Nyt se sitten virallisesti alkoi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja liljan-kukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

liljan-kukka

Jäsen
31.05.2006
620
0
16
Siis meidän taloprojekti!! :D
Toissapäivänä oli anturan valu ja eilen ja tänään sitten onkin jo kivijalka vuorossa! Aivan ihanaa!!! :D
Tässä onkin vielä hyvin aikaa, talopaketti tulee vasta elokuun lopussa. Tarkotus oliskin et sais tuon talonpohjan kondikseen ja sitten ehtis tekeen autokatoksen/varaston ennen talopaketin tuloa! Saas nähdä kuinka menee :whistle:
Meillehän tulee omatalon paketti. Tarkotuksena olis tuossa joulun tietämillä päästä uuteen kotiin..... :ashamed:

Onnea projektiin!!!

Meillä on tontti kiikarissa ja talopakettiakin katseltu, Omatalo on tällä hetkellä johdossa.

Mikä malli teille tulee? Meillä mielessä Oma 185S-5, 1½ kerrosta, 7h+keittiö.

Nykyinen talo olisi tarkoitus laittaa alkuvuodesta myyntiin ja aloittaa rakentaminen sen jälkeen. Millään en malttaisi odottaa :)

Onnea vaan, siitä se sitten alkaa!

Meille tuli eilen talopaketti (Kastelli) ja Kastellin miehet tulevat sitä rakentamaan ensi viikon keskiviikkona. Tällä hetkellä rakennamme autotallia...

Meillä on muutto suunnitelmissa aikaisintaan vuoden vaihteessa, mutta ei haittaa, vaikka menisi myöhempäänkin. Onko teillä vieraita töissä vai aiotteko itse tehdä paljon? Meillä on miehen isä töissä (irtisanoutui omasta työstään tämän takia) ja mun isä ja mies tekee sitten iltaisin paljon. Vierasta työvoimaa ei tule kuin joihinkin yksittäisiin juttuihin (lattian valu, kylppärin laatoitukset, takan muuraaminen jne.).

On tämä kivaa aikaa... ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.07.2006 klo 11:10 hoopo kirjoitti:
Onnea vaan, siitä se sitten alkaa!

Meille tuli eilen talopaketti (Kastelli) ja Kastellin miehet tulevat sitä rakentamaan ensi viikon keskiviikkona. Tällä hetkellä rakennamme autotallia...

Meillä on muutto suunnitelmissa aikaisintaan vuoden vaihteessa, mutta ei haittaa, vaikka menisi myöhempäänkin. Onko teillä vieraita töissä vai aiotteko itse tehdä paljon? Meillä on miehen isä töissä (irtisanoutui omasta työstään tämän takia) ja mun isä ja mies tekee sitten iltaisin paljon. Vierasta työvoimaa ei tule kuin joihinkin yksittäisiin juttuihin (lattian valu, kylppärin laatoitukset, takan muuraaminen jne.).

On tämä kivaa aikaa... ;)

juu on tämä kivaa aikaa ;)
Ite tehään mahdollisimman paljon, mies ihan vointinsa mukaan, on sairaseläkkeellä :ashamed:
Ja miehen isä on jo eläkkeellä niin hän sitten tekee siinä todella paljon. Vierasta työvoimaa tulee olemaan sähkäri, (hänkin on minun enoni, ettei ihan vieras) ja sitten nämä muuraus ja laatoitus hommat tekee yksi tuttavamme. Mun tekeminen kumminkin rajoittuu kun meillä on 3 lasta, joista pienin vasta 1v 4kk, hän vaatii kumminkin vielä erilailla äitiä siihen ja päiväunensa.... mutta, kyllä mäkin aion raksalla paljonkin olla, sitten kun omatalon miehet on elementit käyneet asentamassa ;)
Odotan innolla vuodenvaihdetta ett pääsis muuttamaan,
Niin meille tulee sieltä omatalon nettimallistosta se 134 neliöinen. 4 mh+k+oh+kh+wc+khh+s. ja ullakko joka tehdään heti lämpöeristetyksi ja yhdeksi isoksi huoneeksi josta sitten olis tarkoitus vierastilaksi ja työtilaksi pyhittää.
Pieniä muutoksia pohjaan tulee, ihan sisäseiniä siirrellään jonkin verran, ei paljoa.

No niin nyt on anturat valmiina ja kivijalka tehty.....
Mies siellä tänään ahkeroi salaojien kanssa. Myös sisätäyttö olis tänään....
Onneksi tuo helle on vähän hellittänyt, ettei niin kuumaa aurinko porota!

Tuo on ihanaa aikaa, meillä tehtiin tuo toukokuussa, talopaketti tuli 12.6. ja nyt ollaan jo sisätöissä maalattu ja tapiseerattu, seuraavaksi sisällä lattiat, kylppäri ja saunatilat..

muuttamaan päästään puolentoista kuukauden päästä. :)

meillä se alkoi tänään, siis sokkelit laitettu ja joko huomena tai ylihuomena sit on valu. :D talopaketti tulee "vasta" syyskuun 11.alkavalla viikolla, mut sitä ennen ois tarkotus valaa lattiat taloon valmiiksi ja alotella autotallin tekoa. Muuttamaan päästään joskus ens keväänä. =) Meil ei oo mikää nopee aikataulu ku mies tekee vuorotyötä ja rakentaa voi sen mukaan mitä sen työt sallii. =) mukavaa aikaa tää on kuitenki. =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.08.2006 klo 22:43 sieppo kirjoitti:
meillä se alkoi tänään, siis sokkelit laitettu ja joko huomena tai ylihuomena sit on valu. :D talopaketti tulee "vasta" syyskuun 11.alkavalla viikolla, mut sitä ennen ois tarkotus valaa lattiat taloon valmiiksi ja alotella autotallin tekoa. Muuttamaan päästään joskus ens keväänä. =) Meil ei oo mikää nopee aikataulu ku mies tekee vuorotyötä ja rakentaa voi sen mukaan mitä sen työt sallii. =) mukavaa aikaa tää on kuitenki. =)

Kyllä minä ainakin ootan että pääsisin sinne lasten kanssa jotain pientä tekeen... Nyt ollaan siellä enemmänkin tiellä! ;) Tykkään sit niitä sisähommia tehä ja tietty se tontin siivous illan päätteeksi lankee mulle ja tavaroiden kantelu valmiiksi seuraavalle päivälle. Mutta siinä samallahan voi vaika pikkuisen laíhtua ;)
Eilen suunniteltiin miehen kanssa keittiötä.... en malttais enää odottaa yhtään!!!! \|O
Meillä lattiat valetaan vasta sitten kun on omatalon miehet käyneet pystyttämässä elementit. Siinäkin pitää ennen valua sit sähkärin tulla vetämään lattialämpökaapelit... halusin ehdottomasti lattialämmön, on niin mukava lämpönen jalalle kun meille tulee aika paljon kaakelia ja laminaattia lattioihin. ;)
Suunnittelen jo kovaa et minkälainen mistäkin huoneesta tulee... minkäväriset seinät jne... .. olenko ehkä hiukan edellä aikataulussa... ei suinkaan :laugh:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.08.2006 klo 08:04 piikuli kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.08.2006 klo 22:43 sieppo kirjoitti:

Kyllä minä ainakin ootan että pääsisin sinne lasten kanssa jotain pientä tekeen... Nyt ollaan siellä enemmänkin tiellä! ;) Tykkään sit niitä sisähommia tehä ja tietty se tontin siivous illan päätteeksi lankee mulle ja tavaroiden kantelu valmiiksi seuraavalle päivälle. Mutta siinä samallahan voi vaika pikkuisen laíhtua ;)
Eilen suunniteltiin miehen kanssa keittiötä.... en malttais enää odottaa yhtään!!!! \|O
Meillä lattiat valetaan vasta sitten kun on omatalon miehet käyneet pystyttämässä elementit. Siinäkin pitää ennen valua sit sähkärin tulla vetämään lattialämpökaapelit... halusin ehdottomasti lattialämmön, on niin mukava lämpönen jalalle kun meille tulee aika paljon kaakelia ja laminaattia lattioihin. ;)
Suunnittelen jo kovaa et minkälainen mistäkin huoneesta tulee... minkäväriset seinät jne... .. olenko ehkä hiukan edellä aikataulussa... ei suinkaan :laugh:

Älä välitä, niin minäkin suunnittelen noita huoneita jo. ´Mies pahus on vaan keskittyny nyt enempi tuohon rakennuspuoleen.

Meille tuli talopaketti juhannuksen tienoilla ja nyt menossa katon laitto ja mahdollisesti ensi viikolla lattiavalu.Pakko saada katto laitettua ennen syksyn sateita.

Ei kyllä millään malttais odottaa että pääsis noihin sisähommiin:)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.08.2006 klo 08:04 piikuli kirjoitti:

Sama täällä, et ootan sitä, et sinne pääsee jotain tekeenki. =) Nyt oon ollu kahtena iltana lasten kans siellä pyörimäs ja on kyllä ollu tosi mukavaa, vaik ei varsinaisesti tekemistä ookkaa vielä mulle. Tosin tänää mies lähti sit yhtäaikaa kotia, joten ennen lähtöä siivottiin yhessä sotkut. Ja oli oikeesti kiva ku sai ees jotai niinki pientä tehä. :D Meillä mun pitäs alkaa toi keittiön suunnittelu, ku mies ei oikee "ehdi", mut mitenkäs tästä ainakaa vielä kauheita ehtii kyseleen, ku kolmen lapsen kans ei viitti lähtä kierteleen kalustemyyjiä läpi ja miehellä vapaa-aika menee tontilla. Kait sitä joskus täs syksyn aikana noitaki ehtii..Lattia lämmitys tulee meillekki, tosin vesikiertonen ja keittiöön laatta-lattia..ja tod.näk. sit laminaattia muualle. Makkareita mä en viel oo suunnitellu, mut olohuoneen ja keittiön sit väritykseltään moneen kertaan. :whistle: Tarvis vaan sit löytääkki kyseiset värit jostai...niinku esim. kuvittelen olohuoneeseen tietynlaista tapettia, eikä mul oo harmainta hajua, onko sellaista edes olemassa. :D Kivaa tää suunnittelu. ;)

no niin... tässä nyt kävi näin että meillä olis nyt siinä mallissa että talopaketti sais vaikka tulla hetikin :D
Mutta, katotaan kun tässä pitäs päivällä tehtaalle soitella ja kysyä josko olis meitin oma valmis, niin saisivat lähtee tuomaan :whistle:
Muuten pitää odotella sinne elokuun loppuun saakka. :(
No, ainakahan sitä jotian on tekemistä ;) Puhuttiinkin eilen että ensi viikolla kun mullakin on enemmän aikaa niin aletaan jo tasottelemaan ja tekeen nurmikon pohjaa..... =) Eipähän tarvisi sitten ensi keväänä tehä sitäkään ;)

Sieppo: Teille tulee aikalailla samat lattiapinnat kun meillekkin :whistle:
Just ajateltiin ett, laminaattia pääosin, mutta, keittiö ja eteinen, wc, kodinhoitohuone + tietty pesutilat kaakelilla.
Ja nauratti ihan kun luin kirjoitustasi, teillä on myös 3 lasta niinkun meilläkin :laugh: Ja välillä vipinää riittää, varsinkin kun pitäis noiden kaikkien kolmen kanssa lähtee johonkin valitsemaan kaakeleita, tapetteja ym... hirvittääkin ajatus :kieh: No, ehkä sais niille hoitajan sitten hetkeksi kun se aika on ;)

Voi kun tuo kuopus pian heräilis päikkäreiltä niin pääsis kattoon missä mallissa meitin tontilla on... en oo pariin päivään päässyt ite käymään kun on auto ollut maalattavana :ashamed:
Mies on vain kertonu et mitä nytte tehään... autokatosta + varastoa ovat siellä kovaa kyytiä aloittaneet...
Sais aloittaa kuulemma tasaamaan nurmikon pohjaa... ehkä ensi viikolla nyt en kyllä ehi... huomennakin menee koko päivä Sjoella Farmarissa (maatalousnäyttelyissä) töissä... Sunnuntaina olis taasen illalla kutsujen pitoa.. kiirettä pukkaa :whistle: No, pysyypä virkeenä!! ;)

Kävin juuri tontilla ja huomasin, että Kastellin miehet oli saanut jo kattotuolitkin ylös. Ripeetä on tuo noiden toiminta! Mutta sen verran monta taloa ne taitaa vuodessa tehdä, että valmista tulee nopeeta.

Meillä siis talo ja autotalli tällä hetkellä samassa pisteessä, eli kattotuolit asennettuna. Taloa tekee Kastelli säältä suojaan valmiuteen ja autotallia mies, sen isä sekä mun isä.

Kyllä on kivaa, kun nyt alkaa jo pikkuhiljaa näyttämään talolta. Vois ehkä aloittaa lautojen maalausurakan jo piakkoin, kun vielä olis hyvät maalaussäät...

Ja mäkin muuten olen Etelä-Pohjanmaalta =)

Juuri toukokuun lopussa muutimme Nurmosta (Hyllykalliolta) 60 km itään päin. En ala erittelemään sen tarkemmin, mutta pienen kunnan virkeään kylään ;) ja talo tulee myös haja-asutusalueelle!

jes, vähäkö mää olin onnessaan..pääsin tänää raksalle itekki touhuileen. :D Siis talon sokkelin valu oli torstaina ja tänää, tai nyt siis jo eilisen puolella :whistle: mies irrotteli ulkopuolen sokkelimuotit aamupäivällä, sisäpuolta se ei "uskaltanu" yksin alkaa irrotteleen, ettei styrokset lähe mukana ja kaikki tutut oli tänää menossa niin ettei sille siihen löytyny kaveria. =) Niin ja minä sitte menin lasten kans sinne ja sanoin, et haluan tehä jotai ja niimmä sit pääsin rautakangella ja lapiolla "hakkaamaan" sokkelin alalaidan alle asetettuja lautoja (siis niitä, jotka pitää sokkelin alareunan samalla tasolla.) irti. Mies niitä manaili ja minä koitin sanoa, et mukavaahan tää on, ku määki saan jotai tehä. :D Lisäks yhessä purettii sit muotit muutoin ku ne sisäpuolet. Ja aamulla pääsen taas jatkamaan. Tehään autotallin perustukset, ni mä ilmottauduin vapaaehtoiseksi sokkelimuottien pesijäksi. ;) Toivottavasti toi tyttö (9kk) tyytyy yhtä kiltisti katteleen kärryissä istuen ku mitä tähän asti on ollu. =)

Yhteistyössä