nyt se on sit sanottu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja leijona80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

leijona80

Jäsen
09.03.2005
501
0
16
meillä oli siis tänä aamuna hirvee riita taas vaihteeks,kun olin lauantaina baarissa kaverini kanssa ja ukko kotona lasten kanssa.en kuulemma tullut oikeaan aikaan kotiin ja minäkös siitä suutuin ja sanoin että en kylla ala kenenkään pillin mukaan tansimaan vaikka naimisissa olaankin.
en ole kovon usein edes ollut missään ja tulin lauantaina kotiin 4.15 aamulla ja olin vielä selvinpäinkin,joten ei pitäis aihetta riitaan olla,mutta nykyään riitaa tulee kaikesta.
sanoin sit tänä aamuna et ero tulee(on siis muutakin ongelmaa ollu jo vuoden päivät eli tää ei ollu ainoo eron syy),en jaksa enää yhtään.
ukko ei haluu erota vaan jatkaa.pitäis lähtee ero paperit hakeen tänään ja laittaa ne vireille.tietääkö kukaan kuinka kauan siinä menee ennen kun ne paperit tulee kotiin miehelle nähtäväks?entäs jos se ei suostu allekirjoittamaan niitä?mitäs sit tapahtuu?en ole ennen tarvinnu tälläsiä asioita hoitaa,joten olen ihan pihalla.mites muut käytännön asiat? kuinka nopeesti esim.saan asunnon lasten kanssa?voisin periaatteessa jäädä tähänkin vuokra-asuntoon mutta kun tiedän et ukko ei suostu mihinkään muuttamaan niin minunhan se on tavarat ja muksut otettava ja häivyttävä.
tuntuu et on tosi helpottunu olo kun sain sanottua et haluun erota,monta kertaa aiemminkin olen sitä jo meinannu mutta aina oon jänistäny.

Ikävää, että ero on tulossa. Kuten itsekin sanoit, syitä on useita, pienistä ei kannatakaan erota, varsinkaan kun on lapsia. Nämähän sinä jo tiedätkin ;)

Kun viet eropaperin niin, että vain itse sen allekirjoitat niin miehesi saa siitä tiedon noin2 päivän sisällä. Eikä hänen tarvitse mitään allekirjoittaa tai antaa "suostumustaan". Siitä sitten lähtee harkinta-aika, joka on puoli vuotta minimissään ja sen jälkeen on puoli vuotta aikaa hakea varsinaista eroa. Varsinaisen eron voi taas hakea toinen yksin taikka silloin yhteisellä allekirjoituksella/hakemuksella. Niillä ei ole mitään merkitystä, eron "saa" joka tapauksessa. Harkinta-ajan täytyttyä pitää itse "muistaa" jatko hoitaa, mistään ei siitä kysellä eikä muistuteta. Lopullinen eropäätös tulee taas muutamassa päivässä.

Nämä eropaperiasiat eivät kuitenkaan ole niitä nopeimpia, mitä tarvitsee hoitaa. Kyllä asuntoasiat ja lasten huoltoasiat ovat tärkeämpiä. Erohakemuksessa ensimmäisessäkin kysytään, miten lasten asiat järjestetty. Silloin voi kyllä vielä kirjoittaa, että "tekeillä". Niitä varten kaikkein tärkeintä olisi keskenään yrittää sopia asioista mahdollisimman pitkälle ja varata aika kunnan lastenvalvojalle elatus- ja tapaamissopimuksien tekoa varten. Sitten hoitoon asuntoasiat ja vasta niiden ratkettua voit hakea mahdollisesti asumistuki- ym asioita. Töitä on siis tiedossa paljon, eikä tämä yksnhuoltajan elämä muutenkaan leppoisaa ole :/ ...mutta siitä selviää kyllä. Muista tukiverkosto :hug:

Olethan käynyt keskustelemassa eroaikeistasi esim terveyskeskuksen mielenterveyshoitajan kanssa? Itse en suosittele eroamista, kuin painavista syistä pikkulapsivaiheessa, joka on muutenkin raskas.

Esim jos seksielämä ei tyydytä juuri nyt, niin oletko varma, ettei myöhemmin menisi hyvinkin? Jos olet nuori, et ehkä ole vielä aivan löytänyt itseäsi seksuaalisesti -voit löytää tässäkin suhteessa. Toisaalta jos seksielämä on joskus ollut tyydyttävää, niin voitte saada saman intohimon takaisin.

Mies hyvin sitoutunut ja muutenkin kunnollinen? Jos on, niin mikset itsekin sitoutuisi ja kasvaisi tässä suhteessa? Keksi itsellesi jotain omaa, uusi harrastus vaikka? Hakemalla muutosta itsestään saattaa toinenkin ihminen lähteä mukaan muutokseen ihan huomaamatta. Yleensä baarireissut vähenevät ja kun ikää tulee, niin löytää muita harrastuksia.

nyt sit on koko päivä jahkattu ja tapeltu kova äänisesti.nyt sit ukko lähti äsken töihin ja soitti et voidaanko hakee molemmille asuntoa yhdessä ja voinko auttaa häntä näissä eroasioiden hoitamisessa,niin lupasin auttaa vaikka ihan pihalla olen näistä itsekkin.siis se loppujen lopuksi tajus itekin et ei tää paremmaks muutu ja nyt se suostuu eroon ja minä kun luulin et sen ihmisen kanssa ei voi kun huutamalla keskustella vakavista asioista.

Itse pistin eropaperit postiin toissa perjantaina, ja mies sai osuutensa viime perjantaina. Miehelle tuli paperi joka täytyy allekirjottaa n. 2 vkon kuluessa. jos ei allekirjota niin paperissa lukee että käräjäoikeus voi silti käsitellä ja ratkaista asian.
Eron harkinta-aikana saa kaupungilta/kunnalta aika helposti asunnon. Asunnon tarve on todellinen ja hakija pääsee "ohi jonojen".
Jaksamista sinulle! :hug:

No, ainakin pitäisi yritä keskustella ilman huutoja... Perheessa auttaa vain keskustellu, pakeneminen ongelmista tuo huonoa jälkeä...
Aika ikävä toi ero kuulostaa muuten, lapsille yleensä se on kovin paikka.

Olen vierestä seurannut kun emännän velipojalle tuli ero, vaimo vaan sanoa töksäytti että nyt hän lähtee. Ei halunnu mitään ammattiauttajan apua ja kauhea sotkuhan siitä tuli ja lapset kärsi pahiten. Omaisuuden jaosta kauhea tappelu. erosta jo vuosi ja vieläkään mistään ei voi sopia, jokaisesta pikkuasiasta kauhee huuto. vaimon sukulaiset asuvat sen verran kaukana että käymme vierailulla kaksi kolme kertaa vuodessa ja nyt kun olemme menossa viikonloppureisulle niin lapset tietysti hoidossa äidillään (yhteishuoltajuus) ja asiasta kysyttiin jo pari kuukautta takaperin, ei käy, ei voi vaihtaa yhtäkään viikonloppua, eli emme näe kummipoikaamme ja oma poikamme ei näe serkkujaan.

Yhteistyössä