Nyt se ero sitten tapahtuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja punkinnipa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

punkinnipa

Jäsen
02.07.2010
201
0
16
Helsinki
Olen ollut jättämässä miestä muistaakseni ainakin kaksi vuotta ja voimat ja uskallus ei ole siihen riittänyt,tosin voimia ei ole nytkään,mutta uskallusta on.

Olen ollut miehen kanssa 5 vuotta ja tää aika on ollu niin hukkaan heitettyä ja olen tiennyt sen alusta asti,aivan eri maailmasta mies on.yksi yhteinen lapsikin on,edellisestä suhteesta mulla on myös lapsia.

Mies pahoinpiteli mua alussa,mm.mursi luuni ja muutama muuta ei niin mukavaa tapahtumaa on ollut.jouduttiin lastensuojeluun ja oikeuteen näistä ja sen jälkeen ei ole koskenut,mutta henkistä väkivaltaa niin mua kuin lapsianikin kohtaa.

Mies tekee vaan pimeitä duuneja,eli liksoja tulee miten tulee ja muutaman satasen kuussa antaa mulle (ei tosiaan koko yhdessä olo aikaa ole antanut) loput rahat ja ylikin pelaa (peliongelma) alkoholiongelma ja mikä pahinta niin se että ei kunnioita muita...listaa voisi jatkaa loputtomiin,mutta nyt tunnen että tää on tässä.viikko tässä olen ollut mykkäkoulussa lähinnä kunnes eilen taas räjähti tappelu,kun huomasin että oli taas mun viinapullon lantrannu veteen ja siitä kun sanoin olin taas mitä kaikkea ja kuinka paska olen jne jne,en ymmärrä kun se jää valheesta kiinni tms niin aina se kääntää syyn muhun.

Jokatapauksessa mua pelottaa miten jaksan kun olen niin väsynyt kokoajan,opiskelen ja opiskelut kohta päättyy ja sitten pitäisi jaksaa löytää työpaikka,lasten harrastukset vie melkein joka illan,pienin lapsi on vilkas.Huoh mitäköhän tästä tulee,haluun uskoo siihen että mikään ei ole niin kauheata kun asua samankaton alla ihmisen kanssa joka on hirviö ja että ainoo mitä tulen katumaan niin se että en heittänyt sitä aikasemmin pihalle.

Hienoa että olet tehnyt eropäätöksen! Tuollainen ei ole normaalia missään mielessä suhteessa/perheessä.Tiedän että olet nyt väsynyt mutta lupaan että se helpottaa!saat elämäsi omaan hallintaan ilman uhka/pelkotekijöitä.Itse erosin myös todella huonosta suhteesta 4 vuotta sitten,suhteen aikana olin aivan burn outin ja masennuksen partaalla mutta eropäätöksen tehtyäni ja saatuani oman asunnon alkoi pikku hiljaa elämä muuttua.Nyt olen opiskellut itselleni unelmieni ammati,raskasta oli opiskeluaika mutta kannatti ehdottomasti! Väliin olin hetken työttömänä mutta löysin myös kivan työpaikanToivotan sinulle voimia jaksaa tämä vaikea elämänvaihe ja toivon että löydät itsesi,onnen ja ilon takaisin elämääsi:)Kaikke hyvää sinulle!

Ootko sä ollut alkoholistin kanssa? joo ja kyllä MINUN viinapullon oli taas vaihtanut vedeksi. siinä vaiheessa kun yksikään pullo ei pysynyt kaapissa niin niistä tuli mun ja mies sen myös tietää,olisihan se ollu kiva vaikka tarjota jollekkin vettä siinä uskossa että se on jotain muuta,vai onko toi sun mielestä normaalia aikuisen miehen käytöstä vaihtaa viina vedeksi?!

Pärjäät varmasti ja huomaat miten raskas painolasti putoaa pois elämästäsi kun pääset omillesi lasten kanssa. Sulla tulee varmasti olemaan helpompaa kuin nykyinen elämä sen miehen kanssa. Voimia ja piristystä sinne :hug:

Niin en tiedä onnistuisiko lasten harrastusten vähentäminen,kun periaatteessa niitten pitää olla harkoissa ja jos alkaa luistaa niin sitten ei pääse peleihin ja en haluaisi lasten joutuvan luopumaan harrastuksesta osittain mun takia.Noh uskon että kaikki järjestyy ja kohtahan lumet jo sulavat niin pääsevät harkkoihin pyörällä :)

Hirmusesti kyllä pelottaa ja surettaakin tietysti osittain,mutta onneksi vielä suht nuori olen ja elämä edessä ja vihdoin pääsen taas elämään :) kiitos!

Jos ei ole suuri ongelma, mitä valitat?

Ihmetyttää tietynlaiset marttyyrit, ketkä pitää itseään liki täydellisenä (uhrina tosin) ja mustamaalaa kumppaniaan netissä havaittuaan ongelman vuosien päästä aloituksesta. Kun utelee, ei ongelmaa olekaan, onhan mies kuitenkin vähintäänkin hyvä isä.

Hoida tuo läheisriippuvaisuus tms. kuntoon.

Ootko sä ollut alkoholistin kanssa? joo ja kyllä MINUN viinapullon oli taas vaihtanut vedeksi. siinä vaiheessa kun yksikään pullo ei pysynyt kaapissa niin niistä tuli mun ja mies sen myös tietää,olisihan se ollu kiva vaikka tarjota jollekkin vettä siinä uskossa että se on jotain muuta,vai onko toi sun mielestä normaalia aikuisen miehen käytöstä vaihtaa viina vedeksi?!

En kirjoittanut ensimmäistä kommenttia, mutta ei minusta ole normaalia, että pienten lasten äidillä, joka asuu alkoholistin kanssa, on kaapissa henkilökohtainen viinapullo. Josta tarjotaan vieraille ja jonka muuttuminen vedeksi huomataan sattumalta perjantai-iltana. Jossain piireissä tämä ehkä on normaalia, sellaisissa piireissä lastensuojelun asiakkuus taitaa olla yleistä.

Ensinnäkin, jos kerran mies on alkoholisti, niin eiköhän olisi paras hävittää ne viinapullot kotoa kokonaan. Ja että kylässä lapsiperheen luona vierailevalle tarjotaan viinaa? Huh,huh.

Hyvä juttu, että eroat miehestäsi, mutta jätä nyt vaan itsekin se viinan kanssa läträäminen.

Säkö väität että on sama asia että asunko mä sen kanssa vaiko onko se vaan vk:nloppuisä? se asia nyt vaan on niin että se on sen isä ja sen pitää saada nähdä lastansa niinkuin lapsi isäänsäkkin,joten asialle ei voi mitään tehdä,eikä mua enää kiinnosta sen tekemiset sen jälkeen kun muuttaa kuhan on vk:nloput kun lapsi on sillä selvänä ja hyvänä isänä muutenkin.

Mä mikään täydellinen ole,tai nojoo pidän lähes täydellisenä itteäni jos siihen vertaa.mnua sun on turha tulla lyttää enempää,taidat ite olla samankaltainen paska kun tuo mieskin.

Läheisriippuvuutta mulla ei kyllä ole,mä vaan satuin rakastuu väärään ihmiseen ja tiedän että annan liikaa anteeksi ja katson ja kestän liian pitkää huonoa kohtelua.Mulle on sanottu että koska lapsena olen nähnyt paljon väkivaltaa kestän liikaa asioita enkä arvosta itseäni,Mun mielestä nyt on tärkeintä se että vihdoin saan tän päätökseen,vaikka myöhään en silti liian myöhään.Ja mä en valita,kuhan ajattelin purkaa fiiliksiä kun tuntuu ekaa kertaa jopa hyvälle tää fiilis.

Säkö väität että on sama asia että asunko mä sen kanssa vaiko onko se vaan vk:nloppuisä? se asia nyt vaan on niin että se on sen isä ja sen pitää saada nähdä lastansa niinkuin lapsi isäänsäkkin,joten asialle ei voi mitään tehdä,eikä mua enää kiinnosta sen tekemiset sen jälkeen kun muuttaa kuhan on vk:nloput kun lapsi on sillä selvänä ja hyvänä isänä muutenkin.

Mä mikään täydellinen ole,tai nojoo pidän lähes täydellisenä itteäni jos siihen vertaa.mnua sun on turha tulla lyttää enempää,taidat ite olla samankaltainen paska kun tuo mieskin.

Läheisriippuvuutta mulla ei kyllä ole,mä vaan satuin rakastuu väärään ihmiseen ja tiedän että annan liikaa anteeksi ja katson ja kestän liian pitkää huonoa kohtelua.Mulle on sanottu että koska lapsena olen nähnyt paljon väkivaltaa kestän liikaa asioita enkä arvosta itseäni,Mun mielestä nyt on tärkeintä se että vihdoin saan tän päätökseen,vaikka myöhään en silti liian myöhään.Ja mä en valita,kuhan ajattelin purkaa fiiliksiä kun tuntuu ekaa kertaa jopa hyvälle tää fiilis.

Et sinä kovin tasapanoiselta kuulosta. Taidat olla samanlainen paska kuin mieskin.

Heh ei jumankauta teiän kanssa,asia on ensinnäkin niin että mä juon tosi harvoin sattuneesta syystä ja joo mulla on ns.viinakaappi jota en tosiaan ole hävittämässä mieheni takia,enkä ole tarjoamassa heti jos joku tulee kylään vaan se oli esimerkki..alkoholisteja on monenlaisia mutta teidänlaisenne ei sitä varmaan tiedä,kun ei ole kokemusta.mieheni ei siis juo joka päivä tai ole aina noita kärttäämässä..tai mitä sitä enää selittämään täällä.

Tää on kyl uskomaton paikka,no mutta mä lopetan tänne sen enempää kirjottelematta tältä erää.Hauskat illan jatkot kaikille!