Suomessa mennään metsään ainakin siinä, että pennut pidetään täysin erossa muista koirista, kunnes kaikki rokotukset on annettu. Ei ihme, etteivät kaikki koirat opi suhtautumaa muihin koiriin, kun ensin muita kartellaan kuin ruttoa ja sen jälkeen pahimmillaan heitetään pentu koirapuistoon saamaan turpaansa.
Mun lasteni päälle yritti käydä dobberi viime kesänä. Koira riehui remmissä ja mietin, että mitä vittua sen taluttaja antaa koiran kuumeta tolleen. Kuului naps, remmi katkesi ja koira säntäsi täysiä kohti. Komensin lapset kiinni vaunuihin, kävelin koiraa vastaan tuijottaen sitä tiukasti ja käsiä yhteen hakaten käskin häipymään. Hämmentyi se sen verran, että hiljensi vauhtia, mutta yritti heti päästä selän taakse. Siinä sitten pyörittiin koira ja minä ympyrää ja lapset oppi monta uutta kirosanaa. Oon ihan satavarma, että jollen olisi haastanut sitä rakkia ja osoittanut, että nää lapset on mun, se olisi käynyt esikoisen kimppuun heti kättelyssä. Yritti se perseestä purra siinä pyörinnän lomassa, mutta onneksi lapsi ei huomannut.