Nyt pomppas! Tuosta facebook linkityksestä!!! Mitä tapahtui??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sari"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"sari"

Vieras
Eli selailin tuossa keskusteluja. Kun avasin välilehdessä erään keskustelun ( en ollut aiemmin lukenut ), niin siinä ylhäällä missä on se "ole eka joka tykkää"-nappi lukikin seuraava teksti: " sari siloinen" tykkää tästä!! Siis tuon Sari Siloisen tilalla toki oma oikea nimeni. En ollut edes kirjautuneena palstalle!! Enkä ole facebook-linkitystä tehnyt! Kävin tarkastamassa facebookin, mutta siellä ei onneksi ollut mitään etusivulla...ainakaan vielä. Mitä tapahtui??

Itse en uskalla enää kirjautua tänne juuri siinä pelossa että täältä lähtee linkityksiä facebookin sivulleni. Mutta jos niitä voi lähteä kirjautumattomanakin. : /
Parempi kai pysyä pois kokonaan.

Itse en uskalla enää kirjautua tänne juuri siinä pelossa että täältä lähtee linkityksiä facebookin sivulleni. Mutta jos niitä voi lähteä kirjautumattomanakin. : /
Parempi kai pysyä pois kokonaan.

...!

Ei se tänne kirjautuminen siihen vaikuta, vaan sun pitää kirjautua ulos Facebookista ennen kuin tulet tänne. Sitten ei ole vaaraa siitä, että tykkäämiset menis sun profiiliin.

[QUOTE="untuva";21947367]...!

Ei se tänne kirjautuminen siihen vaikuta, vaan sun pitää kirjautua ulos Facebookista ennen kuin tulet tänne. Sitten ei ole vaaraa siitä, että tykkäämiset menis sun profiiliin.[/QUOTE]

Mä siitä edes tykännyt, kun heti kun aukesi tuo välilehti niin siinä se luki isolla!

Mä en tajua, miksi tuota fb-nappulaa ei vaan voida täältä poistaa kun väki ei siitä yhtään tykkää ja se aiheuttaa vaan negatiivisia tunteita täällä!!! ARGH! Miksi ylläpito ei kuuntele käyttäjiä?

[QUOTE="sas";21947374]Mä siitä edes tykännyt, kun heti kun aukesi tuo välilehti niin siinä se luki isolla![/QUOTE]

Luultavasti oli jokin hutiklikkaus, esim. jos sivun lataus jumitti. Jos et ole kirjautuneena Facebookiin silloin kun olet täällä, niin tuota ei kertakaikkiaan voi tapahtua. Jos olet kirjautuneena Facebookiin, niin kaikenlaisia kämmejä voi tapahtua, vaikkei itse tarkoittaisikaan. Ja siis ihan noiden ohjelmien, jumitusten ym. takia, ei pelkästään käyttäjän virheiden takia.

Tällaiset välttää kirjautumalla ulos Facebookista ennen muiden sivustojen surffailua.

[QUOTE="mä";21947385]Mä en tajua, miksi tuota fb-nappulaa ei vaan voida täältä poistaa kun väki ei siitä yhtään tykkää ja se aiheuttaa vaan negatiivisia tunteita täällä!!! ARGH! Miksi ylläpito ei kuuntele käyttäjiä?[/QUOTE]

Ei voi olla noin avutonta. Estä hyvä ihminen ne fb-nappulat jos ne noin paljon elämää haittaa.

[QUOTE="vieras";21947379]käykää muuttamassa asetuksista ne paikannus-asetukset, niin ei näy muille missä menette ja mistä tykkäätte.[/QUOTE]

Kerro mistä tuommoisen asetuksen löytää?

[QUOTE="untuva";21947392]Luultavasti oli jokin hutiklikkaus, esim. jos sivun lataus jumitti. Jos et ole kirjautuneena Facebookiin silloin kun olet täällä, niin tuota ei kertakaikkiaan voi tapahtua. Jos olet kirjautuneena Facebookiin, niin kaikenlaisia kämmejä voi tapahtua, vaikkei itse tarkoittaisikaan. Ja siis ihan noiden ohjelmien, jumitusten ym. takia, ei pelkästään käyttäjän virheiden takia.

Tällaiset välttää kirjautumalla ulos Facebookista ennen muiden sivustojen surffailua.[/QUOTE]

Ei kai siinä muutakaan vaihtoehtoa ole, siis että m itä on tapahtunut. Tällä kosketushiirellä vaan tuntuu, et on aika vaikea vahingossa klikkailla. Ja juu... pitäis opetella kirjautumaan ulos kaikista paikoista, eikä vaan painaa ruksia..

[QUOTE="mä";21947385]Mä en tajua, miksi tuota fb-nappulaa ei vaan voida täältä poistaa kun väki ei siitä yhtään tykkää ja se aiheuttaa vaan negatiivisia tunteita täällä!!! ARGH! Miksi ylläpito ei kuuntele käyttäjiä?[/QUOTE]

Miksi niitä ei voi poistaa? :|

[QUOTE="vieras";21947379]käykää muuttamassa asetuksista ne paikannus-asetukset, niin ei näy muille missä menette ja mistä tykkäätte.[/QUOTE]

Mä en nyt ymmärrä mikä toi paikannusjuttu oikein on facebookissa.
Ja ei tuota paikannusta saa edes mitenkään "pois päältä". On vaan vaihtoehdot ketkä näkee missä käyn.

[QUOTE="untuva";21947367]...!

Ei se tänne kirjautuminen siihen vaikuta, vaan sun pitää kirjautua ulos Facebookista ennen kuin tulet tänne. Sitten ei ole vaaraa siitä, että tykkäämiset menis sun profiiliin.[/QUOTE]

Joo. Tai ehkä on helpompaa olla käymättä täällä. Muutenkin tää sivusto on muuttunut niin karmeaksi sekamelskaksi.

[QUOTE="vieraana";21947402]Kerro mistä tuommoisen asetuksen löytää?[/QUOTE]

menet facebookin oikeassa yläreunassa omiin käyttäjätilin asetuksiisi, ja muokkaat sieltä pari kohtaa uusiksi. Muutat tietosi niin ettei kirjautumisesti näy muille, tai juuri tälläiset hutilaukaukset. Huomioi myös tämä uusi juttu; Facebook aloitti places -palvelun. Kuka vain voi katsella missä
olet kun loggaat sisään, se antaa osoitteita ja karttapaikannuksen kun
olet sisällä. Saat sen pois kun menet käyttäjätili--->käyttäjätilin
asetukset --> ilmoitukset-->Paikat. Poista 2 raksia ruuduista ja
.........tallenna.

Mulle itelleni tuli usein noita "Tykkää tapahtumasta tai sivusta tms" vaikken ollut asiasta mitään ikinä kuullutkaan, eli menin ja muuttelin asetuksia, ja ei näy enää...

no olipa täällä jo hiillytty, kun hain teille noita ohjeita. ulkoahan määkään en noita muista, mutten myöskään ollut täällä teille pottuilemassa. eli sinä joka vedit herneen nenääsi ohjeideni puuttuessa, varo ettet kaivele kovin syvältä...

[QUOTE="vieras";21947493]menet facebookin oikeassa yläreunassa omiin käyttäjätilin asetuksiisi, ja muokkaat sieltä pari kohtaa uusiksi. Muutat tietosi niin ettei kirjautumisesti näy muille, tai juuri tälläiset hutilaukaukset. Huomioi myös tämä uusi juttu; Facebook aloitti places -palvelun. Kuka vain voi katsella missä
.........tallenna.

Mulle itelleni tuli usein noita "Tykkää tapahtumasta tai sivusta tms" vaikken ollut asiasta mitään ikinä kuullutkaan, eli menin ja muuttelin asetuksia, ja ei näy enää...[/QUOTE]

Kiitti! Pitää käydä tarkastaan noi asetukset.

[QUOTE="vieras";21947493]menet facebookin oikeassa yläreunassa omiin käyttäjätilin asetuksiisi, ja muokkaat sieltä pari kohtaa uusiksi. Muutat tietosi niin ettei kirjautumisesti näy muille, tai juuri tälläiset hutilaukaukset. Huomioi myös tämä uusi juttu; Facebook aloitti places -palvelun. Kuka vain voi katsella missä
.........tallenna.

Mulle itelleni tuli usein noita "Tykkää tapahtumasta tai sivusta tms" vaikken ollut asiasta mitään ikinä kuullutkaan, eli menin ja muuttelin asetuksia, ja ei näy enää...[/QUOTE]

Tämähän poistaa vain ilmoitukset ettei tule sähköpostiin..

[QUOTE="mä";21947458]Rouva kaikkiosaava kertoo, miten se tehdään. Jos sinä osaat kaikki maailman asiat niin kaikki ei osaa, tiesitkös sitä?[/QUOTE]

En osaa kaikkea, en ollenkaan. Mutta jos en osaa jotakin, googletan. Jos se liittyy tietotekniikkaan, niin mitä suurimmalla todennäköisyydellä vastaus löytyy netistä. Kaikkiin maailman kysymyksiin ei löydy vastausta netistä, mutta tietotekniikkaan liittyviin useimmiten kyllä.

Ihmettelen vain, että miksi seistään tumput suorina raivoamassa sen sijaan että tehtäis asialle jotain, tai edes yritettäis. Ratkaiseva ero elämänasenteessa, kai.

Niin tuo fb:ssä leviävä ohje poistaa vain sähköposti-ilmoitukset ei itse ongelmaa.
Ongelman voi poistaa seuraavasti:
Käyttäjätilin asetukset -> yksityisyysasetukset -> muokkaa asetuksia -> paikat jossa käyn -> mukautettu -> vain minä -> tallenna

Yhteistyössä