Nyt palaa käpy ja pahasti!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hermostunut myyjätär
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="...";29432825]Anna kävyn palaa vaan. On sullakin ongelmat. Kuinka monta hattua on mennyt pilalle? Paljonko se on vaikuttanut sinuun ja palkkaasi (et kuitenkaan omista liiketta vaan olet vain töissä siellä)? Vinkkinä et kannattaa varmaan olla erikseen esittelykappaleet ja sit myyntikappaleet. Ja kyllä minä ihan aikuisenakin on sovitellut hattuja päähän ja naureskellut, vaikken ole ollut aikeissa ostaa, vaikka kerran pari olenkin sitten löytänyt jonkun helmen ja ostanut -> eikös ne siinä sitä varten ole? Ja kuule 10-vuotias enää tuskin väkisin kiskoo kovakouraisesti hattua päähänsä (nehän on lapsille varmaan isojakin, et miks se niitä runnoisi?) ja harvoimpa lapsilla kovin likaiset kädet kauppakeskuksessa on tai ainakaan likaisemmat kuin aikuisilla.
No onneksi elämä kasvattaa myös sinua kun vähän aikuistut :)[/QUOTE]

Mitä hittoa, ai jos työntekijään tai hänen palkkaansa tuollainen ei vaikuta niin antaa mennä vaan, suomessahan yrittäjät on muutenkin niin hyvätuloisia niin vitut pomon omaisuudesta, niinkö? Ja jos sä tosiaan luulet että kaikissa hattukaupoissa on hatut esillä nimenomaan siks että niillä sais kaikenikäiset pelleillä ja niille hatuille naureskella, niin oot kyllä todella kujalla.Kannattaisi varmaan vähän itse aikuistua, ja ennen kaikkea oppia arvostamaan toisten omaisuutta sekä heidän tekemäänsä työtä.

En annan lasteni koskea yhtään mihinkään kaupassa ilman lupaa, kärryssä on istuttava nätisti.

Mutta myyjänä on myös sanottava että aika helvetin typerää pitää niitä arvokkaimpia ja herkimmin likaantuvia villahattuja jossain käytäväständillä, etenkin jos ne jo aiemmin ovat joutuneet tuhotyön kohteeksi.

Typerää tai ei, mielestäni on helvetin typerää, että vanhemmat sallivat lastensa käyttäytyä edellä mainitulla tavalla. Tänä päivänä kun suhdanteet ovat mitä ovat on kauppiaan pakko yrittää erottua/markkinoida liikettään kaikin hyviksi havaituin tavoin. Todella paljon kasvoi noiden hattujen menekki kun ne siirrettiin ulkopuolelle, ovat ns. helpommin lähestyttäviä. Mutta se EI tarkoita, että se antaa vanhemmille oikeuden katsoa sivusta, kun kullannuput niillä leikkivät.

[QUOTE="Aapee";29432840]Joo, ehkä tuo aloitus on tehty n. 10min tapahtuman jälkeen eli tunteet hieman pinnassa silloin. Ja liike on äitini, joten kyllä se minua pikkasen ottaa päähän, jos äitini omaisuutta turmellaan.

Ja minun siis pitäisi nyt aikuistua tässä tilanteessa, ei siis niiden vanhempien, jotka antavat kullannuppujensa tuollaista tehdä? Kyllä on kummallista tämä tän päivän aatemaailma.[/QUOTE]

En ole sama kirjoittaja, mutta samaa mieltä minäkin olen.
10-vuotias on vielä ihan lapsi eikä nuo pojat taatusti tehneet sitä ilkeyttään, eikä tuhoamisvimmasta, vaan ihan vaan ajattelemattomuuttaan.
Mikäli tilanteessa ei edes näkynyt heidän vanhempiaan niin turha raivota ja mikäli näkyi, oikea osoite suuttumukselle olisi ne edellleenkin ne vanhemmat.

Ehdotan, että laittakaa ne hatut käytävällä johonkin lasikaappiin ja siihen lappu missä lukee:
OLE HYVÄ JA PYYDÄ MYYJÄÄ AVAAMAAN KAAPPI SOVITUSTA VARTEN

[QUOTE="Aapee";29432840]Joo, ehkä tuo aloitus on tehty n. 10min tapahtuman jälkeen eli tunteet hieman pinnassa silloin. Ja liike on äitini, joten kyllä se minua pikkasen ottaa päähän, jos äitini omaisuutta turmellaan.

Ja minun siis pitäisi nyt aikuistua tässä tilanteessa, ei siis niiden vanhempien, jotka antavat kullannuppujensa tuollaista tehdä? Kyllä on kummallista tämä tän päivän aatemaailma.[/QUOTE]

No kyllä pitää aikuistua jos käpy noin pahasti menee kun 10-vuotias poika sovittaa muutamaa liikkeen ulkopuolelle sijoitettua hattua ja naurattaa pikkuveljeään..
Et muuten vastannut kysymykseen: Kuinka monta hattua teillä on mennyt pilalle näiden hulttiolasten vuoksi? Ja miksei ole erikseen esittelykappaleita? En mä ainakaan haluaisi ostaa hattua joka on ollut esittelytelineessä pitkään kaikkien sovitettavana..
Ja ei en anna oman lapseni sovitella hattuja päähänsä kunhan tuosta kasvaa, mutta sen verran kokemusta niin kaupanalalta, kuin kasvatusalalta, että hieman kannattaa löysätä sitä pipoa/hattua tai vaihtaa alaa...

[QUOTE="Aapee";29432868]Typerää tai ei, mielestäni on helvetin typerää, että vanhemmat sallivat lastensa käyttäytyä edellä mainitulla tavalla. Tänä päivänä kun suhdanteet ovat mitä ovat on kauppiaan pakko yrittää erottua/markkinoida liikettään kaikin hyviksi havaituin tavoin. Todella paljon kasvoi noiden hattujen menekki kun ne siirrettiin ulkopuolelle, ovat ns. helpommin lähestyttäviä. Mutta se EI tarkoita, että se antaa vanhemmille oikeuden katsoa sivusta, kun kullannuput niillä leikkivät.[/QUOTE]

Sun mielipiteesi kävi jo selväksi. Enkä edes väittänyt että se on ok, niinkuin sanoin, en koskaan anna lasten koskea mihinkään, edes maitopurkkiin kaupassa ilman lupaa.

Mutta kannattaa sitten pitää siinä edessä vaan näytekappaleita, niin ei tarvi huolia ihan hirveesti asiakkaan käsien puhtaudesta jne. Se kun kuitenkin kuuluu siihen kaupan pitämiseen ja työnkuvaan, että niitä tuotteita myös katsellaan ja niitä voi katsella joku vähän likainen aikuinenkin joskus. Siis toisinsanoen, jos asia aiheuttaa teidän liikkeessä ihan hirveesti päänvaivaa ja hävikkiä, niin se muutos valitettavasti lähtee vain teistä itsestänne, ei ne huonotapaiset muuta tapojaan vaikka kuinka kiljuiset ja potkisit tyhjää. Jos joku ei toimi, se ei toimi.

Sun mielipiteesi kävi jo selväksi. Enkä edes väittänyt että se on ok, niinkuin sanoin, en koskaan anna lasten koskea mihinkään, edes maitopurkkiin kaupassa ilman lupaa.

Mutta kannattaa sitten pitää siinä edessä vaan näytekappaleita, niin ei tarvi huolia ihan hirveesti asiakkaan käsien puhtaudesta jne. Se kun kuitenkin kuuluu siihen kaupan pitämiseen ja työnkuvaan, että niitä tuotteita myös katsellaan ja niitä voi katsella joku vähän likainen aikuinenkin joskus. Siis toisinsanoen, jos asia aiheuttaa teidän liikkeessä ihan hirveesti päänvaivaa ja hävikkiä, niin se muutos valitettavasti lähtee vain teistä itsestänne, ei ne huonotapaiset muuta tapojaan vaikka kuinka kiljuiset ja potkisit tyhjää. Jos joku ei toimi, se ei toimi.

Hehehee.. luuletko, että tänä päivänä pienyrittäjällä on varaa pitää näytekappaleita tosta noin vaan joka tuotteestaan? herätys tähän päivään..

Sellasta se nykyään on.. kaikki pitää suojata tai piilottaa ettei nyt nikopetterin luovat tempaukset tee tuhoja. :D Ennen arvostettiin sentää toisen omaisuutta ja pennusta lähtien opetettiin kunnioittamaan jopa niitä pikkuputiikkien tavaroita. Nätisti katsominen ja kokeileminen on asia erikseen..
Ihanaa myös vähätellä lasten älykkyyttä. 10-vuotias osaa jo olla ilkeä ja ovelakin. Kyllä itse muistan sen iän.. ;) Mut vanhempani myös muistivat oman lapsuutensa joten en voinut tehdä mitä tahansa "kun oon niin pieni etten ymmärrä vaikka repisin kaiken ja sylkisin ohikulkijoiden päälle!" tyyliin.

Eipä siinä muu auta kuin ottaa ne arvokkaammat hatut pois käytävältä. Osa vanhemmista kun tulee aina olemaan sitä mieltä, että lapsi saa totetuttaa itseään ja rikkoa mitä haluaa. :)

Kaikista likaisimmat ihmiset joita minä olen nähnyt kaupoissa ja kauppakeskuksissa, on järjestään olleet aikuisia. Jotkut on jopa löyhkänneet usean metrin päähän. Voihan tällainenkin henkilö tulla "sovittamaan" sitä hattua, onkos se sitten ookoo?

Sellasta se nykyään on.. kaikki pitää suojata tai piilottaa ettei nyt nikopetterin luovat tempaukset tee tuhoja. :D Ennen arvostettiin sentää toisen omaisuutta ja pennusta lähtien opetettiin kunnioittamaan jopa niitä pikkuputiikkien tavaroita. Nätisti katsominen ja kokeileminen on asia erikseen..
Ihanaa myös vähätellä lasten älykkyyttä. 10-vuotias osaa jo olla ilkeä ja ovelakin. Kyllä itse muistan sen iän.. ;) Mut vanhempani myös muistivat oman lapsuutensa joten en voinut tehdä mitä tahansa "kun oon niin pieni etten ymmärrä vaikka repisin kaiken ja sylkisin ohikulkijoiden päälle!" tyyliin.

Eipä siinä muu auta kuin ottaa ne arvokkaammat hatut pois käytävältä. Osa vanhemmista kun tulee aina olemaan sitä mieltä, että lapsi saa totetuttaa itseään ja rikkoa mitä haluaa. :)

Niin no mä sain sellaisen kuvan et lapset eivät saa katsoa ja koittaa edes nätisti?!? Ja kyllä 10-vuotias osaa olla jo ilkeä ja ovela, mutta ei automaattisesti sitä ole. Italiassa asuessani vasta tajusin kuinka me Suomessa olemme niin lapsi vastaisi, lapset eivät saa näkyä eivätkä kuulua ja automaattisesti lasten oletetaan tekevän tuhoja.. Niin vaan oli sielläkin hattuja yms esillä ja lapset koittivat eikä tuntunut kenelläkään olevan ongelmaa..

Ja ei en edelleenkään ole sitä mieltä, että lapsi saa koskea kaikkeen ja "toteuttaa itseään", mutta en myöskään ymmärrä sitä, että noin tulistutaan ja hyvä ettei hyperventiloimaan aleta...Lapset ovat myös osa tätä yhteiskuntaa ja heillä ei ole aina pahat tarkoitusperät. Jos oma lapseni joskus johonkin tulee sillä tavalla koskemaan, että tuote menee piloille niin korvaan kyllä sen. Ja siis edelleenkin lähtökohtaisesti mihinkään ei mennä koskemaan ilman lupaa (koskee muuten myös sitä söpöä pikku koiraa joka on kytkettynä sinne kaupan ulkopuolelle!!)

Niin no mä sain sellaisen kuvan et lapset eivät saa katsoa ja koittaa edes nätisti?!? Ja kyllä 10-vuotias osaa olla jo ilkeä ja ovela, mutta ei automaattisesti sitä ole. Italiassa asuessani vasta tajusin kuinka me Suomessa olemme niin lapsi vastaisi, lapset eivät saa näkyä eivätkä kuulua ja automaattisesti lasten oletetaan tekevän tuhoja.. Niin vaan oli sielläkin hattuja yms esillä ja lapset koittivat eikä tuntunut kenelläkään olevan ongelmaa..

Ja ei en edelleenkään ole sitä mieltä, että lapsi saa koskea kaikkeen ja "toteuttaa itseään", mutta en myöskään ymmärrä sitä, että noin tulistutaan ja hyvä ettei hyperventiloimaan aleta...Lapset ovat myös osa tätä yhteiskuntaa ja heillä ei ole aina pahat tarkoitusperät. Jos oma lapseni joskus johonkin tulee sillä tavalla koskemaan, että tuote menee piloille niin korvaan kyllä sen. Ja siis edelleenkin lähtökohtaisesti mihinkään ei mennä koskemaan ilman lupaa (koskee muuten myös sitä söpöä pikku koiraa joka on kytkettynä sinne kaupan ulkopuolelle!!)

Tämä on ihan totta mitä kirjoitit. Jokaiseen lapseen suhtaudutaan vain harmin aiheina ja jo etukäteen potentiaalisena tuholaisena , puhumattakaan teineistä. Tuntuu että teini-ikäisiä ihan jopa vihataan :(

Ne hatut on käytävällä, jotta ihmiset huomaavat ne ja voivat kokeilla jne.
Yhtäläinen oikeus on lapsilla kokeilla niitä.

Lapset kokeilevat, teinit kokeilevat, aikuiset kokeilevat. Saatan itsekin ystävieni kanssa kokeilla kaupassa jotain asusteita/vaatteita, vaikka ei olisi aikomustakaan ostaa niitä. Niin että vaihda vaikka alaa.

Mitä hittoa, ai jos työntekijään tai hänen palkkaansa tuollainen ei vaikuta niin antaa mennä vaan, suomessahan yrittäjät on muutenkin niin hyvätuloisia niin vitut pomon omaisuudesta, niinkö? Ja jos sä tosiaan luulet että kaikissa hattukaupoissa on hatut esillä nimenomaan siks että niillä sais kaikenikäiset pelleillä ja niille hatuille naureskella, niin oot kyllä todella kujalla.Kannattaisi varmaan vähän itse aikuistua, ja ennen kaikkea oppia arvostamaan toisten omaisuutta sekä heidän tekemäänsä työtä.

Tätähän se nykymaailman kerskakulutus näyttää olevan, millään ei ole enää mitään väliä ja kaikkea pidetään kertakäyttökamana, etenkin vaatteita. Ehkä jollain sitten vain on rahaa...Joku kaunis päivä joku noista lapsista vielä rikkoo yhden tai useamman hatun ja siinä sitä sitten ollaan naamat väärinä maksamassa isin tai äidin kanssa turmeltu tuote tuolle liikkeelle.

[QUOTE="vieras.";29433004]Tämä on ihan totta mitä kirjoitit. Jokaiseen lapseen suhtaudutaan vain harmin aiheina ja jo etukäteen potentiaalisena tuholaisena , puhumattakaan teineistä. Tuntuu että teini-ikäisiä ihan jopa vihataan :([/QUOTE]

Tätä juuri tarkoitin ja muistan ikävä kyllä myös omasta lapsuudesta ja teini-iästä :(
Ja näin siis suhtauduttiin automaattisesti, koska olin lapsi/teini, vaikka osasinkin käyttäytyä.

[QUOTE="Vierailija";29433031]Ne hatut on käytävällä, jotta ihmiset huomaavat ne ja voivat kokeilla jne.
Yhtäläinen oikeus on lapsilla kokeilla niitä.

Lapset kokeilevat, teinit kokeilevat, aikuiset kokeilevat. Saatan itsekin ystävieni kanssa kokeilla kaupassa jotain asusteita/vaatteita, vaikka ei olisi aikomustakaan ostaa niitä. Niin että vaihda vaikka alaa.[/QUOTE]

Eikä ole yhtälainen oikeus kokeilla. Ei ihme että lapset on huonosti kasvatettuja kun näemmä aikuisiltakin on käytöstavat hukassa.

Siis voiko aikuisilla ihmisillä oikeasti olla otsaa väittää, että kaikkien kauppojen tuotteet on sallittu lapsille ja että ap on väärässä kun hermostuu tuollaisesta pelleilystä? Ne hatut ei varmaankaan ole mikään pilailutuote, niitä ei tarvitse mennä kiskomaan päähänsä ja naurattaa veljeä ihan vaan ajankuluksi. Jos on tarkoitus ostaa, voi tulla sovittamaan vanhempien kanssa.

Ja sinä valopää, joka kysyit miten se vaikuttaa ap:n palkkaan jos lapset rikkoo hattuja: se vaikuttaa niiden hattujen hintaan kun yrittäjän on pakko siirtää se hävikki maksavien asiakkaiden maksettavaksi. Näiden nicopetterien vanhemmat ei nimittäin taatusti tule koskaan korvaamaan kakaransa rikkomaa tuotetta. Ja turha avautua että et osta kalliita hattuja, sen jotenkin huomaa kommenteistasi että jotain on päässyt kylmettymään tai jäätymään.

Kyllähän nyt kakaroille täytyy kuri löytyä, jos ei pullamössövanhempien taholta ettei nicopetterille tule paha mieli, niin sitten yrittäjällä/henkilökunnalla täytyy olla sellaiset valtuudet ettei kakarat ihan silmille hypi.

Ja sinä valopää, joka kysyit miten se vaikuttaa ap:n palkkaan jos lapset rikkoo hattuja: se vaikuttaa niiden hattujen hintaan kun yrittäjän on pakko siirtää se hävikki maksavien asiakkaiden maksettavaksi. Näiden nicopetterien vanhemmat ei nimittäin taatusti tule koskaan korvaamaan kakaransa rikkomaa tuotetta. Ja turha avautua että et osta kalliita hattuja, sen jotenkin huomaa kommenteistasi että jotain on päässyt kylmettymään tai jäätymään.

Ilmeisesti tarkoitit tällä minua.. Tuo kysymys vaikutuksesta palkkaan oli yksi kysymys muiden joukossa, joista tärkeimpään: mikä se hävikki nyt sitten oikein on? Ei ole edes tullut vastausta..

Aiemmin kirjoitin myös, että olen itse näitä hattuja myös ostanut, joten ei ole pää kylmettynyt tai jäätynyt. Kirjoitin myös, että varmasti korvaan jos lapseni sellaisen rikkoisi.

[QUOTE="Liina";29433102]Eikä ole yhtälainen oikeus kokeilla. Ei ihme että lapset on huonosti kasvatettuja kun näemmä aikuisiltakin on käytöstavat hukassa.[/QUOTE]

Miksei muka ole? Saako lapsi sitten edes ostaa niitä, jos on rahaa ja haluaa ostaa?
Mun nähdäkseni lain mukaan lapsilta on kielletty vain alkoholin, tupakan ja ilotulitusvälineiden ostaminen.

Yhteistyössä