Nyt pelottaa - puhukaa mulle järkeä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hallatar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Hallatar

Aktiivinen jäsen
27.10.2005
2 242
0
36
Miehellä on ystävä, jota en voi sietää. Aina kun mies on ollut hänen kanssaan lietsussa, siitä on seurannut mulle unettomia öitä ja seuraavana päivänä epämääräisiä selityksiä siitä, miten ja missä seurassa yö on vietetty. Kotiin on tultu aamulla hirveässä humalassa, paita huulipunassa, ja kerran tämä ystävä raahasi meillekin jonkun mirkun...
Miehelle tuo ystävä on kuitenkin tärkeä, enkä missään nimessä halua heidän ystävyyteen puuttua. En myöskään halua kieltää miestä tapaamasta ystäväänsä (asuu eri paikkakunnalla), tai ylipäätään kieltää miestä menemästä minnekään kavereidensa kanssa. Nyt tämä ystävä on tulossa taas käymään, en tiedä tuleeko meille, mutta samaan kaupunkiin kuitenkin. Ja mua pelottaa... Pelottaa, mitä he tekevät, missä ovat, kenen kanssa jne....
Tää on niin turhaa pelkoa!! Puhukaa mulle nyt järkeä, sanokaa, ettei tarvi pelätä mitään...
Taustalla on kuiteski pettämistä ja luottamuksen menettäminen, ja mun on nyt hyvin vaikea luottaa mieheen. Pelottaa, että tietyssä seurassa mieskin intoutuu muistelemaan poikamiesaikoja ja käyttäytymään sen mukaisesti. Tän ystävän moraali on vähintäänkin löyhä, ja pelkään, että seura tekee kaltaisekseen.

Nyt kun tän kaiken kirjoitin, tunnen itteni TOSI typeräksi... :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Kissansilmä:
Sun pitää miehelles puhua aatoksistas, jos hää on järkevä, vakuuttaa sut ettei oo mitään hätäiltävää! Jos suhde on kunnossa ja luottamus samaten, tartteeks sun huolehtia?

Suhde ja luottamus ei nimenomaan ole kunnossa. Siksi huoli ja hätä.

Alkuperäinen kirjoittaja Hallatar:
Alkuperäinen kirjoittaja Kissansilmä:
Sun pitää miehelles puhua aatoksistas, jos hää on järkevä, vakuuttaa sut ettei oo mitään hätäiltävää! Jos suhde on kunnossa ja luottamus samaten, tartteeks sun huolehtia?

Suhde ja luottamus ei nimenomaan ole kunnossa. Siksi huoli ja hätä.
Siinä tilanteessa mäkin olisin epäilevä, kokeile puhua miehelles.

Asia on ihan selvää pässinlihaa. Miehesi pysyy aisoissa normaalisti, mutta kun tämä 'ystävä' astuu kuvioiohin, silloin käydään yhdessä naisissa. Näin se kuule on.

Aina kun miehelle puhun tästä luottamusongelmasta, se hermostuu. Se on pettänyt mua, ja katuu kyllä jne, mutta ei ymmärrä sitä, ettei luottamus tule hetkessä takaisin. Mutta miehen mielestä pitäis tulla kun hän on kerran anteeksi pyytänyt... Mä olen vieläkin aivan hysteerinen sen suhteen, siis tuon pettämisjutun.

Ei tarvi tuntea itseään typeräksi! Mä tiedän tuon tuntee koska mä pelkään kun mun mies lähtee tietyn kaverin kanssa meneen niin oon kotona melko huolissaan! ei auta ku jutella ukon kanssa omista tunteista ja selittää miksi pelottaa. meillä auttoi ja nyt oon hieman huolettomampi...

Meillä oli seurustelun alkuaikoina samanlaista " pelkoa " mulla, kun yksi miehen nuoruusvuosien kavereista oli samanlainen. Pari kertaa mies lähtikin kaverin matkaan lietsuun ja tuloksena: muutama valittu sana tuli ukolle sanottua. Myöhemmin tämä ns. kaveri on humalassa soitellut ja ehdotellut uusia reissuja, mutta lienee ikä tehnyt tehtävänsä eikä mies ole enää lähtenyt.

Jos mies on jäänyt jo aikaisemmin pettämisestä kiinni, ja edelleen hengaa tuonkaltaisen ystävän kanssa ja kotiutuu aamulla humalassa paidankaulukset huulipunassa....
miksi sä vielä katselet sitä?

Alkuperäinen kirjoittaja Mä en katselisi:
Jos mies on jäänyt jo aikaisemmin pettämisestä kiinni, ja edelleen hengaa tuonkaltaisen ystävän kanssa ja kotiutuu aamulla humalassa paidankaulukset huulipunassa....
miksi sä vielä katselet sitä?

Se pettäminen ja tämä ystävä ei liity toisiinsa mitenkään.
Ja se huulipunajuttu oli sellainen, ettei mies ensin millään meinannut "muistaa", mistä tahrat oli tullu, ja sitten puoli vuotta myöhemmin jonku riidan yhteydessä tunnusti, että oli halannut työkaveria...
Joo, minä siis olen juuri sellainen, joka kaivaa joka ikisen riidan yhteydessä kaikki vanhat sotkut päivänvaloon. Piirre, jota inhoan itsessäni yli kaiken!

Mulla oli samanlainen tilanne ex miehen kanssa ja sillä samanlainen renttukaveri. Mä puhuin silloin sille kaverille ja me riideltiin silloin tällöin. Nykyään ollaan tuon ex miehen renttukaverin kanssa hyvät ystävät. Nyt tiedän, etten silloin vaahdonnut turhasta. Tsemppiä sulle!

:hug: Puhuminen onnistuu, kun rauhoitat ensin mielesi. Jos esität asian hysteerisesti, miten muuten mies voi vastata kuin hermostumalla. Kannattaa vaikka sommitella asiaa paperille, tai jos tuntuu, ettet voi selittää asiaa esim. kyynelehtimättä jossain vaiheessa -kirjoita kirje. Meillä toiminut, sillä mun mieheni ei voi välillä sietää ylipursuavaisia naisellisia reaktioita ja sitten minä en voi sietää hänen niistä seuraavia isällisiä ja tilanne ratkeaa meikäläisen kujanjuoksuun...Ymmärrän siis sua aikas paljon. :hug:

Ok. Huulipunat ei tartu halailemalla, mutta kokemuksesta tiedän, että jos toinen ahdistaa ja vetää pettämisen joka riidassa esille niin homma menee v.ituix. Mitä sitten jos mies on vuonna 2005 pussanut firman pikkujouluissa jotakuta? Unohda tai lähde. Jatkuva vatvominen pahentaa vain asiaa. Hän on kuitenkin sinun kanssasi. Se kertoo jotain.

Sanoisin, että jos haluat elää miehesi kanssa niin opi luottamaan. Ja päätä mitä teet jos hän pettää luottamuksen. Älä vedä vanhoja juttuja riidoissa esille. Mikään ei ole ärsyttävämpää ja kannusta pettämään enemmän. TÄMÄ EI TARKOITA; ETTÄ HYVÄKSYN PETTÄMISEN. Jos haluat rauhoitella omaa oloasi ennen kuin mies lähtee baanalle hoida miehelle superkiva edellinen ilta mukaanlukien kuumaa seksiä. Kun mies lähtee anna suukko ja toivota hymyssä suin mukavaa iltaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Rania:
:hug: Puhuminen onnistuu, kun rauhoitat ensin mielesi. Jos esität asian hysteerisesti, miten muuten mies voi vastata kuin hermostumalla. Kannattaa vaikka sommitella asiaa paperille, tai jos tuntuu, ettet voi selittää asiaa esim. kyynelehtimättä jossain vaiheessa -kirjoita kirje. Meillä toiminut, sillä mun mieheni ei voi välillä sietää ylipursuavaisia naisellisia reaktioita ja sitten minä en voi sietää hänen niistä seuraavia isällisiä ja tilanne ratkeaa meikäläisen kujanjuoksuun...Ymmärrän siis sua aikas paljon. :hug:

Puhuminen on vaikeaa, joko pillahdan itkuun tai sitten hermostun kun yritän pitää itteni tyynenä, eli oon piukeana jännityksestä, ja sillon mies luulee, että oon vihainen, vaikka oikeesti oon vaan aivan tuhannen peloissani... Huh. Taidan raapustaa sille kirjeen.
Kyllä se mies aina yleensä sitten ymmärtää mua, ja lohduttaa, että oon höpsö ja pelkään turhaan, niinku varmaan pelkäänkin.

Tarkoitin sanoa, että minua ahdistaisi niin maan vietävästi lähteä baanalle jos sitä edeltäisi keskustelu luottamuksesta. Silloin sitä tulisi helpommin vedettyä superlärvit.

Alkuperäinen kirjoittaja moips:
Ok. Huulipunat ei tartu halailemalla, mutta kokemuksesta tiedän, että jos toinen ahdistaa ja vetää pettämisen joka riidassa esille niin homma menee v.ituix. Mitä sitten jos mies on vuonna 2005 pussanut firman pikkujouluissa jotakuta? Unohda tai lähde. Jatkuva vatvominen pahentaa vain asiaa. Hän on kuitenkin sinun kanssasi. Se kertoo jotain.

Sanoisin, että jos haluat elää miehesi kanssa niin opi luottamaan. Ja päätä mitä teet jos hän pettää luottamuksen. Älä vedä vanhoja juttuja riidoissa esille. Mikään ei ole ärsyttävämpää ja kannusta pettämään enemmän. TÄMÄ EI TARKOITA; ETTÄ HYVÄKSYN PETTÄMISEN. Jos haluat rauhoitella omaa oloasi ennen kuin mies lähtee baanalle hoida miehelle superkiva edellinen ilta mukaanlukien kuumaa seksiä. Kun mies lähtee anna suukko ja toivota hymyssä suin mukavaa iltaa.

Mä TIEDÄN tuon kaiken, ja ajattelen ite ihan samalla tavalla!! Siis silloin ku oon järkevä. Olin paljon järkevämpi ennen noita huulipunia ja muita sotkuja, sen jälkeen oon alkanut luisumaan kohti hysteriaa ja epäluuloa näissä asioissa. Sieltä nyt yritän ryömiä ylös ja löytää sen saman varmuuden ja itsetunnon mikä mulla joskus oli.

Mä TIEDÄN tuon kaiken, ja ajattelen ite ihan samalla tavalla!! Siis silloin ku oon järkevä. Olin paljon järkevämpi ennen noita huulipunia ja muita sotkuja, sen jälkeen oon alkanut luisumaan kohti hysteriaa ja epäluuloa näissä asioissa. Sieltä nyt yritän ryömiä ylös ja löytää sen saman varmuuden ja itsetunnon mikä mulla joskus oli.

Pitäskö sun oikeasti lähteä suhteesta kävelemään. Minä en ainakaan jaksaisi tuollaista pelko persiissä elämistä!

Alkuperäinen kirjoittaja mii:

Pitäskö sun oikeasti lähteä suhteesta kävelemään. Minä en ainakaan jaksaisi tuollaista pelko persiissä elämistä!

Arvaa, oonko miljoona kertaa tuotakin vaihtoehtoa miettinyt.

Olen ollut tilanteessasi! Muistan tuon olotilan niin tarkkaan. Muistan myös miten ylpeä olin kun pystyin toimimaan ulospäin eri tavalla kuin miltä tuntui. Tajusin, että tuhoan sen mitä meillä vielä on jos jatkan vatvomalla miehelleni samoja asioita samaan tahtiin. Ajattelin, että minulla on pakko olla edes arvokkuuteni. Tosin puhuin siskolle ja ystävilleni.

Vei aikaa. Valvoin kolme vuotta pitkiä öitä, ja laskin, että baarit menee kiinni nyt-mies kävelee taksitolpalle-käy nakkikopilla jne. Mutta tuotti tulosta. Saan aivan oikeasti hyvän mielen jos hänellä on hauska ilta. Ja voin itsekin nauttia yksinolostani vaikka toinen olisi missä. Ja mies on ollut luottamuksen arvoinen.

You can do it!!!!! Voimia!

Olen ollut tilanteessasi! Muistan tuon olotilan niin tarkkaan. Muistan myös miten ylpeä olin kun pystyin toimimaan ulospäin eri tavalla kuin miltä tuntui. Tajusin, että tuhoan sen mitä meillä vielä on jos jatkan vatvomalla miehelleni samoja asioita samaan tahtiin. Ajattelin, että minulla on pakko olla edes arvokkuuteni. Tosin puhuin siskolle ja ystävilleni.

Vei aikaa. Valvoin kolme vuotta pitkiä öitä, ja laskin, että baarit menee kiinni nyt-mies kävelee taksitolpalle-käy nakkikopilla jne. Mutta tuotti tulosta. Saan aivan oikeasti hyvän mielen jos hänellä on hauska ilta. Ja voin itsekin nauttia yksinolostani vaikka toinen olisi missä. Ja mies on ollut luottamuksen arvoinen.

You can do it!!!!! Voimia!

Mä yritän, yritän aivan helvetisti. Ja niitä arvokkuuden rippeitä minäki yritän jostain epätoivoisesti löytää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ongelma on mies ei ystävä. Aikuisen ihmisen pitäisi kantaa itse vastuu omista teoistaan, eikä syyttää huonoa seuraa...

Juuri näin. Kyllä miehessä on jotain perustavanlaatuista vikaa, jos jossain seurassa alkaa käyttäytyä holtittomasti. Aikuinen ihminen!

Yhteistyössä