Nyt rutisen minäkin häälahjoista.

*
Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
Alkuperäinen kirjoittaja mirus:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
pariskunnalta 50 euroa on hyvinkin kohtuullinen summa jos siis molemmat menossa. Ei kai siihen kimppalahjaan ole pakko osallistua?
Samaa mieltä! Pöperötkin jo tosi kalliita...
Taasko tää alkaa...että vieraitten kuuluu maksaa omat ruokansa :headwall: :headwall:
No se on ihan etiketin mukaista ajatella lahjan arvo niin mitä omat ruoat suurinpiirtein kustantaa... Ei kuitenkaan tarvi ajatella niin että maksanpa tässä omat ruokani. Mutta siis tapakouluttajat sanovat että tulis suhteuttaa oman syömisen hinta lahjan arvoon.
 
ajattelen
Jos teillä on varaa laittaa 50euroa niin se on sopiva summa. Mutta jos oikeasti ei ole rahaa ja pitää sen takia tinkiä ja syödä esim. kaurapuuroa monta pv niin sitten on ihan ok laittaa vähemmänkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Katherine Wheel:
Häälahjaan voi laittaa vaikka 1000 euroa jos on varaa. Mutta jos ei ole varaa enempää kuin 20 euroa, niin se on mun mielestä ihan riittävä. Ei kai ihmiset saakeli mee naimisiin lahjojen takia |O
Varmasti ap:lla on varaa 50 e laittaa. 20 e on todella nolo.
Nolo olet sinä
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Katherine Wheel:
Häälahjaan voi laittaa vaikka 1000 euroa jos on varaa. Mutta jos ei ole varaa enempää kuin 20 euroa, niin se on mun mielestä ihan riittävä. Ei kai ihmiset saakeli mee naimisiin lahjojen takia |O
Varmasti ap:lla on varaa 50 e laittaa. 20 e on todella nolo.
Miusta tää nyt on vaan ahneiden puhetta
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katherine Wheel:
Häälahjaan voi laittaa vaikka 1000 euroa jos on varaa. Mutta jos ei ole varaa enempää kuin 20 euroa, niin se on mun mielestä ihan riittävä. Ei kai ihmiset saakeli mee naimisiin lahjojen takia |O
menee menee!!! Ja mieluusti paljon käteistä, että saa vierailla maksatettua häät ja vielä jäis ylikin :$ . Ahneiksi ja kiittämättömiksi ovat ihmiset käyneet. Me juhlittiin häitä sen vuoksi että rakastetaan toisiamme ja haluttiin jakaa tilaisuus läheisten kanssa. budjetti oli sellainen, että meillä oli varaa maksaa se itse. Lahjan sai tuoda jos halusi.
 
no
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aika iso summa päätetty laittaa kimppalahjaan! :eek:
ei tosiaan ole.
Ai että 50e ei ole iso summa työkaverin lahjakeräykseen? On se! Pariskunnan omaan lahjaan se on oikein hyvä summa, mutta että työpaikan yhteiseen keräykseen? Ilmeisesti ap:n miehen työpaikka ei ole kovin suuri ja kaikki on kutsuttu häihin, eihän tuo muuten voi olla tottakaan. Meillä on joskus töissä synttäri- ja häälahjakeräyksiä, niihin jokainen laittaa yleensä jotain 2-10 euron väliltä.
Jos häihin on kutsuttu ja sinne mennään, niin 2 euroa on aika naurettavaa. Synttärit ja kissanristiäiset on erikseen. Ymmärsin, että ap ja hänen miehensä ovat nimenomaan menossa häihin vieraaksi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Nanni81:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Katherine Wheel:
Häälahjaan voi laittaa vaikka 1000 euroa jos on varaa. Mutta jos ei ole varaa enempää kuin 20 euroa, niin se on mun mielestä ihan riittävä. Ei kai ihmiset saakeli mee naimisiin lahjojen takia |O
Varmasti ap:lla on varaa 50 e laittaa. 20 e on todella nolo.
Nolo olet sinä
Joten itse voisit laittaa 20 e tilille "lahjaksi"? Eihän sillä saa kuin pullakahvit!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja KangasP-Akka:
miehen työpaikka on melko iso ja sieltä on kutsuttu muutama henkilö vain.
Siinä tapauksessa en todellakaan ymmärrä tuota '50e per työntekijä' -keräystä. Jäisin ilman muuta tällaisesta keräyksestä pois ja laittaisin oman lahjan. Vaikka se oma lahja sitten kustantaisikin tuon saman 50e, mutta ihan periaatteesta.
 
Ei meilläkään ole koskaan ollut varaa juuri mihinkään, mutta silti on annettu hää- ja rippilahjaksi aina se 50?. Talvellakin meni budjetti jatkuvasti reippaasti miinuksen puolelle, mutta silti laitettiin rippilahjaksi se 50?. 20? on aivan mitättömän pieni summa tuollaisista isommista juhlista. Ei niitä häitä nyt joka kesä jokaisella pariskunnalla ole.
 
*
Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
Alkuperäinen kirjoittaja Katherine Wheel:
Häälahjaan voi laittaa vaikka 1000 euroa jos on varaa. Mutta jos ei ole varaa enempää kuin 20 euroa, niin se on mun mielestä ihan riittävä. Ei kai ihmiset saakeli mee naimisiin lahjojen takia |O
menee menee!!! Ja mieluusti paljon käteistä, että saa vierailla maksatettua häät ja vielä jäis ylikin :$ . Ahneiksi ja kiittämättömiksi ovat ihmiset käyneet. Me juhlittiin häitä sen vuoksi että rakastetaan toisiamme ja haluttiin jakaa tilaisuus läheisten kanssa. budjetti oli sellainen, että meillä oli varaa maksaa se itse. Lahjan sai tuoda jos halusi.
Hienoa että teillä oli varaa maksaa itse, niin myös meillä mutta silti sanoisin että tuo 20 euroa on aika vähä perheeltä :saint:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kermakakku:
Miehesi on töissä. Siis kyllä häneltä se 50 liikenee. Kahdellakympillä ei pääse kuin lastenkutsuille. Teitä menee kaksi syöjää ja teidän ruokkimiseen ja juottamiseen hääparilta menee se 50 eur. Nykyisin ei ruukata kuokkia, ei ainakaan kutsutut!
Nih! Ja kohteliasta jättää jokunen seteli lautasen alle ruuan jälkeen, jos lahja ei kustanna syömistä. Jos esim. luulitte tarjoomusten olevan edullisia ja kakunkin vain yksikerroksinen ja veitte halvan lahjan, voitte näin maksaa lisää menettämättä kasvojanne :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aika iso summa päätetty laittaa kimppalahjaan! :eek:
ei tosiaan ole.
Ai että 50e ei ole iso summa työkaverin lahjakeräykseen? On se! Pariskunnan omaan lahjaan se on oikein hyvä summa, mutta että työpaikan yhteiseen keräykseen? Ilmeisesti ap:n miehen työpaikka ei ole kovin suuri ja kaikki on kutsuttu häihin, eihän tuo muuten voi olla tottakaan. Meillä on joskus töissä synttäri- ja häälahjakeräyksiä, niihin jokainen laittaa yleensä jotain 2-10 euron väliltä.
Meillä myös töissä lahjakeräyksiin laitetaan 2-10?, mutta silloin ei ollakaan menossa juhliin vieraiksi. Käsitin, että ap ja hänen miehensä työkaverit on kutsuttu häihin vieraiksi. Silloin tuo 50?/pariskunta on hyvinkin kohtuullinen summa.
Mutta voitte ap ihan hyvin sanoa, että annatte oman lahjan tai sanoa työkavereille suoraan, ettei teillä ole varaa antaa kuin 20?. JOkainen tekee niin kuin heille sopii.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aika iso summa päätetty laittaa kimppalahjaan! :eek:
ei tosiaan ole.
Ai että 50e ei ole iso summa työkaverin lahjakeräykseen? On se! Pariskunnan omaan lahjaan se on oikein hyvä summa, mutta että työpaikan yhteiseen keräykseen? Ilmeisesti ap:n miehen työpaikka ei ole kovin suuri ja kaikki on kutsuttu häihin, eihän tuo muuten voi olla tottakaan. Meillä on joskus töissä synttäri- ja häälahjakeräyksiä, niihin jokainen laittaa yleensä jotain 2-10 euron väliltä.
Jos häihin on kutsuttu ja sinne mennään, niin 2 euroa on aika naurettavaa. Synttärit ja kissanristiäiset on erikseen. Ymmärsin, että ap ja hänen miehensä ovat nimenomaan menossa häihin vieraaksi.
Ap kertoi että vain ihan muutama työkaveri on kutsuttu häihin, ja että työpaikalla on paljon ihmisiä töissä. Meinaatko tosissasi, että jokaisen pitäisi pistää keräykseen 5 kybää?
 
no
Alkuperäinen kirjoittaja KangasP-Akka:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja KangasP-Akka:
miehen työpaikka on melko iso ja sieltä on kutsuttu muutama henkilö vain.
Siis ettekö te ole menossa? Silloin perun puheeni, 50 euroa on liikaa:)
Olemme menossa ja lahjaan osallistuu töistä siis kaikki kutsutut/häihin menevät.
Silloin lahja edelleen minusta ok. Jos ei olis kutsuttu, niin summa olis valtava, mutta häihin osallistujilta normi summa.
 
no
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aika iso summa päätetty laittaa kimppalahjaan! :eek:
ei tosiaan ole.
Ai että 50e ei ole iso summa työkaverin lahjakeräykseen? On se! Pariskunnan omaan lahjaan se on oikein hyvä summa, mutta että työpaikan yhteiseen keräykseen? Ilmeisesti ap:n miehen työpaikka ei ole kovin suuri ja kaikki on kutsuttu häihin, eihän tuo muuten voi olla tottakaan. Meillä on joskus töissä synttäri- ja häälahjakeräyksiä, niihin jokainen laittaa yleensä jotain 2-10 euron väliltä.
Jos häihin on kutsuttu ja sinne mennään, niin 2 euroa on aika naurettavaa. Synttärit ja kissanristiäiset on erikseen. Ymmärsin, että ap ja hänen miehensä ovat nimenomaan menossa häihin vieraaksi.
Ap kertoi että vain ihan muutama työkaveri on kutsuttu häihin, ja että työpaikalla on paljon ihmisiä töissä. Meinaatko tosissasi, että jokaisen pitäisi pistää keräykseen 5 kybää?
jos lukisit, niin huomaisit, että vain häihin menijät osallistuvat. Mut laita sä se 2 ekee.
 
vieras
20? on tosiaan aika vähän häälahjaksi, itse ajattelen et jos on varaa antaa se kakskymppiä niin on myös varaa antaa se viiskymppinenkin, loppujen lopuks se "erotus" eli 30 euroo on aika pieni summa kuiteski ja sen nyt saa aika helposti säästettyä jokapäiväisistä menoistakin kun jättää jonkun jutun ostamatta muutamilla kauppareissuilla, vaikka ne kahvipullat tai muut "turhakkeet" jos semmoset on tapana. tai jos mahdollista niin säästää vaikka bensakuluissa ja fillaroi tai kävelee muutaman päivän jos mahdollista :D Itsellänikään sitä rahaa ei oo millä mällätä, mutta mielummin antasin häälahjan hyvillä mielin ja nipistäsin sit jostai muusta.
 
Kyllä me siis varmaan laitetaan se 50? mutta ärsyttää se, että siellä miehen töissä ne muut ovat sen kaikessa hiljaisuudessa päättäneet eikä meiltä (mieheltä) ole taas kysytty mitään eikä se kehtaa sanoa että ei oikeen olis varaa...
 
Mie
Rahana en kehtais antaa kahtakymppiä mutta voisin sillä ostaa jotain kaunista ja jotain jossa olis hyvä idea. Lahjaksi saa antaa mitä vaan ei sen tarvii olla sitä mitä saaja on toivonut.
 
voi jee
Mä en vaan tajua, että miten joku ajattelee maksavansa omat ruuat sillä lahjalla. Jollain on varaa laittaa lahjaan useampi satanen, jollain ei oikein olisi edes sitä paria kymppiä.

Törkeää arvostella muiden osallistumista lahjan suuruuteen, itse on hääpari häät halunnut järjestää ja lahjatoiveena on rahaa. Silloin täytyy tyytyä siihen mitä saa eikä nirpistellä nokkaansa.
 
Mä henk. koht ajattelen että jos osallistun häihin niin haluan ainakin kattaa ruokakuluni.

Ja lisäksi ajattelen tuon häälahjan siten, että mä lahjon kaksi ihmistä...joten mun mielestä 50? on täysin kohtuullinen summa...sehän on 25?/nokka ja kyllä mulla sen verran aina kaikkien synttärilahjoihinkin menee. Lisäksi mun mielestä hääjuhla on sellainen vähän isompi juhla jossa voisi vaikka muistaa vielä vähän isommin.

Meilläkin mies töissä ja minä 3 lapsen kanssa kotona eli isotuloisia emme mekään ole. Siltikin pidän sitä 50? tosiaan äärimmäisen kohtuullisena pariskunnalta.

Mutta jos ap:lla ei ole sitä rahaa lahjaan laittaa, niin sitten ei ole. Ja mun mielestä silloin voi ihan hyvin töissä sanoa että ette osallistu kimppalahjaan. Ja toisaalta, jos rahaa ei ihan oikeasti ole, niin miksi sen pitäisi olla noloa ja sitten pohtia että syödään viikko makaronia ja puuroa jottei vaan tarvitse jättäytyä kimppalahjasta pois.

 

Yhteistyössä