Nyt saapuu syys...

  • Viestiketjun aloittaja minttuneilikka
  • Ensimmäinen viesti
minttuneilikka
Nyt saapuu syys....ja yöän hämäryys.
Pidättekö syksystä?
Syksyllä voi kuunnella tuulen huminaa,kun sade hakkaa ikkunan pintaa,tuoksuttaa ilmasta maantuoksun.
Onko muita syksyihmisiä?
Minä syksyn lapsia,ehkä se siitä johtunee?
Onko muita synttärisankareita?
Paljon onnea vaan....
:flower:
 
mustikkatassu
Pidän syksystä, väreistä, raikkaasta kirpakasta ilmasta, rankkasateista, pimeistä illoista. ihanaa sytytellä kynttilöitä ja käpertyä takkatulen ääreen punaviinilasin ja hyvän kirjan kera =)
 
Meillä ei kukaan ole syksyllä syntynyt, mutta se on ylivoimaisesti suosikkivuodenaikani. Syksyn tuoksu ja värit ovat ihania, on ihana kävellä metsässä kun yöpakkaset ovat tulleet ja maa on kuurassa, sammaleet rapisevat jalkojen alla.

Myös pimenevät illat ovat ihania. Takkatuli ja kodin lämpö tekee hyvää, kynttilät antaa tunnelmaa. Olen ehkä vähän melankolinen ihminen ja syksy antaa sille luvan. Saa käpertyä omiin oloihin eikä tarvitse olla niin sosiaalinen ja liikkua joka paikassa. =)
 
Röllipeikolta lainaus "Syksyssä parasta on syksy, talvessa talvi, keväässä kevät ja kesässä että on kesä".

Näinhän se menee. Kesä on tosi kivaa aikaa, mutta jos se olisi aina niin siihenkin kyllästyisi. Syksyllä on kivaa kun puutarhatyöt saa jättää odottamaan kevättä ja jotenkin pääsee itsekin rauhottumaan, kesällä pitää olla koko ajan menossa :whistle:

Kyllä tämä koko vuodenaikojen kirjo Suomessa on tosi mahtava juttu :D
 
Tykkään syksystä näin syyskuussa ja silloin kun on kuulaita,aurinkoisia päiviä,tai lämpimiä pimeitä iltoja.Myös syksyn väriloisto saa hyvälle mielle.Sateista, sumuista ja harmaasta ankeudesta en ole oppinut pitämään vieläkään :(
Iloista syksyä ja syyskuuta kaikille =)
 
Pidän näistä alkusyksyn päivistä, jos aurinko jaksaa paistaa. Viilenevät illat on ok, mutta sateet ja myrskyt sais kiertää mut kaukaa. Kotona tykkään poltella kynttilöitä ja helteisen kesän jälkeen saunominenkin on taas nautinto. Marras-helmikuu on mulle tosi ankeeta aikaa. Olen itse kesänlapsi ja ehkä eniten pidän keväästä. Mutta on meillä tuo syysunelma-kuopus. :)
 
Ruskan kauniista väreistä pidän kovasti. Nyt puutarhasuunnitelmaa miettiessä aion panostaa myös tuohon asiaan. Kaunis valaistus kauniille väreille!
Viilenevistä illoista ja kasteisista aamuista pidän ja päivän valosta sekä lämmöstä. Mutta siitä pimeästä en pidä. Lunta alan kovasti odotteleen jo lokakuussa.
 
Joo kyllä syksy on kaunista aikaa,tosin sade keleistä en niin pidä.
Kynttilöitä on tullut viime vuosina vähän poltettua. :whistle:
Minäki enempi kotosalla olen (enpä kyllä aina kesälläkää kovin liiku...mennyt kesä oli nyt sellainen) iltaisin,tosin joku uusi harrastus saattais piristääkin. ;)
 
heemuli
Meidän viidestä lapsesta neljä on syntynyt lokakuussa, itse olen marraskuun lopun lapsi :D Syksy on aina merkinnyt uuden alkua, oli kyseessä sitten lapsen syntymä tai opintojen alku.

Nyt syksyyn on tullut myös uusi ulottuvuus, rauhoittuminen. Työnkuva muuttuu aina myöhäissyksyllä, kesän kiiret ovat ohitse ja on aika keskittyä myöskin pihasuunnitelmien tekemiseen, jotka ovat yksi osa omaa työtäni =) :flower:
 
well
minä :wave: olen syksy ihminen! rakastan syyssateita. syyssateessa on ihana kävellä eihän se ole kuin pukeutumis kysymys. ihana sateen ropina kuuluu ulkoa. lehtiä maassa tuuli vinkuu nurkissa. lokakuussa syntynyt mahtaakohan se vaikuttaa asiaan? =)
 
Kukkerikuu harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.09.2006 klo 09:56 kukertaja kirjoitti:
Näinhän se menee. Kesä on tosi kivaa aikaa, mutta jos se olisi aina niin siihenkin kyllästyisi. Syksyllä on kivaa kun puutarhatyöt saa jättää odottamaan kevättä ja jotenkin pääsee itsekin rauhottumaan, kesällä pitää olla koko ajan menossa :whistle:

Näin on. =)
 
ppppp
Syksy on
ja kesä on pois,
talvea ootellaan.
Linnut on hiljaa,
peltojen viljaa
kuu katsoo taivaaltaan.
Syksyisen tuulen
soivan nyt kuulen...

Toi on joku laulu =)
Ja mä rakastan syksyä, syksyn lapsi kun oon... =)
 
minttuneilikka
Kiitos kiitos!!!!
Hajuvettä ja ruusuja tuli saatua,
ihania kortteja ja märkiä pusuja.
Onnitteluja kaikille syksyn sankareille!!!!!!!!!!
Pitäiskö laittaa seuraavaksi horoskooppipino,heh
hortsareihin höyrähtänyt.
 
Täältä löytyy sitten yksi joka inhoaa syksyä! Tämä aika vielä jotenkin menettelee, olen kova uimaan luonnonvesissä, ja vielä vedet ovat lämpöisiä, mutta pimeästä en välitä yhtään.

Minäkin kyllä sytyttelen jo kynttilöitä tuomaan valoa ja tunnelmaa, parantavat apeutta.

Minun ehdoton suosikkivuodenaikani on kesä, lämmintä, pääsee uimaan, saa kulkea vähissä vaatteissa, eikä tarvitse pukea lapsia kymmeneen vaatekertaan. Kesän jälkeen kakkonen on kevät, kun luonto herää eloon. Tykkään istutella kasveja puutarhassa, ja hoitaa niitä. Keväällä kun piha herää, tunnelma on ihana.

Joulusta tykkään myös valtavasti, minä olen syntynyt muutamaa päivää ennen joulua, ja minusta on ihana tehdä lapsille joulu. Leipoa, laittaa ruokaa, laittaa koristeita, tehdä niitä itse, ja tehdä myös joulukortit itse.

Mutta syksy, ja sateet ja myöhäissyksyn loskat ja kylmä - eih, ei minua varten.
 
Mimmuska
Syksy, ihanaa!!! Ulkona ei ole enää liian kuuma, ruskan värit, syystuuli, ilma tuoksuu syksylle. Saa taas jakaa perennoja ja istuttaa puita ja pensaita. Huonolla ilmalla voi sisällä lukea kirjaa tai tehdä käsitöitä. Pimeellä sytytetään kynttilät. Sade ropisee kattoon...
 

Yhteistyössä