Nyt se testi on tehty, mulla on c-hepatiitti! Nyt tarviin vertaistukea. :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aiemminkin kirjoitellut...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tietääkö kukaan onko missään esim. sellaista nettisivua jossa vois tästä asiasta keskustella "kohtalotovereiden" kanssa? Mun ahdistus vaan kasvaa ja kasvaa. Taas yö tulossa, ei tule varmaan nukuttua taaskaan.

Moi

MItä ihmettä. Netissä on niin paljon väärää tietoa sekä keskustelupalstoilla etenkin. Lisäksi vielä terveyskeskusten lääkärit eivät oikeasti tiedä tästä mitään. Kannattaa mennä yksityiselle tai pyytää lähete ammattilaisille johonkin missä tautia oikeasti hoidetaan. Tauti ei välity seksin välityksellä ilman että tuuri on luokkaa lottovoitto. Ei tarvitse käyttää kumia parisuhteessa. Jos tauti tarttuuu, kannattaa pelaa lottoa, ehkä sitten voi voittaa. Nyt on vielä tulossa uusia lääkkeitä joilla oletetaan että voidaan tuhota koko tauti pois päiväjärjestyksestä kokonaan.

Jännä miten omaa kokemusta/mielipidettä totuutena täällä huudetaan. Mies 82 hyvä esimerkki tästä. Itselläni c-hepatiitti ja juurikin sen seksin kautta saanut exältäni. Lottovoitto tosiaan. Jännä miten täysin tuntemattomat ihmiset tietävät paremmin mistä olen taudin saanut, kun siis seksin välityksellähän se ei siis missään nimessä voi tarttua tartu. 8) Ja hienosti vielä lytätään oman kokemuksen perusteella tk lääkärit, etteivät sairaudesta mitään tietäisi. Uskon että tietämättömiäkin löytyy, mutta itselläni pelkästään positiivisia kokemuksia kertyny.
Ärsyttää suunnattomasti sairauteen liittyvät ennakkoluulot ja juurikin asioiden katsominen mustavalkoisena; C saadaan huumeista ja muu on valehtelua.. -.- vittu.

Jännä miten omaa kokemusta/mielipidettä totuutena täällä huudetaan. Mies 82 hyvä esimerkki tästä. Itselläni c-hepatiitti ja juurikin sen seksin kautta saanut exältäni. Lottovoitto tosiaan. Jännä miten täysin tuntemattomat ihmiset tietävät paremmin mistä olen taudin saanut, kun siis seksin välityksellähän se ei siis missään nimessä voi tarttua tartu. 8) Ja hienosti vielä lytätään oman kokemuksen perusteella tk lääkärit, etteivät sairaudesta mitään tietäisi. Uskon että tietämättömiäkin löytyy, mutta itselläni pelkästään positiivisia kokemuksia kertyny.
Ärsyttää suunnattomasti sairauteen liittyvät ennakkoluulot ja juurikin asioiden katsominen mustavalkoisena; C saadaan huumeista ja muu on valehtelua.. -.- vittu.
Kuules vittu...otappa ny oikeeta kirjallisuutta käteen.englanninkieliset tutkimukset parhaita .nii jos osaat lukea..kyllä hepatiitti c ja b tarttuu verikontaktina eli myös seksin völityksellä.koska esim spermassa on useasti verta mukana vaikka sitä ei silällä ain näkiskään.emöttimestä ouhumattakaan..kaikenlaista p jauhantaa mielipiteitä levitellään faktatietona. Nyt vuonna 2017 on 1500 tartuntaa ja kaikki narkkareta..älä viitti..höoö huuhaata koko mielipide..

Minä oon tehny neljä lasta C-hepatiittimiehen kanssa. Kellään meistä ei tartuntaa ole. Asia selvisi, kun odotin ekaa lastamme, että miehellä on cee. Hän oli käynyt lääkärintarkastuksessa ja ihmetellyt lekurille, et mistähän voi johtua, kun hän on yhden kaljan jälkeen aivan humalassa. Viisas tohtori otatti C-hepa testin, sitä kun ei normitarkastuksissa oteta.

Sairauden paljastuttua oltiin aivan hysteerisiä. Meille sattui onneksi hyvä tohtori (sama, joka tautia alunperin epäilikin). Hän rauhoitteli meitä, sanoi että tartunnan saaminen on yhtä todennäköistä että minä jäisin liikenteessä auton alle. Käski elää normaalia elämää.

Näin ollaan tehty, ja tosiaan näin monta lastakin. Ainostaan jos miehelle tulee vaikka leipäveitsestä haava sormeen, ollaan oltu erityisen varovaisia. Kuulemma riittää, että veriset vaatteet pestään 60 asteisessa pesussa.

Sittemmin mieheni kävi läpi tämän rankan hoidonkin. Ehtona oli, että ei saanut juoda pisaraakaan viinaa. Mies tämän sisäisti, toteuti kaikki pistokset ajallaan, ja sai aikanaan #terveen# paperit. Mutta edelleen esim. hammashoitoon mentäessä hänen papereissa lukee tuo c-hepa, ja hoito on sen mukaista. Kaikki paikat suojataan,,

Hauskinta on, että olen itse hammashoitaja. Meille on tullut uudet säädökset, että edes HIV-potilaan tullessa ei saisi tehdä mitään erityissuojauksia. Siltikään kukaan ei noudata tätä ohjetta. Kyllä me edelleen vuorataan paikat, jos tulee joku aidspotilas.. Mutta aina kun tulee joku c-hepa, kaikki työkaverit on hysteerisiä. Suojataan joka paikka ja laitetaan kaksinkertaiset hanskat. Joskus tekis mieli oikeen huutaa, että minä oon tehny neljä kersaa ceehepamiehen kanssa, repikää siitä! Hivin kanssa ymmärrän ekstravarovaisuuden, mutta en ceehepan. Kuka tahansahan voi kantaa mitä tahansa tautia, se on selvä. Sen takia meidän tulee huolehtia jokaisen potilaan kohdalla, että kaikki on siistiä ja steriiliä, kun hän lähtee.

Mutta aapeen ongelmaan, c-hepa ei ole kuolemantuomio. Kaikki järjestyy.

Yhteistyössä