystä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt

Vieras
vauva kohta kaksi kuinen enkä vaan jaksa enää. mihinkään en pääse kun syöttöväli on pari tuntia joskus useamminkin rikkuu tissillä.
mä jo kerran annoi korviketta.joi ihan ok. mutta masentaa.haaveilin niin kunnon imetyksestä,mutta nyt se vaan ahdistaa.
omaa maitooki oon lypsäny,mut se on hirveen hankalaa.ei heru kunnolla.

Nyt tsemppiä! Ekat 2-3kk oli henkisesti ja fyysisestikin rankkoja monilla tavoin, mutta imetyksen jatkamista en todellakaan joutunut katumaan! Muuttuu vähitellen helpommaksi ja sitten kun vauva saa jo kiinteitä n. 6kk alkaen imetys on ollut ainakin mulle rentouttavaa ja ihanaa yhdessäoloa lapsen kanssa. Aion jatkaa alun karmeudesta päästyäni sinne vuoden kieppeille.
Älä anna periksi!

Väsyttäähän se välillä, kun niin tiheästi syö, eikä tosiaankaan pääse juuri lähtemään minnekkään. Tottakai pääsisi, jos viitsisi pumpata maitoa, mut on kyllä tosi työlästä.. ja ei ole niin yksinkertasta.. Minun vauvani on nyt 3,5kk ja aika on menny tosi nopeesti loppujen lopuksi. Ja kyllä ne imetys välit siitä hiukan pitennee. Syökö sun vauva yölläkin niin usein?

miksi sä et ota vauvaa mukaan? Eihän ne menot tossa vaiheessa tartte kummallisia olla, että ne mieltä virkistää. Esim. kaupoille voi vauvan ottaa mukaan, jos ei viihdy vaunuissa niin vaikka rintareppuun...Mä raahasin mun esikoista monessa paikassa. Ehkä se oli myös sitä vanhemmuuteen kasvamista, kun tuntu että ei "pääse" mihinkään. Kahden nuoremman kohdalla mä kyllä pääsin....

:hug:

Entä jos ottaisit tavoitteeksi jaksaa vielä kuukauden? Mulla on molempien lasten aikana homma helpottunut kun vauva on täyttänyt 3kk.. Missä haluaisit käydä? Entä jos syöttäisit vauvan täyteen ja vauvan isä lähtis pihalle vaunuttelemaan vauvan kanssa, meillä ainakin vaunuissa on nukuttu pitkiä unia, pääsisit sinä sitten johonkin omaan menoon esim. kolmeksi tunniksi.

Taitaakin olla esikoinen kysessä!!? Samanlaiset ajatukset oli mullakin esikoisen kanssa!! Soseita pääsette alottamaan parin kuukauden päästä, joten ei kannata luovuttaa... Siis jos tosissaan haluat imettää... Toki jos käy tuskallisen raskaaksi imettäminen, on se vauvalle ja äidille parempi luovuttaa!!
Pari kuukautta menee vaikka silmät ummessa :) Ja ei joka mamman tartte ekaan pariin kuukateen käydäkkään kummosissa paikoissa, kaupassa, kavereilla tai lenkillä voit käydä ilman vauvaa. Isi voi sitte antaa sitä korviketta vähäsen jos et heti pääse imettämään. Jos pitää ryyppämisen tai yökerhon takia lopettaa imettäminen, niin sitä minä paheksun!! Mutta tuskin on sellaisesta menosta kyse?!?

Mulla oli sama juttu. Ärsytti kun vauva oli tississä kiinni tunnin välein ja mihinkään ei päässyt ilman vauvaa. Kaupungilla käydessäkin piti imettää milloin missäkin: sovituskopeissa, invavesoissa, kahvilassa jne. 3kk kieppeillä aloitettiin vellit ja oli aivan mahtavaa. Pääsin käymää jumpassa ja kavereiden kanssa shoppailemassa kun vauvan isä pystyi hoitamaan vauvaa pitempään kuin sen tunnin.Samalla myös yöt helpottuivat. Nyt vauva 5kk ja kiinteitten aloitusten myötä mulla on enemmän omaa aikaa.

öisin meillä syödään vielä pari kertaa keskimäärin. joskus on öitä että musta tuntuu että tissi on kasvanut vauvan suuhun kiinni ja joskus on nukuttu kuuttakin tuntia kivasti putkeen. mutta öisin kyllä sitten valvoskelee muuten ja vaatii "seuraa" , muutoin alkaa itkeä.
tämä on meidän toinen lapsi.
vaunuissa nukkuu juuri sen ajan jonka vaunuja työntää ja esim kauppaan päästyä herää ja alkaa itkeä/huutaa vaunuissa ( varmaan tulee kuuma vaikka kuinka yritän availla vaatteita ).

ja ei en olisi mihkään baariin lähös vaan ihan minne tahansa vaikka ruokakauppaan ilman ketään!ihan yksikseni.
no koitan vielä jaksaa jatkaa.jospa se tästä. kiitos tsemppaavista viesteistä.

Jos et saa järjestymään sitä että pääset käymään jossakin yksin niin yritä keksiä jotain muuta kivaa.. Meidän vauva nukkuu hyvin turvakaukalossa joten viime viikolla jätin esikoisen isänsä kanssa kotiin nukkumaan ja lähdin käymään autolla tuttavani luona jonka lapset oli jo nukkumassa, katottiin yhdessä jotain telkkarisarjaa ja juteltiin niitä näitä, olo oli sen jälkeen levännyt kun ois ulkomaanmatkalla ollut!

Yhteistyössä