Nyt se tapahtui minulle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja BootyPeppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi harmi :(

Mä pelkään myös isoja koiria, jotka ei vaikuta olevan yhtään hallinnassa ja irtokoiria aina vaikka kuinka kiltiltä vaikuttaisi. Lisäksi kun meidän omat koirat ei ole mistään kilteimmästä päästä niin tilanne jossa vieras koira tulisi päälle olisi ihan painajainen. Omat koirat kun taistelisi viimeiseen hengenvetoon.

N 2vuotta sitten mun ystävän koira menehtyi kahden ison irtokoiran hyökkäyksessä ja kaverikin sai isoja vammoja käteensä kun yrittin pientä koiraansa suojella. En viitsi rotuja mainita kun joku saa vielä vettä myllyynsä tai voipi tunnistaa kaverini.

Monesti se vaan on niin että on väärä koira väärällä ihmisellä.

Nämä koirat olivat kytkettyinä mutta kaatoivat omistjan ja niin ne koirat pääsivät mun koiran kimppuun. Ja ne tosiaan tulivat suoraan kimppuun....

Koirat ovat aina koiria todella. Nyt tuo koira on aivan liimautunut minuun. Ei suostu olemaan muualla kuin minun sylissä. On aivan poikki rassukka...niin olen kyllä minäkin.

:hug:...voi teitä molempia....Mutta muista kuitenkin, että tommoiset tilanteet ovat lopulta aika harvinaisia ja satunnaisia juttuja. Molemmat toivutte tämän aamuisesta nopeammin, kun jatkatte eloanne mahdollisimman normaalisti kuten tähänkin asti.

Voimia...! Ja tsemppiä!

• Tykkää
Reactions: BootyPeppi
ens kerralla lyöt hyökkäävältä koiralta selkärangan poikki tämmösellä:

hukari-2.jpg

Koirasi vuoksi olisi parempi että sitä ulkoiluttaisi nyt ihminen joka ei pelkää koiria ja osaa näyttää omalla esimerkillään ettei tarvitse pelätä. Saat vaan ongelmakoiran jos menette yhdessä ulos panikoimaan. Koirat elää tässä hetkessä!

Harmillista. Ja ison koiran omistajalla on varmasti myös paha mieli ja huoli sinusta ja koirastasi.
Löytäisitkö hänet jostain ja voisitte jutella.
helpottaisi sinunkin oloasi varmasti

Helpottaiskohan, jos tämä omistaja löytyy niin kävisit vaikka juttelemassa hänen kanssaan, ja näkisit näitä koiria samalla? Jos on käynyt niin, että koirat ovat kuitenkin ihan kivoja, mutta eivät vain jostain syystä pidä pienemmistä koirista (oma koirani on täsmälleen tällainen). Sitä vain ajattelen, että jos tämä oma pelkosi hieman hälvenisi siinä jos näet että koirat ovat muuten ihan mukavia persoonia ilman "häiriötekijöitä".

Tuolla oli myös hyvä idea, että koiraa lenkittäisi hetken joku joka ei pelkää, ja siirrä tätä paniikkitilaa koiraan. Se voisi olla tässä tilanteessa hyvä ratkaisu munkin mielestä.

[QUOTE="Vieras";26736329]Koirasi vuoksi olisi parempi että sitä ulkoiluttaisi nyt ihminen joka ei pelkää koiria ja osaa näyttää omalla esimerkillään ettei tarvitse pelätä. Saat vaan ongelmakoiran jos menette yhdessä ulos panikoimaan. Koirat elää tässä hetkessä![/QUOTE]

Näin. Ei koira kauaa muistele tuollaista vaikka saattaakin ehkä jonkin aikaa pelätä sitten ison koiran nähdessään.

Meidän vähän tipsua isomman koiran kimppuun kävi iso koira koirapuistossa. Se isompi koira vaan kävi päälle, yritti purra kaulaan jne. Omistajansa sai revittyä sen irti ja mä kannoin mun tärisevän koiran pois. Ei onneks tullut mitään haavoja tms., koira oli vain aivan kuolassa ja kaulapantaan tuli selvät hampaanjäljet. Koira oli muutaman tunnin selvästi hermostunut mutta sitten rauhoittui vaikka aika uupuneen oloinen olikin loppupäivän eikä ton jälkeen kuitenkaan pelännyt isompia koiria. Että ei se mitään ikuisia traumoja saanut kuitenkaan ja tuskin saa ap:nkaan.

Helpottaiskohan, jos tämä omistaja löytyy niin kävisit vaikka juttelemassa hänen kanssaan, ja näkisit näitä koiria samalla? Jos on käynyt niin, että koirat ovat kuitenkin ihan kivoja, mutta eivät vain jostain syystä pidä pienemmistä koirista (oma koirani on täsmälleen tällainen). Sitä vain ajattelen, että jos tämä oma pelkosi hieman hälvenisi siinä jos näet että koirat ovat muuten ihan mukavia persoonia ilman "häiriötekijöitä".

Tuolla oli myös hyvä idea, että koiraa lenkittäisi hetken joku joka ei pelkää, ja siirrä tätä paniikkitilaa koiraan. Se voisi olla tässä tilanteessa hyvä ratkaisu munkin mielestä.

En mä niitä koiria tahdo nähdä enää...Tää kerta riitti kyllä ihan tarpeeksi.

En mä niitä koiria tahdo nähdä enää...Tää kerta riitti kyllä ihan tarpeeksi.

Ymmärrän kyllä, mutta tuossa tilanteessa kannattaisi vain tavata jotain isoja koiria, ettei sulle jää joku pelko päälle vastaisuudessakin. Se, että koira unohtaa koko asian on ihan normaalia, mutta se että sinä omalla pelkotilallasi laukaiset koiraankin pelon uudelleen (vaikkakin ihan tietämättäsi vain jännittämällä aina jos isompi koira tulee vastaan), ei ole hyvä asia. En yhtään vähättele sitä pelkoa mikä tuossa kohtaamisessa on tullut sulle, mutta suosittelisin tapaamaan isompia koiria ihan terapiatyyppisesti, kaikki isot koirat kun eivät samanlaisia ole.

Voi, kun voisi jotenkin auttaa ihan konkreettisestikin :( On niin helppoa vain sivusta ehdotella, kun mitään ei kuitenkaan pysty oikeasti tekemään toisen hyväksi.

Ymmärrän kyllä, mutta tuossa tilanteessa kannattaisi vain tavata jotain isoja koiria, ettei sulle jää joku pelko päälle vastaisuudessakin. Se, että koira unohtaa koko asian on ihan normaalia, mutta se että sinä omalla pelkotilallasi laukaiset koiraankin pelon uudelleen (vaikkakin ihan tietämättäsi vain jännittämällä aina jos isompi koira tulee vastaan), ei ole hyvä asia. En yhtään vähättele sitä pelkoa mikä tuossa kohtaamisessa on tullut sulle, mutta suosittelisin tapaamaan isompia koiria ihan terapiatyyppisesti, kaikki isot koirat kun eivät samanlaisia ole.

Voi, kun voisi jotenkin auttaa ihan konkreettisestikin :( On niin helppoa vain sivusta ehdotella, kun mitään ei kuitenkaan pysty oikeasti tekemään toisen hyväksi.

miehen siskolla on iso koira joten kyllä pakostakin on oltava tekemisissä isojen koirien kanssa. Tiedänhän minä sen miten herkästi voin siirtää oman pelkoni koiraan mutta noita kahta en halua nähdä enää missään. Näen vaan niiden hampaat ja haistan kuolan...

Mulla oli lapsuudenkodissa cairnterrieri ja kerran kun sitä lenkkeilytin, niin erään talon pihasta hyökkäsi koira suoraan mun koiran kimppuun, tarkemmin niskaan kiinni. Ei ollut paljoa isompi, mutta mitään en mahtanut. Ei käynyt pahasti fyysisesti, mutta koira muisti vuosia kyseisen kadun kulman ja luikki aina kyyryssä tien toiseen laitaan, kun siitä mentiin ohi.

[QUOTE="diu";26736424]Näin. Ei koira kauaa muistele tuollaista vaikka saattaakin ehkä jonkin aikaa pelätä sitten ison koiran nähdessään.
[/QUOTE]

Ei aina voi vähätellä koiran saamia traumoja. Meidän chihuahuan kimppuun hyökkäsi musta iso seefferi, mutta ei päässyt hampaillaan kunnolla kiinni kun omistaja sai sen verran pidettyä hihnassa ja itse sain suojattua koiraa. Mutta TRAUMAT siitäkin jäi ehdottomasti, sen jälkeen on pelännyt kaikkia isoja koiria, erityisesti mustat koirat on sille punainen vaate. Kai siitä nyt jäis traumat itse kullekkin jos käy sentin päässä jättiläiskarhun suussa.... mieti sitä maailmaa sen pikkukoiran näkökulmasta. Ja kun koiran maailma on juuri niin mustavalkoinen, vihainen musta koira = vaara, vertaa taas; yksi äänimerkki omistajalta= namia, jee! Jne.

Tsemppiä ap:lle, se on hirveä tilanne kun vieras koira, ja vielä iso tulee vapaana päälle. Puhumattakaan kun se on agressiivinen. Muakin on muutaman kerran kohti juossut iso koira ja esim. hypännyt vasten ja kyllä siinä tilanteessa pelotti, vaikka koira ei purrut tms. Noin muuten en yleensä koiria pelkää, mutta vieras koira on aina erityisen arvaamaton.

Mulla oli lapsuudenkodissa cairnterrieri ja kerran kun sitä lenkkeilytin, niin erään talon pihasta hyökkäsi koira suoraan mun koiran kimppuun, tarkemmin niskaan kiinni. Ei ollut paljoa isompi, mutta mitään en mahtanut. Ei käynyt pahasti fyysisesti, mutta koira muisti vuosia kyseisen kadun kulman ja luikki aina kyyryssä tien toiseen laitaan, kun siitä mentiin ohi.

:(

Toukokuussa mun päälleni hyökkäsi naapurin Dogo Argentino "ei se mitään tee" -koira -> 30 tikkiä. Vein vain roskapussia :(
Ymmärrän pelkosi. Niin pelkään minäkin nyt isoja koiria.

[QUOTE="vieras";26736610]Toukokuussa mun päälleni hyökkäsi naapurin Dogo Argentino "ei se mitään tee" -koira -> 30 tikkiä. Vein vain roskapussia :(
Ymmärrän pelkosi. Niin pelkään minäkin nyt isoja koiria.[/QUOTE]

Mun työkaverilla on tollanen. Ihmiset kuulemma vaihtaa toiselle puolelle tietä, kun ovat lenkillä.

Mä en ymmärrä miten jotkut koirat puree siis ihan tosissaan, niin että toiset koirat tai ihmiset vaati lekurin paikkailua, tuokin kuva koirasta miltä korva purtu irti on ihan järkyttävä. :(

Mulla on kaksi rotikkaa ja ovat todella ihmis ja koira ystävällisiä, meillä 4 lasta vauvasta esi-teiniin eikä naarmuakaan ole tullut.
Meillä koirat on pennusta asti totutettu kaikenlaisiin ihmisiin, pieniin ja isoihin koiriin, päässeet joka paikkaan mukaan, on harrastettu, koulutettu ja annettu rakkautta ja hyvää huolenpitoa.
Minkälaisista olo-suhteista tuollaiset purija koirat tulee? Pitäisikö suomeen saada koira "ajo-kortti"?

• Tykkää
Reactions: lissukka. ja Eragon
[QUOTE="vieras";26736674]Mä en ymmärrä miten jotkut koirat puree siis ihan tosissaan, niin että toiset koirat tai ihmiset vaati lekurin paikkailua, tuokin kuva koirasta miltä korva purtu irti on ihan järkyttävä. :(

Mulla on kaksi rotikkaa ja ovat todella ihmis ja koira ystävällisiä, meillä 4 lasta vauvasta esi-teiniin eikä naarmuakaan ole tullut.
Meillä koirat on pennusta asti totutettu kaikenlaisiin ihmisiin, pieniin ja isoihin koiriin, päässeet joka paikkaan mukaan, on harrastettu, koulutettu ja annettu rakkautta ja hyvää huolenpitoa.
Minkälaisista olo-suhteista tuollaiset purija koirat tulee? Pitäisikö suomeen saada koira "ajo-kortti"?[/QUOTE]

Tai edes yksi iso koira kerrallaan...tuokin oli vahva mies mutta ei kyennyt pitämään koiriaan aisoissa.

Tai edes yksi iso koira kerrallaan...tuokin oli vahva mies mutta ei kyennyt pitämään koiriaan aisoissa.
Nimenomaan ja jos koirat olisi koulutettu ei tarvita edes voimakeinoja, käskyn alle kun ottaa niin koira ei liikahda siitä mihinkään.

Meidän rotikoiden parhaat "kamut" on tipsu, cockkeri, ja gorgi, sulassa sovussa touhuavat pihassa vapaana.:) On siinä muutama ohikulkija jäänyt katselemaan kun isot rotikat heittäytyvät selälleen ja leikkivät pienempien koirien kanssa.:D

• Tykkää
Reactions: BootyPeppi