nyt romahti rahatilanne

kun pankista tuli kirje, että opintolainojen takaisin maksu alkaa!

ja arvatkaa mistä kummasta se maksetaan....?

niin no ei hajuakaan?

ottaa päähän |O pakko etsiä jotain kiireapulaisen hommia, mutta saako niitä enää kouluttamaton henkilä :ashamed:
 
mupeli eijaksakirj
Sillon kun mä olin kotona vielä tytön kanssa niin sain samanlaisen kirjeen. Sitten marssin vaan pankkiin ja sanoin ettei ole varaa vielä maksaa ja sovittiin että olikos se nyt puolenvuoden vai vuoden päästä aloin maksamaan.
 
Menet vaan pankkiin ja sovitte siellä sellasen summan mikä sopii sinun tuloihin. Mulla kans opintolaina ja itse sain päättää mikä summa lähtee tililtä joka kuukausi. Kelalta saa korkoihin avustusta, ainakin alussa. Mulla menee korot kaksi kertaa vuodessa ja on jo niin pieni summa et maksan itse, mutta alussa ainakin kela avustaa :)
 
tossuliini
jos sua kiinnostaa ap kotigastronomin jälleenmyyjänä toimiminen niin siinä sulle oiva tulonlähde, itse olen ollut mukana 2 kuukautta ja olen tyytyväinen, töitä saa tehdä mutta kyllä sitä vähän ylimääräistä tulee ja se on kiva se
 
kotigastronomin jälleenmyyjänä... mitä se on?

niin.. muutin 17 vuotiaana pois kotoa kun kotona ei pystynyte enää asumaan.. oli pakko ottaa opintolainaa, en ole kuitenkaan saanut niitä opintoja loppuun sairastumiseni vuoksi. .. siinäpä niille epäilijöille taasen :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mä maksoin kuule 30 euroa vaan tiukkana aikana opintolainaa pois pankille, kai syt sen verran pystyy jostain pihistämään?
miten tämä onnistuu..? ei meidän pankissa ainakaan. nyt on 13.12 mennessä maksettava 550 euroa miehen op.lainaa takas ja kivaa on ku mie opiskelen ja ukko työtön.
 
htd
Alkuperäinen kirjoittaja Miia:
Saako noihin korkoihin kaikki avustusta? Paljonko pitää olla et saa?
korkoavustukseen on tulorajat.Kelan sivuilta selviävät.Ja jos taloudessasi tarpeaksi pienet tulot,niin sitä saa,oli lainan summa 1000e tai 10000e...

 
pohjantähdenalla
Mä alan nyt säästämään tammikuussa 2008 aina 50e kuussa kun opintolainoja menisi (kaks eri lainaa) joulukusssa 2008 170e/kk,saanpahan sitten ainakin muutamat lyhennykset valmiiksi maksuun,kun koittaa se lyhennyksien aika. Otan sitten yhteyttä marraskuussa pankkiin,et tietää miten sitten jatkossa menis niitä lyhennyksiä,jos siis saisin hiukka pienemmän summan lyhentää.
 

Yhteistyössä