Nyt pelottaa, että tytöllä on allerginen reaktio. Vertaistukea, kokemuksia nopeasti!

Clavurion antibioottikuuri päättyi muutama päivä sitten ja tänään on 2,5-vuotiaalle tytölle ilmestynyt sinne tänne hieman kohollaan olevaa punaista ihottumaläikkää. Sanoo kutisevan. Myös joitakin punaisia tarkkarajaisia läikkiä, jotka eivät ole koholla on iholla. Lisäksi illalla huomattiin, että jalkaterät ovat turvonneet, punoittavat ja kuumottavat. Clavurionin käyttöohje on tallessa, mutta siinä on aika suppeasti kuvattu noita allergiaoireita. Olen jo miettinyt, onko vesirokko iskemässä vai mikä, mutta tuo jalkaterien turvotus ei oikein siihen kuvaan sovi.
Jostain googlettamalla löysin, että kyseisestä antibiootista voi allerginen reaktio tulla vasta jopa kuurin loppumisen jälkeen. Siitäkään ei käyttöohjeessa sanottumitään. Olen neuvoton ja yö tulossa. Jos on huomenna vielä noita oireitä, vien sitten lääkärille näytille. Nyt vain tahtoisin tietää, onko teillä kokemusta samanlaisista oireista.
 
HelloShitty
ja se nokkosihottumahan ei yleensä vaadi mitään kortisonia. se tulee iholle ja sit kun lähtee pois niin ei tuu samaan kohtaa uudestaan. mulla se kesti viikon kun kävi läpi koko kehon. ja lisäksi sain kortisonia ja allergialääkettä. se kutina on ihan järkky. |O :x
 
lähtekää vaan heti päivystykseen..

mä oon itse sulfalle allerginen, oli tullu tosi paha reaktio kun sitä tuhkarokkoon oon pienenä saanut, olin turvonnut joka paikasta yms

parempi olla ylivarovainen kun ei kuitenkaan voi tietää miten pahaksi se ihottuma ym menee..
 
Annoin ataraxia nukkumaan mennessä kaiken varalta. Ei vaikuttanut, että olisi ollut (ainakaan vielä) kurkku turvoksissa tai ongelmia hengittämisessä. Tuo jalkaterien turvotus ihmetyttääkin eniten. Voisko sellaista liittyä allergiaan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiiteni:
Annoin ataraxia nukkumaan mennessä kaiken varalta. Ei vaikuttanut, että olisi ollut (ainakaan vielä) kurkku turvoksissa tai ongelmia hengittämisessä. Tuo jalkaterien turvotus ihmetyttääkin eniten. Voisko sellaista liittyä allergiaan?
mulla oli koko kroppa turvonnut, kädet ja jalat melkein kaksinkertaiseksi tuon sulfan takia..
 
vie lääkäriin.
menkää päivystykseen.
itse esim. kaikille penisilliineille allerginen.

ensimmäisen kerran kuvaamasi, mutta pahempana. koko keho oli täynnä tuota kutisevaa ihottumaa tunnin sisällä ( =nokkosrokko ) , kieli tuntu "ei omalta" jne.. sitä voi seurata hengitysteiden umpeutuminen ja lukuisia muita allergisia reaktioita.

ole mielummin varovainen!!!

mulla käytössäni nyt epipen-niminen "kynä"-ruisku vakaviin allergisiin reaktioihin sillä mulla niitä laukesi ekan kerran jälkeen millon mistäkin.
 
vie lääkäriin. jatkaa...
enkä kehottaisi lääkitsemään lasta millään mikäli et ole asiasta konsultoinut lääkärin tms kanssa, jos et tiedä lääkkeiden vaikutuksesta allergiseen reaktioon.
se lapsellasi on, sitä emme muut tiedä kuinka vakavana!
 
en halua pelotella
Alkuperäinen kirjoittaja C mom:
veisin heti päivustykseen sillä antibiootti kauan elimistössä -> oireet saattavat paheta (pahimmassa tapaukessa) henkeä uhkaaviksi
Noin tekisin minäkin, saattaa vaikeuttaa yöllä hengitystä ja ette herää.
 
vie lääkäriin
ANN-CLAIREN KUVA OSOITTAA MITÄ NOKKOSROKON JÄLKEEN.
NÄIN VOI TAPAHTUU LAPSILLE, KUIN AIKUISILLEKIN (MINULLE) JA SANO MINUN SANONEEN SEN OLEVAN VAKAVA TILA. ENSIN PIENI NOKKOSROKKO, TUOSSA LOPPUTULOS.
ITSELLÄNI TÄYSIN VASTAAVA.
VIE LAPSI LÄÄKÄRIIN.
 
Tuossa kuvassa oli miljoona kertaa pahemman näköistä kuin meidän tytöllä. Kuumetta ei ole. Laikkuja on vain yksittäisiä. Aion nyt katsoa aamuun asti. Olen hoitaja itsekin, mutta oman lapsen kohdalla sitä vain menee ihan lukkoon. Kiitos vastanneille. Nyt nukkumaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiiteni:
Tuossa kuvassa oli miljoona kertaa pahemman näköistä kuin meidän tytöllä. Kuumetta ei ole. Laikkuja on vain yksittäisiä. Aion nyt katsoa aamuun asti. Olen hoitaja itsekin, mutta oman lapsen kohdalla sitä vain menee ihan lukkoon. Kiitos vastanneille. Nyt nukkumaan.
Me käytiin näyttämässä sillon yksityisellä, kun oli muutamia nokkosihottumaläiskiä. Lääkäri sanoi ettei voi paheta, mutta muutama tunti vai oliko seuraavana päivänä tilanne oli tuo.
 
Vieras
Meidan poika sai just tollasen reakstion penisilliinikuurista mika maarattiin korvatulehdukseen. Siis jatkossa pitaa aina muistaa mainita etta pojalla on tama allergia. Sai vahvat steroidilaakkeet auttamaan reaktioon, 75prosenttia kehosta oli tuollaisten lattien peitossa, mm. nilkat ja ranteet turposi, ei pystynyt kavelemaan, oli kova kuume yms. Heti laakariin etta saatte diagnoosin ja laakkeet. Mieluiten ihotautilaakarille!!!!
 
meillä tuli Amorionista kans allerginen reaktio. Iho oli samantapainen kuin AnnClaire: n laittamassa kuvassa, paitsi että laikut oli kämmenen kokoisia. Allergialääkettä ja perusvoidetta oli hoitona. N. viikon kesti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sädetikku:
meillä tuli Amorionista kans allerginen reaktio. Iho oli samantapainen kuin AnnClaire: n laittamassa kuvassa, paitsi että laikut oli kämmenen kokoisia. Allergialääkettä ja perusvoidetta oli hoitona. N. viikon kesti.
nyt kun katsoin paremmin tuota AnnClairen kuvaa, niin meillä laikut oli ihan tasavärisiä, mutta tuossa kuvassa laikkujan keskellä on tummempaa punaista :| Kyseessä on varmaankin pahempi reaktio :|
 

Yhteistyössä