Nyt rupee naapurikyylämummo menee liian pitkälle!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jassåå
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jassåå

Aktiivinen jäsen
17.04.2010
13 096
12
38
Turku
Se on aina pihalla tai parvekkeella kyttäämässä ihmisten menemisiä! Eilen käytiin illalla apteekissa- mies meni parkkikselle edeltä ja heti oli mieheltä kysymässä mihin on menossa, mies vastasi että asioille. Mummo kyseli jaa, mihin asioille? (mies ei vastannut). Ite tulin sit peräsät ja kuulin ku mummo ihmetteli kaverilleen, et mihin ne on menosssa tähän aikaan :O

Tänä aamuna huomasin, et joku seisoo meidän auton edessä parkkiksella (katoin keittiön ikkunasta). Ja tää sama mummo kyttäs sisälle meidän autoon! Kiersi sitä ja kyttäs ikkunoista! Siis mitä h*lvettiä!

Kun aamulla lähettiin kauppaan, se oli parvekkeellaan kaula pitkänä kyttäämässä!

Kun olin raskaana toi teki sitä, et se odotti miestä parkkipaikalla ja jokaikinen päivä kyseli, joko olen lähteny synnyttämään ja eikö se vauva jo synny.

Aina toi on ollu todella utelias, mut nyt pikkuhiljaa mulla rupee kiehumaan yli.

Mitä tollasen ihmisen kans voi tehdä?

Alkuperäinen kirjoittaja Ehkä?;26635034:
Kannattaa isännöitsijälle (jos teillä on sellainen) tehdä valitus, tuohan on jo rasittavaa ja taitaa yksityisyyden rikkominenkin tuohon sopia??

mies jo sanoi, että hän soittaa isännöitsijälle, mut voiko isännöitsijä tollaselle mitään?

Kannattaa vain jättää omaan arvoonsa tuollaiset mummelit. Hällä ei ole muuta elämää niin saakoot ilonsa tuollaisesta. Ärsyttävää kyllä mutta antaisin tosiaan mummelin olla =)

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Kun asuttiin kerrostalossa vielä niin meillä oli tuollainen naapuri. Suututettiin se kolmesti otteeseen ihan kunnolla kun ei kerrottu meidän asioita.

Kerran otettiin äkkilähtö etelään ja vasta takasin tultuamme kerottiin missä ollaan oltu, oli ihan käärmeissään kun ei kerrottu "ajoissa" että ollaan reissuun lähdössä.

Ei kerrottu raskaudesta, annettiin itse tajuta siinä vaiheessa kun siitä ei voinut enää erehtyä.

Kun muutettiin pois, ei kerrottu mitään meidän asunnonostoaikeista vaan yks kaunis päivä vaan kannettiin kamat rappuun. Ei edes kerrottu minne muutetaan vaan sanottiin että omaan kotiin :D

Vieläkin tää kyylä kyselee anopilta miten meillä menee ja olis kylään tulossa jos tietäis missä asuttais. (Tuntee anopin entuudestaan ja siks varmaan iski meidät kyyläyksen kohteeksi alunperinkin)

Ihanan rasittavan raivostuttavan utelias kyläluuta teillä :D!

Äh, anna mummelin olla vaikka kuinka ärsyttäskin. Yritä niellä moinen kiukku ja vaihda muutama sananen. Mä luulen kans, että taustalla on se yksinäisyys, erakoituminen, toinen haluaa saada päiviinsä sisältöä edes jotenkuten...seuranpuutteessaan ja marttaliitoissaan :p.

Sitä tiedä, jos ite on vanhempana ihan samanmoinen :snotty:...

Kun asuttiin kerrostalossa vielä niin meillä oli tuollainen naapuri. Suututettiin se kolmesti otteeseen ihan kunnolla kun ei kerrottu meidän asioita.

Kerran otettiin äkkilähtö etelään ja vasta takasin tultuamme kerottiin missä ollaan oltu, oli ihan käärmeissään kun ei kerrottu "ajoissa" että ollaan reissuun lähdössä.

Ei kerrottu raskaudesta, annettiin itse tajuta siinä vaiheessa kun siitä ei voinut enää erehtyä.

Kun muutettiin pois, ei kerrottu mitään meidän asunnonostoaikeista vaan yks kaunis päivä vaan kannettiin kamat rappuun. Ei edes kerrottu minne muutetaan vaan sanottiin että omaan kotiin :D

Vieläkin tää kyylä kyselee anopilta miten meillä menee ja olis kylään tulossa jos tietäis missä asuttais. (Tuntee anopin entuudestaan ja siks varmaan iski meidät kyyläyksen kohteeksi alunperinkin)

:O meillä mies on katellu omakotitaloa jostain korvesta, mut mä en haluis muuttaa, kun tykkään tästä asunnosta :(

Hei,
jos nyt oikein pahasti ryystää mummon käytös, niin ei kai sille paljon mitään voi. Voi kuullostaa hurskastelulle, mutta tutustuminen hänenkin ajatuksiinsa voisi olla avartavaa. Jotain mielenkiintoisempaa kuin realitysarjat kenties.
Jos-siis jos joku vieras osoittaa mielenkiintoa toisen elämää kohtaan, niin mistä se oikeastaan kertoo ? Onko mummosi yksinäinen ja kenties katkera elämälle joka on jättänyt hänet "puille paljaille" esimerkiksi sosiaalisesti. Onko hänellä kumppania tai sukulaisia olemassakaan. Ovatko mahdolliset lapset kaukana tai välit menneet jostain syystä etäisiksi. Joka tapauksessa toisten elämä kuullostaa olevan mielenkiintoisempaa kuin oma elämä ja kontaktin ottaminen ei ylitä toisten mielenkiinnon kynnystä; se kyseleminen ja menojen seuraaminen. Ehkä raskautesi herätti jotain kauan sitten ollutta...josta haluaisi vaikkapa puhella.
Olen pahoillani, jos vastaukseni menee pahastikin pieleen, mutta vastasin nyt kumminkin ja toivotan teille perheenä hyvää jatkoa,

Oskaripoika

Ps NImimerkillä Lunatic kirjoittaneelle saanen sanoa, että mitä sinä haluaisit siellä saunan takana mummolle oikein tehdä ja tekisitkö sen oikeasti ihan omin pikku kätösin ???

Eihän se ole mikään pakko muuttaa korpeen. On niitä kivoja asuntoja mukavilla naapureilla lähempänäkin. Mut joo en osaa auttaa muuten kun toteamalla että meillä muuttaminen auttoi. Ei kylläkään muutettu tämän kyylän takia vaan koska haluttiin oma asunto rauhallisemmalta alueelta vuokralähiön sijaan.

Eihän se ole mikään pakko muuttaa korpeen. On niitä kivoja asuntoja mukavilla naapureilla lähempänäkin. Mut joo en osaa auttaa muuten kun toteamalla että meillä muuttaminen auttoi. Ei kylläkään muutettu tämän kyylän takia vaan koska haluttiin oma asunto rauhallisemmalta alueelta vuokralähiön sijaan.

mä olen sitä muuttamista miettiny itekkin, vois helpottaa huomattavasti...

Entä jos lakkaa vastaamasta sille kokonaan? Hymyilee nätisti ja sanoo vaikka "päivää", muttei mitään muuta? Jos se lakkaisi ahdistelemisen, kun ei saisi lypsettyä mitään. Toki tuo autoon kurkkiminen on jo tosi ärsyttävää, en tiedä mitä itse tekisin vastaavassa tilanteessa.

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;26635007:
Aina toi on ollu todella utelias, mut nyt pikkuhiljaa mulla rupee kiehumaan yli.

Mitä tollasen ihmisen kans voi tehdä?

Otat vaan nyt ihan rauhallisesti:) Älä välitä siitä. Jos joku haluaa parvekkeelta katsella niin antaa töllätä. Kyllä näitä on joka talossa (meilläkin) eikä sille voi mitään. Luonnollisestikaan sinun ei tarvitse tilittää hänelle menemisiäsi. Sanot että menenpähän vaan... Jos ei ymmärrä muutoin jättää rauhaan niin sano suoraan ettet halua tehdä naapureille selkoa menoistasi.

Meidän naapurissa on tietotoimisto. Se tietää kaiken kaikista ja kaikesta. Pitää vielä tarkkaa päiväkirjaa. Vähän höppänä mutta pahaa tarkoittamaton.

Onko se naapurin mummo ehkä jotenkin vammainen tai sairas? Monet esim. kehitysviiveiset ja downin syndrooma -ihmiset kyselevät koko ajan asioita kaikilta näkemiltään ihmisiltä. Myös dementia tekee ihmisestä tällaisen.

Myötätuntoinen asenne varmaan helpottaisi aloittajan oloa. Tuskin se mummo nyt mitenkään yrittää perheen turvallisuutta uhata kuitenkaan.

Meillä on samanlainen mutta tuon lisäksi se valitti IHAN joka asiasta, siis ihan valittamisen ilosta, ei oikeesta aiheesta. Miulla meni hermo ja sanoin asiasta meidän "talkkarille".. Se sitten oli vihjassut tämän mummon pojalle että sanoo vanhalle äitilleen nätisti kun ei muiden sanomiset mene perille. Vaikka olis miten yksinäinen niin en miäkään ala kuunnella joka helvetin päivä kun toinen rimputtelee oven takana ja valittaa olemattomasta metelistä :mad:

Kuulostaa yksinäiseltä. Äidistäni on tullut vähän samantapainen, asumme kaukana. Raportoi minulle naapureiden ja korttelin asioita..huoh.

Itse teen nykyään kaikille ärsyttäville niin, että pyrinkin väleihin ja olen samalla mitalla utelias. Naapurini tapasi kattella pihallemme jatkuvasti, rupesin samanlaiseksi ja väheni tuo vahtaus.

Missään nimessä ei kannata lähteä sotajalalle. Itselle vaan keräät myrkyllistä katkeruutta. Ota sillai lunkisti ja vähän puolihuumorilla toisesta korvasta sisään.

[QUOTE="sally";26635051]Kannattaa vain jättää omaan arvoonsa tuollaiset mummelit. Hällä ei ole muuta elämää niin saakoot ilonsa tuollaisesta. Ärsyttävää kyllä mutta antaisin tosiaan mummelin olla =)[/QUOTE]
Peesaan.

Mulla oli samanlainen naapurimummo joskus. Se oli kaikessa ärsyttävyydessään kovin koominen hahmo :). Kuoli jokin aika sitten, rauha vaan hänen muistolleen :flower:

Ja on nykyisessäkin asuinpaikassa vähän samantyylinen Gestapo :D

Yhteistyössä