Nyt pikana hyviä kirjoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja moona81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

moona81

Aktiivinen jäsen
19.01.2010
5 822
1
36
Kuopio
Elikkäs olen kohta puoleen menossa lasten kanssa kirjastoautolle. Ja voisin lainata jonkun kirjan itsellenikin. Mutta hirmu vaikeaa poimia vaan jotain kirjaa hyllystä.

Olen lukenut nuo Leena Lehtolaisen ja Eppu Nuotion kirjat. Niistä tykkäsin. Tykkään myös kaikenlaisista ns. tosi elämään perustuvista kirjoista. Niin kuin esim Anna-Leena Härkösen Heikosti positiivinen oli todella hyvä kirja.

Mutta tosiaan niin vähän olen lukenut, etten tiedä mitä sieltä lähtisi etsimään.

Joten auttakees tyhmää.

Sirpa Kähkösen kirjat (esim. Lakanasiivet, mut muutkin on hyviä ) kertoo sota-ajan Suomesta, ei perustu tositapahtumiin, mutta kirjotettu "tavallisten" ihmisten näkökulmasta.

Khaleid Hosseini: "Leijapoika" tai "Tuhat loistavaa aurinkoa" kertoo molemmat Afganistanista, mm. Taleban-hallinnon ajalta.

Kaikki Torey Haydenit, Henning Mankkelit, Åsa Larssonit.

Ei oo ihan samaa tyylii mutta hyviä kaikki tyystin :D

Nii joo ja himoshoppaajat, ne menee tonne Lehtisen kastiin.

Sitten Mary Higgins Clarkin kirjat on sellaisia että luen, ei suosikkeja.
Vanha Patrcia Cornwell on hyvää, uudemmat on ihan outoja.

Suomalaisista tykkään Ilkka Remeksestä, pureutuu juuri sen hetken kuumimpaan "puheenaiheeseen" esim viimeinen on ympäristöaktivistit vs ydinvoima.

Sofi Oksasen Puhdistus on sellainen joka kannattaa lukea.

supernaiivi oli hauska. en muista kirjoittajaa. kertoo 25 vuotiaasta miehestä joka purkaa ahdistustaan yksinkertaisiin asioihin joista piti lapsena. heittelee paloa seinään ja leikkii hakalla

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Jean M. Untinen-Auel, Luolakarhun klaani. Todella mukaansatempaava kirja, ei kannata säikähtää paksuutta.

Varsinkin sen jatko-osissa voi säikähtää paksuuden lisäksi myös pituutta, ainakin Ayla niin teki Jondalarin kohdalla.

jos tykkäät anna-leena härkösestä niin suosittelen siltä "juhannusvieras" "loppuunkäsitelty" tai "terveisiä pallomerestä ja muita kirjoituksia" (meniköhän se noin...) ja oikeastaan melkein kaikkia sen kirjoja

Yhteistyössä