nyt riittää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja loppuunpalanut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Rakas ystävä, miehet eivät ole noin monimutkaisia. Mies kohtelee naista huonosti jos ei arvosta häntä. Piste. Jos mies arvostaa naista ja haluaa varmistaa että kallisarvoinen nainen ei katoa maisemista, mies kohtelee häntä hyvin. Jotkut miehet kohtelevat kaikkia naisia huonosti koska eivät arvosta heistä yhtäkään. Sellaiset miehet ovat naisille ajan haaskausta.

Sinua mies kohtelee huonosti koska on huomannut että on aivan yksi ja sama miten hän sinua kohtelee, siinä olet ja pysyt. Elämä on miehelle helppoa eikä törkeyksistä tarvitse ottaa vastuuta. Sanoisin jopa että tässä vaiheessa hän sisimmässään halveksii sinua.

Mysteeri on tietenkin miksi kukaan nainen sietää moista, kun kunnollisia, helliä ja rakastavia miehiä on maailma täynnä. Ehkä pelissä ovat Pelastava enkeli -fantasiat, rakastan kolhitun miehen ehjäksi -fantasiat, tai usko siihen ettei ansaitsekaan parempaa. Ken sen tietää. Jos miehellä on ongelmia tunne-elämässään, hän on aikuisena itse vastuussa niiden selvittämisestä, ja sitten vasta ehkä olisi valmis suhteeseen.

Ja arvaapas kolme kertaa kuka on minulle tuon kaiken miehistä opettanut? Rakas aviomieheni, kukas muukaan. Mieheni mukaan ainoa mitä naisen tarvitsee miehiä ymmärtääkseen muistaa on What you see is what you get.

Täysin samaa mieltä. Ei miehiä tarvitse analysoida puhki, jos on k*sipää niin sitten on. Ei arvosta, ei kunnioita, ei välitä. Siinä ap:n mies pähkinänkuoressa.

Viimeksi muokattu:
Mutta mistä sitten tietää varmasti ettei se kohtelu ollut hyvää? Eikö koskaan riittävää?

"Mies kehuu muita naisia, flirttailee, katselee kadulla tissejä niin että ei jää epäselväksi, kehuu suurella äänellä naisten kuvia lehdistä, mainoksien alusvaatekuvat saa hänen silmänsä pullistumaan päästä. Saattaa jopa sanoa että katso nyt eikö hän olekin kaunis! Minua ei ole koskaan kehunut kauniiksi eikä muullakaan tavoin. Perfektistiona hän osaa kyllä huomautella kotini siisteydestä ja vaatetuksestani."

Onko tuollainen jollain mittapuulla luetavissa hyväksi ja "riittäväksi" kohteluksi?

Viimeksi muokattu:
Onko tuollainen jollain mittapuulla luetavissa hyväksi ja "riittäväksi" kohteluksi?
Niin mutta mietin sitäkin ettei se ole koko totuus, kun ap kertoo muutakin: "Olen kuitenkin huomannut että teoillaan näyttää välittämisen". Olisiko se luettavissa hyväksi kohteluksi? Tai arvostaako mies häntä, jos se kohtelu onkin ollut joinakin aikoina riittävän hyvää, ainakin ap:n mittapuulla? Eikö kohtelu voi olla sen jälkeen riittävää jos on muutaman kerran käyttäytynyt huonosti?

Mitä minä nään hänessä silti tämän kaiken keskellä? Upean ihmisen, mahtavan ja huolehtivan isän, kekseliään, huumorintajuisen ja hauskan ihmisen, hyvännäköisenkin vielä ja kaiken lisäksi älykkään.
Eikö mies voi mistään syystä kohdella naista huonosti, jos arvostaa häntä?
Jos nainen arvostaa miestä niin kohteleeko hän miestä aina hyvin? Ei koskaan huonosti, vaikka loukkaantuneena suuttuisi, erehdyksessä tai jotain?
Sikäli arvostuksen syy kyllä tuntuu toisarvoiselta, ehkäpä sekin että joka hetki pitäisi pakosti tiedostaa, kuinka arvostavan oloisesti arkena kaiken tekisi ja kokisi.

Viimeksi muokattu:
Niin mutta mietin sitäkin ettei se ole koko totuus, kun ap kertoo muutakin: "Olen kuitenkin huomannut että teoillaan näyttää välittämisen". Olisiko se luettavissa hyväksi kohteluksi? Tai arvostaako mies häntä, jos se kohtelu onkin ollut joinakin aikoina riittävän hyvää, ainakin ap:n mittapuulla? Eikö kohtelu voi olla sen jälkeen riittävää jos on muutaman kerran käyttäytynyt huonosti?

Eikö mies voi mistään syystä kohdella naista huonosti, jos arvostaa häntä?
Jos nainen arvostaa miestä niin kohteleeko hän miestä aina hyvin? Ei koskaan huonosti, vaikka loukkaantuneena suuttuisi, erehdyksessä tai jotain?
Sikäli arvostuksen syy kyllä tuntuu toisarvoiselta, ehkäpä sekin että joka hetki pitäisi pakosti tiedostaa, kuinka arvostavan oloisesti arkena kaiken tekisi ja kokisi.

Komppaan!

Viimeksi muokattu:
Mielenkiintoista lukea tämä ketju alusta loppuun. Ensin ap valittaa miehen kohtelevan häntä huonosti, ja kuvauksen perusteella muut kommentoijat ovat samaa mieltä. Sivulle neljä päädyttäessä ollaankin jo siinä vaiheessa että ap on kommentteja tarpeeksi luettuaan taas itsekin sitä mieltä että ei se mies niin paha ollutkaan, ja hänellähän oli niitä vanhoja traumoja jne jne. Eli tarkoittaako tämä nyt että ap valitti omastakin mielestään alunperin tyhjästä. Ei se silmäänpistävä toisten naisten perään kuolaaminen olekaan niin vakavaa, eikä miehen muutkaan alunperin ärsyttävät maneerit ja arvostelu.

Ota nyt tästä selvä, onko koko jutussa päätä eli häntää? Tämä suhde jatkunee samaa rataa hamaan ikuisuuteen. Aamen.

Eli tarkoittaako tämä nyt että ap valitti omastakin mielestään alunperin tyhjästä. Ei se silmäänpistävä toisten naisten perään kuolaaminen olekaan niin vakavaa, eikä miehen muutkaan alunperin ärsyttävät maneerit ja arvostelu.

Ota nyt tästä selvä, onko koko jutussa päätä eli häntää? Tämä suhde jatkunee samaa rataa hamaan ikuisuuteen. Aamen.

Ei tarkoita. Eikä kyse alunperinkään ollut siitä, että valittaisin kun mies kohtelee huonosti, vaan siitä MIKSI hän tekee niin ja purkaa pahaa oloani tänne kirjoittamalla. Täällä pohdittuani ja saamieni vastauksien aikana aloin ymmärtämään paremmin, mistä miehen käytös voisi johtua.

Ja tämä suhdehan loppui jo kuukausi sitten, eikä minua enää oikeastaan kiinnostakaan ne todelliset syyt, olen mielestäni päässyt suhteesta suurimmalta osin yli. Tai ainakin kaikki tunteet kuolivat häntä kohtaan eikä vain enää kiinnosta koko mies.

Viimeksi muokattu:
Mielestäni tuo ap:n miesystävä on sen verran moukka käytöksessään - ja tämä puolen vuoden seurustelun aikana, eli millainen on esim. 10 vuoden päästä? - joten ota nyt järki käteen ja anna äjälle nokialaisen kumisaappaasta persielle. Siinäpähän pääsee sitten vapaasti kadulle ihastelemaan tissejä.

Yhteistyössä