Nyt se pinna sitten paloi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pyryharakka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pitäiskö tähän nyt vastata,et toivottavasti et ole itsestäs ylpeä?Puolustuskyvytön pieni lapsi.

Sulla taitaa olla hankala käsitellä hermostumistasi?

Kuule,mä olen käsitellyt sitä viimeset 3 viikkoa että ihan pienestä en tosiaan tukista.Mutta kun poika joka päivä kiukkuaa,oli kyse sitten vaatteiden pukemisesta,eskariin lähdöstä tai syömisestä niin kyllä se piuha on mullakin rajallinen.Ja tänään se sitten katkes kun heitteli monoja eteisen ikkunaan.Ihan sellaista ei meillä todellakaan hyväksytä.Eikä lopettanut monista pyynnöistä huolimatta niin kun hieman tosta takatukasta nappasi niin kyllä se loppui.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja Pyryharakka:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Meillä toi kaveri on nyt 7v. ja käy toista vuotta eskaria.Onneksi ei sentään tarvi vielä tapella noiden läksyjen kanssa kun sillä näyttää muutenkin toi elämä olevan noin vaikeeta.Sittenhän tässä vasta pulassa oltaisiin.

Käykö hän eskaria toistamiseen, ettei ole siis vielä koulukypsä? Voisiko käyttös johtua sitten turhautumisesta. Jos siis tajuaa että kaverit jo koulussa tms.

En usko että johtuu siitä koska ei itsekkään kouluun halunnut.Vaikka muut kaverit puhuivat kouluun menosta poika totesi aina ettei hän kouluun vielä halua ja on nyt löytännyt todella hyviä kavereita tuolta nykyisestä eskarisyhmästä.

Tämä selvä :) . Tuli silti mieleen vielä tämmönen asia, että jospa hän turhautuu siihen, että esim. eskaritehtävät on helppoja. Mun vanhimmalla lapsella oli joskus vaikeuksia tunnilla, kun turhautu esim. kun osasi jo käsiteltävissä olevan asian.

Se sitten joskus purkautui myös kotona vilkkaana käytöksenä. Sekä nuorimmaisella lapsellani on taas liikaakin virtaa vanttuussa. Eli on sellainen duracell-pupu millä pitäisi olla noita aktiviteetteja hieman normaalia enemmän. Ja tykkää silti näprätä vaikka esim. noita pikkuleegojuttuja, eli kärsivällisyyttäkin löytyy.

Meillä noi eskariopet on ottanut hienosti huomioon sen että poika käy toista vuotta ja tehtävät ovat jo tuttuja.Poika toimii aina silloin "apuopettajana".Eli selittää eskariopejen kanssa muille miten tehtävät tehdään jne.Tosin joitain tehtäviä tekee vielä itsekkin,varsinkin niitä jotka tuottavat vaikeuksia.Ja eskarissa on otettu myös hienosti huomioon se että poika on vasuri eikä ihan kaikki hommat suju mallikkaasti ja kaikkien oppikirjan sääntöjen mukaan.Saa silloin tehdä ihan rauhassa ja vaikka mennä yksikseen tekemään jos tuntuu ettei ryhmässä saa rauhaa.
Toimintaterapia aloitetaan taas keväällä jossa harjaannutetaan tota vasuria esim.saksien käyttöön yms.

Pitäiskö tähän nyt vastata,et toivottavasti et ole itsestäs ylpeä?Puolustuskyvytön pieni lapsi.

Kuule,mä olen käsitellyt sitä viimeset 3 viikkoa että ihan pienestä en tosiaan tukista.Mutta kun poika joka päivä kiukkuaa,oli kyse sitten vaatteiden pukemisesta,eskariin lähdöstä tai syömisestä niin kyllä se piuha on mullakin rajallinen.Ja tänään se sitten katkes kun heitteli monoja eteisen ikkunaan.Ihan sellaista ei meillä todellakaan hyväksytä.Eikä lopettanut monista pyynnöistä huolimatta niin kun hieman tosta takatukasta nappasi niin kyllä se loppui.

Mistä kiukutteleminen vois johtua?Väsyny?Kiusataanko eskarissa?Syy kiukutteluun voi johtua jostain,mikä aiheuttaa pahaa oloa lapselle ja lapsi sen purkaa huomionhaulla kotona ja toivoo,että kysyttäisi,mikä vaivaa.
Muttei varmaan kyllä kerrokkaan,kun melkein turpaansa saa

Mä oon ap tosi pahoillani näistä joistain kommenteista. Täydelliset äidit tulee heti moralisoimaan. Onneksi et näköjään ole moksiskaan kommenteista. Itse tunnet lapsesi parhaiten ja tiedät mikä on hyvä tapa toimia. Jaksamista vain sinne sen mukelon kanssa :) Saa nähä kuinka itse sitten aikanaan tulee toimimaan... :saint: :D

Mistä kiukutteleminen vois johtua?Väsyny?Kiusataanko eskarissa?Syy kiukutteluun voi johtua jostain,mikä aiheuttaa pahaa oloa lapselle ja lapsi sen purkaa huomionhaulla kotona ja toivoo,että kysyttäisi,mikä vaivaa.
Muttei varmaan kyllä kerrokkaan,kun melkein turpaansa saa

Voi,voi.Kyllä se vaan pieni tukistaminen ja turpaan antaminen on aika kaukana toisistaan.Ja kyllä me puhutaan kovinkin avoimesti pojan kanssa asioista.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiipi81:
Mä oon ap tosi pahoillani näistä joistain kommenteista. Täydelliset äidit tulee heti moralisoimaan. Onneksi et näköjään ole moksiskaan kommenteista. Itse tunnet lapsesi parhaiten ja tiedät mikä on hyvä tapa toimia. Jaksamista vain sinne sen mukelon kanssa :) Saa nähä kuinka itse sitten aikanaan tulee toimimaan... :saint: :D

Juu,ei noi mua hetkauta suuntaan eikä toiseen.Mä kuitenkin tiedän olevani se paras äiti lapselleni ja se rakkain ihminen.Joka ilta kuulen pojan sanovan että kuinka hän äitiä rakastaa ja antaa hyvän yön suukon sekä tiukan halauksen.Se riittää mulle.
Joskus vaan nää päivät on niin tapahtumia täynnä ja välillä sitä ollaan pitempi aika jakso kiukkusia ja välillä lyhyempi jakso.Meillä nyt vaan on menossa pidempi.

Ei kai se ole täydellisyyttä,jos ei lastaan tukistele??Musta se on normaalia

Ei kai se ole täydellisyyttä,jos ei lastaan tukistele??Musta se on normaalia

Tarkoitin noita monia muita kommentteja ja tapoja miten asia tuodaan esille. Voitasko nyt vaan olla kannustavia ja antaa sympatiaa, eikä aina ruvettas päätä aukomaan?

Täällä täytyis taas kieli ruskeena lipoa ja lähetellä halihymiöitä tälläsille jutuille.

Ei kiitos,johan sen lakikin kieltää,ettei saa fyysisesti rangaista.Luulis jo terveen järjenkin niin sanovan.
Ethän sä voi aikuista ihmistäkään mennä tukistelemaan ilman jälkiseuraamuksia

Täällä täytyis taas kieli ruskeena lipoa ja lähetellä halihymiöitä tälläsille jutuille.

Ei kiitos,johan sen lakikin kieltää,ettei saa fyysisesti rangaista.Luulis jo terveen järjenkin niin sanovan.

Kyllä mä voin tota mun miestä tukistaa jos musta siltä tuntuu.Osakseni tosin saisin ehkä hieman kieron katseen :D .

Kyllä maailma on muuttunut.. Viiskymmentä vuotta takaperin tällästä kommenttia ei olis monenkaan suusta kuulunut.
Omat vanhempani ovat saaneet selkäänsä pienenä monia kertoja ja sen suoraselkäsempiä, rehellisiä, toisia ihmisiä kunnioittavia ja rakastavia ihmisiä saa hakea :)

Yhteistyössä