nyt se tapahtui

  • Viestiketjun aloittaja alkoholistin vaimo
  • Ensimmäinen viesti
alkoholistin vaimo
siis oltu yhdessä vuosikaudet ja lauantaina kävi humalassa käsiksi mies.

suuttui siitä kun kaadoin 2päivän juomaputken jälkeen oliuta viemäriin.

vaan ei se lienee oikeuta vetämään tukasta sun muuta.

Olo iha järkky edelleen.

Illanmittaan tulle sos virastosta kaksi ihmistä puhumaan ja tukemaan meille kotiin.

Lieneekö mitään mahiksia saada elämää paremmaksi?
kun kuitenkin rakkaus on siellä pohjalla edelleen.

Alkoholismi on sairaus :'(
 
kävijä
Ei niin oikeuta käymään käsiksi, ei.

Edes rakkauden takia ei kannata suhteessa roikkua ellei mies ole itse halukas muuttumaan (raitistumaan). Ei varsinkaan jos liitossa lapsia, jotka joutuvat tuota todistamaan.

Voimia sinulle.
 
Pakkaa ittes ja mukulat muualle vähäks aikaa miettimään asioita. Harva alko-ong pystyy olla ilman viunaa kokonaa ellei sitte nainen tai jumala puutu peliin. :whistle: ;) En jäis tollaseen suhteeseen kitumaan. Ansaitset parempaa!!!
 
Itse vastaan alkoholistin lapsena. Jos teillä on tollasta niin lähde lapsesi kanssa. Mä olen 30 vuotta kärsinyt siitä millasta meillä kotona oli kun olin pieni. Vaikka miehesi ei lapseesi käsiksi kävis niin mieti mitä lapsi ajattelee kun kasvaa. Hänellä on jatkuva huoli äidistä jota isä pahoinpitelee, lapsesi kuulee sovauksia isänsä suusta vaikka sieltä pitäisi tulla rakkaudentunnustuksiä äitiä kohtaan, ja miksei lastakin. Myös sosiaalinen puoli voi kärsiä, riippuen siitä millainen tilanne kotona on. Eli älä sinä anna miehesi pilata omaa ja lapsesi elämää. Vaikka rakastatkin miestäsi niin muista myös rakastaa itseäsi. Kukapa haluaisi rakastamalleen ihmiselle pahaa.....
 
ex-vaimo
Itellä nyt noin vuosi erosta, mies siis päihdeongelmainen. Kävi kerran käsiksi, poika silloin n 9kk ja oli minun sylissä. Se riitti minulle, kauan jaksoin päihteiden käyttöä katsoakkin. Muutin siltä istumalta kaverini luokse asumaan poikani kanssa ja noin 1,5kk sen jälkeen sain oman asunnon. Laitoin eron vireille myös. Monta kertaa mies ollut katkaisussa jne eikä ole auttanut. Nyt noin vuosi eron jälkeen olemme hyvissä väleissä, avioero on astunut voimaan ja mies on raitistunut. Tämän kaiken vaati... tulevaisuudessa ei ole ollenkaan mahdoton ajatus että palaisimme yhteen, häntä kuitenkin rakastan edelleen. Nyt kuitenkin elämme omia elämiämme ja kaikki on hyvin.
Aikaa vaatii, mutta ei nuo opi ennen kuin oikeesti jotain tapahtuu. Monta kertaa itsekkin uhkailin lähdöllä mutta kauan meni ennen kuin lähdin. Ja siitä se miehen paraneminen alkoi... pienien alamäkien kautta tosin.
alkoholismi on todellakin sairaus ja alkoholistit sekä omaiset tarvitsevat paljon tukea, mutta selviäminen ei onnistu ennen kuin se on pelkästään omasta päästä lähtenyt se halu eroon päihteistä.
 
Ikävältä kuulostaa. Ymmärsinkö oikein että oli eka kerta? Tietty oon sitä mieltä että väkivalta on aina väärin, eikä sitä tarvitse yhtään sietää, mutta jos oli eka kerta ja mies katuu ja haluaa muuttua sekä aktiivisesti tehdä asian eteen töitä, niin miksi ette voisi onnistuakin. Onhan ihmisellä oikeus tehdä virheitäkin välillä- tai ainakin niitä tehdään oli oikeus tai ei. Toistuva väkivalta on sitten eri asia tai jos sua pelottaa olla hänen kanssaan. Lapselle jatkuva pelkääminen ei ole hyväksi ja ihan hyvä syy lähteä. Tsemppiä ja voimia!
 
miehen alkoon syy
Tähän sanoisisn että teillä on parisuhde pilalla.

Miehen juomisen takana on syy.

Syy voi olla sussa tai miehessä tai molemmissa.

Jos vaarallista kotona lähde pois.

Totuus on kuitenkin se että alkoholismin takana on aina syy.
Ja monen miehen alkoholismin takana syy löytyy naisesta.
Tämä on totuus ja siksi kuuntelen aina
varauksella kun nainen syyttää miestään alkosta.

Nimittäin syytön ei ole nainenkaan.
 
alkuper
Eilen saatiin apua ja huomenna varaan aikaa parisuhdeneuvojalle, mieskin on erittäin suostuvainen.

Apua tarvitaan molemmat, niinkuin joku kirjoittikin, niin syytä löytyy varmaan minustakin ja sen myönnänkin. kai tulee nalkutettua tms. joskus liikaa... mies on myös masennukseen taipuvainen joten minusta ei ainakaan ole ollut apua..

Minusta 10v yhteiselomme sentään on pelastettavan arvoinen, koska suurimmalta aikaa menee kuitenkin hyvin.

ja eka kerran kävi kiinni, toivotaan että jäi viimeiseksi.

Lasten nähden ei tapahtunut ja riitelymme eivät muutenkaan tapahdu lasten nähden/kuullen

*porskutellen eteenpäin ja ehkä tunnelin päässä näkyy jo valoa* :flower:
 
Mies myöskin
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.03.2007 klo 12:24 miehen alkoon syy kirjoitti:
Tähän sanoisisn että teillä on parisuhde pilalla.

Miehen juomisen takana on syy.

Syy voi olla sussa tai miehessä tai molemmissa.

Jos vaarallista kotona lähde pois.

Totuus on kuitenkin se että alkoholismin takana on aina syy.
Ja monen miehen alkoholismin takana syy löytyy naisesta.
Tämä on totuus ja siksi kuuntelen aina
varauksella kun nainen syyttää miestään alkosta.

Nimittäin syytön ei ole nainenkaan.

Samaa mieltä!

Jos on vaarallista, niin ainakin väliaikaisesti pois. Jos haluatte saada asioita kuntoon, niin ongelmia on ratkottava kummankin osalta. Tuo mitä alkuperäinen kertoi tehneensä niille miehen olusille osoittaa myös sen että vikaa on myös vaimossa. Vaikka ne juomat kuinka tuntuisi ahdistaville, niin ne on miehen ja yksi väkivallan lajeista on toisen omaisuuteen kohdistunut väkivalta. Nyt tämä väkivalta toteutui kun vaimo tuhosi miehen oluita kaatamalla niitä pois. Siihen mies vastasi fyysisellä väkivallalla vaimoa kohtaan. Ei hyvä kumpikaan! Ensin tuumaustauko erillään, ettei tule rumihia ja sitten yhdessä ja erikseen miettimään syitä ja keinoja jos kummallakin halua siihen on!
 
ei kokemusta alkosta
mutta pettämisestä on. on pettäjälläkin rakkaus siellä taustalla. kuinka moni silti haluaa jatkaa vuodesta toiseen tällaisessa suhteessa? jos pettäjä vielä kävisi käsiksi, entä sitten? tuli vaan mieleeni kun monesti oman ongelmatyyppiinsä siedättyy niin ettei näe enää metsää puilta.. :whistle:

sinäkin voisit saada sen rakkauden suhteesta jossa ei ole alkoholiongelmaa ja pelkoa väkivallasta. varmasti prosessissa tulisi esiin omatkin puutteet (joihin viitattiin) joita tulisi kenties vähän kohdattua ennen seuraavaa suhdetta.


 
Lähe heti pois!!Itse alkoholisti isän uhri....vieläkin painajaisia, joissa surmaan oman isäni, enkä varmasti koskaan tästä parane :( Vihanen ja katkera olen omalle äidillenikin, ku ei vieny meitä pois sen hullun luota.Paljon voimia sinulle, voit vielä pelastautua, mutta kiirehdi! :hug:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.03.2007 klo 13:30 vieras kirjoitti:
Kaiken pahan takana on nainen???? Herätkää hoi miehet ja ottaakaa se vastuu ja aikuistuminen. Muillakin tavoilla, kehittyneemmillä, voi ne ristiriiddat ratkaista.
aivan! ensimmäinen ja tärkein asia on muistaa että alkoholistia ei voi kukaan ajaa juomaan tai estää juomasta. Alkoholisti kyllä syyttää AINA muita juomisestaan. Jos vaimo on vihainen kun rahat on juotu ja mies ollut viikon kateissa niin mies parka joutuu lähtemään taas juomaan pakoon kamalaa vaimoa. Jos vaimo on jo kyllästynyt miehen ainaiseen juomiseen eikä jaksa reagoida kun mies reissuiltaan palaa, mies parka joutuu taas lähtemään juomaan kun vaimo ei välitä. Kun vaimo yrittää olla erityisen ystävällinen miehen kotona ollessa mies lähtee juomaan, koska se on niin helppoa vaimokin on kuin pieni aurinko, ei se varmaan suutu. Jos vaimo kysyy palatessa missä mies on ollut tai onko yhtään rahaa enää ruokaan, mies joutuu taas lähtemään juomaan kun vaimo on niin kamala että syyttelee vaan. (kysymykset ovat aina syytöksiä, vaikka ne miten muotoilisi) Jos mies on kuukauden ryypännyt milloin missäkin ja sit lopettaa vaimo on hullu kun ei uskalla luottaa miehelle pankkikorttiaan. vaimossa on jotain vikaa kun ei luota ja tue... vaimo ei saa vaatia miestä tekemään mitään.. ei YHTÄÄN mitään ei edes kauniisti saa apua pyytää, jos mies on ollut juomatta jo kuukauden koska mies "lopetti" juomisen vaimon mieliksi on turha kuvitella että muuta enää voisi tehdä. Ja jos apua pyytää on syytä taas aloittaa juominen kun vaimo on niin vaativa.

Joo mieheni on alkoholisti ja en enää jaksa olla vihainen hänelle vaikka taas on mennyt jo muutama viikko kun mies on juonut. käy välillä kotona nukkumassa kyllä. äsken soitin ystävällisesti että vieläkö henki kulkee, mutta kun vastaus toisessa päässä on aina se sama ilkeä haukkuminen alan todella toivoa että tuo miesparka (jonka minä olen TIETENKIN nujertanut ja ajanut juomaan) päättäisi täänäänkin lähteä kaatokännissä auton rattiin ja kerrankin törmäisi vaikka rekkaan..
Lapsia ei enää edes kiinosta missä isi luuhaa ainoastaan kuopus edes puhuu hänelle, isommat juuri ihmettelivät et miks isillä pitää olla avain meidän kotiin kun ei koskaan täällä edes ole.. en vain jaksa nyt lähteä. eikä helpota oloa lainkaan että joku sanoo oma vika. Niinhän se on jonkun mielestä myös että oma vika jos raiskataan kun oli minihame päällä, eihän ne mies parat voi sille mitään.
 
ppp
mulla aika sama tilanne. tietenkin omanlaisensa mutta jotenkin tuli tunne että luin hetken omasta elämästäni. meillä tilanne mennyt tosin vielä tuosta paljon pahemmaksikin ja lopulta paremmin. ehkä kuitenkin jo kahden alkoholisti-miehen ja yhden samanlaisen isän jälkeen pystyn sanomaan että alkoholismi on sairaus, ei välttämättä jotain, mitä ihminen itse pystyy hallitsemaan. kuten esimerkiksi, onko hetero vai homo.. mutta siltikin, joko tai!! kokonaan ilman tai alkoholisti lopun ikäänsä. itsekin tässä viimisessä suhteessa roikkunut yli 6 vuotta ja lapsikin tehtiin. joka päivä mietin, onko kannattanut. vaikkakin rakastan miestä yli kaiken, se sama vanha virsi että on selvin päin maailman ihanin ihminen, huomaavaisin mies ja kiltein isä... mutta ryyppy kun alkaa maistumaan, ei mikään tunnu enää sen arvoiselta. nyt vihdoinkin on erottu, näillä näkymin ihan sovussakin. tsemppiä teidän perheelle!!! se pariterapia on hyvä juttu, kokemusta on. kannattaa ehdottomasti mennä jos tuntuu, että tahdotte ongelmanne selvittää. jos tahdot jutella enemmän, laita sähköpostia -ppp-@city.fi. (en sano, mitä sun kannattaa tehdä / tuomitse. voin kuunnella ja kertoa omasta elämästäni)
 

Yhteistyössä