Nyt pitäisi saada pää kunnolla nollattua perjantaisen inssin jälkeen, maanantaina uusi yritys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No jos olisin jäänyt siihen odottamaan, niin me oltaisiin varmaan oltu siinä sitten vähintään puoli tuntia, kun se auto ei ollut siitä mihinkään lähdössä ja se ihan oikeasti oli puoliksi siellä vasemmalla kaistalla ja puoliksi oikealla kaistalla. Vasemmalla puolella oli vielä autosta jotain luukkuja auki, että tila oli minimaalinen.
Hylsyn olisin varmaan saanut siitäkin, että olisin siihen jäänyt venailemaan ja tukkinut tietä enemmän.

No maanantaina menen uudelleen yrittämään ja toivon ettei tuollaisia tientukkeita ole silloin.

No hei, kysyppä siltä inssiltä maanantaina kuinka sinun olisi tullut toimia kyseisessä tilanteessa ja kerro se meillekkin, jookos!? Toivotan onnea sinulle maanantaiksi! :)

[QUOTE="HUH";22012135]No hei, kysyppä siltä inssiltä maanantaina kuinka sinun olisi tullut toimia kyseisessä tilanteessa ja kerro se meillekkin, jookos!? Toivotan onnea sinulle maanantaiksi! :)[/QUOTE]

Kysyn jos muistan ja jos on sama inssi, suurella todennäköisyydellä on eri inssi, kun niitä on useampia tuolla.

No se oli vielä se autokin pysähtynyt, siis se jota ohitit, joten et ehkä inssin mielestä ollut tarpeeksi varovainen ( et ehkä pysähtynyt sen rinnalle katsoaksesi tuleeko kuski tai joku muu siitä edestä) sen lisäksi että ohitit sen oikealta puolelelta.

Alkuperäinen kirjoittaja pysätynyt auto;22012152:
No se oli vielä se autokin pysähtynyt, siis se jota ohitit, joten et ehkä inssin mielestä ollut tarpeeksi varovainen ( et ehkä pysähtynyt sen rinnalle katsoaksesi tuleeko kuski tai joku muu siitä edestä) sen lisäksi että ohitit sen oikealta puolelelta.

Kyllä se auto siinä pysähtyi.

No tiedämpä mitä seuraavan kerran tuossa tilanteessa teen, jos siis on inssi kyydissä :) Muuten kyllä käytän omaa maalaisjärkeäni ja mietin kumpi on turvallisempi tapa. Sitä vaan mietin, että kun minä sille inssille sanoin, että ei minusta tuolta vasemmalta mahdu ohi, niin se ei sanonut mitään, vai eikö se sitten saa sanoa. Elikkä annoin ymmärtää, että menisin sieltä, jos se vaan olisi mahdollista.
No ollutta ja mennyttä, mutta kyllähän se korpeaa hetken, myöhemmin sen varmaan jo unohdan ja tuollaisia tilanteita ei varmaan usein vastaan tule ja niitä on vaikea opettaa, kun harvemmin sellaisiin törmää.

Jos et tiedä vastausta siihen, että miten sun olisi pitänyt toimia niin et ole valmis ajokortin haltijaksi :headwall:

No inssi sanoi kuitenkin sen, että hänen on nyt laitettava ne 2 ajotuntia, jotka siis ilmeisesti on minimi hylkytilanteessa, mutta voit tulla vaikka heti uudestaan ajamaan, ei mitään varopäiviä tarvitse pitää.
Kaveri taas sai kortin, vaikka kuulemma siinä ja siinä, mutta inssi oli sille sanonut, että minä kyllä annan kortin sinulle, mutta jos näen sinut tuolla liikenteessä tekevän jotain väärää, niin tulen ottamaan sen pois.

[QUOTE="vieras";22012236]kysy ajo opelta maanantaina.meillä ainaki inssi kerto ajo tapahtumat opelle.[/QUOTE]

Ei mun tartte, kun se ope oli siinä samassa tilanteessa kuulemassa asiasta.
No mä toivon että mulla on toinen inssi maanantaina, koska en sitten jännittäisi niin paljoa, jos on sama, niin tiedän, että puristan varmaan rystyset valkoisina rattia ja miettisin koko ajan että teenköhän mä nyt oikein vai väärin :)
No onneksi tuo uusi yritys on nyt heti, niin ei tarvitse liian kauaa jännittää ja jos tällä kertaa sitten onnistuisi, pitää toivoa ettei ole mitään tuollaisia ylläreitä vastassa, kun tuo inssi on muutenkin jo tarpeeksi jännittävä asia.

Ja kuten tuossa alussa mainitsin moottoripyörästä, niin se kyllä vaaransi sitä liikennettä enemmän kuin minä, vaikka sieltä vasemmalta luikahtikin, koska se ajoi reilusti ylinopeutta siinä kohden.

[QUOTE="vieras";22011308]Tämän takia minä nyt sitten joudun maksamaan vajaa 200 euroa lisää, kun pisti sitten 2 ajotuntia, jotka ilmeisesti ovat minimi tai sen käsityksen sain. [/QUOTE]

Minimi on muuten 25 minuuttia (yksi ajokerta), ei kaksi tuntia. Ja siis tottakai saat hylätyn, jos ohitat oikealta puolelta.

[QUOTE="vieras";22012315]Minimi on muuten 25 minuuttia (yksi ajokerta), ei kaksi tuntia. Ja siis tottakai saat hylätyn, jos ohitat oikealta puolelta.[/QUOTE]

Aivan, mutta täällä puhutaan ajotunnista, joka on sen 25 minuuttia. Elikkä 2 ajotuntia on yhteensä 50 minuuttia.

Ja kuten tuossa alussa mainitsin moottoripyörästä, niin se kyllä vaaransi sitä liikennettä enemmän kuin minä, vaikka sieltä vasemmalta luikahtikin, koska se ajoi reilusti ylinopeutta siinä kohden.

Liikennesääntöjen noudattaminen on nro 1 liikenteessä. Kun niitä noudattaa, niin on tosi pieni riski vaarantaa liikennetta. Moottoripyöräilijäkin olisi pompannut inssissä ylinopeutensa vuoksi eli ei hänkään noudattanut liikennesääntöjä.

Yhteistyössä