Tää on totta. Mutta Kilttis ei taida kovinpaljoa tietää puutarhasta. Taitaa jäädä kasvihuone tyhjilleen.Suurin osa istutuksista alkaa olla jo myöhässä. Minä laitin tomaatin, kurkun ja paprikan taimet kasvamaan jo viime kuussa. Toki suoraan maahan istutettavia vielä ehtii, mutta taimena istutettavat alkaa olla myöhässä.
Siementä vakoon vaan. Oikeassa vaossa lähtee itämään joka kk!Suurin osa istutuksista alkaa olla jo myöhässä. Minä laitin tomaatin, kurkun ja paprikan taimet kasvamaan jo viime kuussa. Toki suoraan maahan istutettavia vielä ehtii, mutta taimena istutettavat alkaa olla myöhässä.
Mutta kasvuaika on suomessa niin lyhyt, että jos laittaa toukokuun lopulla tomaatit siemenenä maahan, niin et takuulla ehdi saada satoa ennen kuin alkaa jo viiletä. Kyllä tomskun ja kurkun taimet pitää olla jo tulossa tai viimeistään nyt laittaa kasvamaan, jos aikoo tomaattia heinäkuussa saada.Siementä vakoon vaan. Oikeassa vaossa lähtee itämään joka kk!
Kyllä ehtii kasvihuoneessa. Joka vuosi olen kylvänyt tomaatit, melonit, kurkut, paprikat ja chilit toukokuussa ja hyvin ovat ehtineet.Mutta kasvuaika on suomessa niin lyhyt, että jos laittaa toukokuun lopulla tomaatit siemenenä maahan, niin et takuulla ehdi saada satoa ennen kuin alkaa jo viiletä. Kyllä tomskun ja kurkun taimet pitää olla jo tulossa tai viimeistään nyt laittaa kasvamaan, jos aikoo tomaattia heinäkuussa saada.
Okei, täällä Kajaanin korkeudella ei tahdo ehtiä.Kyllä ehtii kasvihuoneessa. Joka vuosi olen kylvänyt tomaatit, melonit, kurkut, paprikat ja chilit toukokuussa ja hyvin ovat ehtineet.
Minä laitoin viime vuonna kesäkurpitsat toukokuun lopussa suoraan maahan, kun lumet vihdoin suli kasvimaalta. Eivät ehtineet kasvaa vaan paleltuivat sitten syyskuun alussa, kun oli ekat yöpakkaset. En ehtinyt saada kuin yhden kesäkurpitsan. Tänä vuonna ovat jo sisällä hyvällä taimella.Kyllä ehtii kasvihuoneessa. Joka vuosi olen kylvänyt tomaatit, melonit, kurkut, paprikat ja chilit toukokuussa ja hyvin ovat ehtineet.
Ymmärrän asun länsirannikolla.Okei, täällä Kajaanin korkeudella ei tahdo ehtiä.
Eihän tomaattia, kurkkua tai paprikaa viljelläSuurin osa istutuksista alkaa olla jo myöhässä. Minä laitin tomaatin, kurkun ja paprikan taimet kasvamaan jo viime kuussa. Toki suoraan maahan istutettavia vielä ehtii, mutta taimena istutettavat alkaa olla myöhässä.
9kk se yleensä on, ihan maasta riippumatta.Mutta kasvuaika on suomessa niin lyhyt, että jos laittaa toukokuun lopulla tomaatit siemenenä maahan, niin et takuulla ehdi saada satoa ennen kuin alkaa jo viiletä. Kyllä tomskun ja kurkun taimet pitää olla jo tulossa tai viimeistään nyt laittaa kasvamaan, jos aikoo tomaattia heinäkuussa saada.
Kyllä meillä on vielä lunta maassa, ja ekat pakkaset tulee taatusti viimeistään lokakuussa. Että toukokuusta syyskuuhun on vain 5 kuukautta. Siellä etelässä ehkä voi jo olla kevät, täällä Kajaanissa vielä reilusti lunta.9kk se yleensä on, ihan maasta riippumatta.
pirttivilijelys ei riipu säistä eikä lumestaKyllä meillä on vielä lunta maassa, ja ekat pakkaset tulee taatusti viimeistään lokakuussa. Että toukokuusta syyskuuhun on vain 5 kuukautta. Siellä etelässä ehkä voi jo olla kevät, täällä Kajaanissa vielä reilusti lunta.
No sitähän mä olen tässä yrittänyt sanoa, että ne siemenet pitää kasvattaa ensiksi sisällä taimeksi ja siinä asiassa kilttis on jo myöhässä.pirttivilijelys ei riipu säistä eikä lumesta
meillä taitaa olla vähän eri ajatus siitä että mitä pirrtivilijelys tarkottaaNo sitähän mä olen tässä yrittänyt sanoa, että ne siemenet pitää kasvattaa ensiksi sisällä taimeksi ja siinä asiassa kilttis on jo myöhässä.
~9kk itävät sisällä säästä riippumatta. Hyvin kerkiää, ja joka kk voi yrittää uudelleen jos ei lähde kertalaakista itämään.No sitähän mä olen tässä yrittänyt sanoa, että ne siemenet pitää kasvattaa ensiksi sisällä taimeksi ja siinä asiassa kilttis on jo myöhässä.
onks kilttis jo niin vanha että se jaksaa vain kerran kuussa~9kk itävät sisällä säästä riippumatta. Hyvin kerkiää, ja joka kk voi yrittää uudelleen jos ei lähde kertalaakista itämään.
No itse laitoin siemenet itämään jo viime kuussa. Kunhan alkaa lämmetä, vien ulos. Tuolla logiigalla vois sanoa, että kasvuaika on 12 kk paikasta riippumatta. Kasvatan sisällä chiliä, basilikaa ja korianteria ympäri vuoden, mutta en kuvittelekaan , että niitä voisi ulos viedä.~9kk itävät sisällä säästä riippumatta. Hyvin kerkiää, ja joka kk voi yrittää uudelleen jos ei lähde kertalaakista itämään.
Mitä sinä sitten sillä tarkoitat?meillä taitaa olla vähän eri ajatus siitä että mitä pirrtivilijelys tarkottaa
arvaaMitä sinä sitten sillä tarkoitat?
En ole koskaan kuullu, että olis 12kk idätetty. Kyllä 9kk jlk pusketaan ulos!No itse laitoin siemenet itämään jo viime kuussa. Kunhan alkaa lämmetä, vien ulos. Tuolla logiigalla vois sanoa, että kasvuaika on 12 kk paikasta riippumatta. kuvittelekaan , että niitä voisi ulos viedä.
Onko hällä toimivia siemeniä alkuunkaan, niiden perräänhän se tuossa aloituksessa vonku.onks kilttis jo niin vanha että se jaksaa vain kerran kuussa