Nyt palaa käpy ja pahasti!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hermostunut myyjätär
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hermostunut myyjätär

Vieras
Voi vittu vanhemmat pitäkää ne saatanan kakaranne kurissa kaupoilla ollessanne!!

Taas kerran oli aika lähellä, etten mennyt nappaamaan noin 10-vuotiasta poikaa korvasta. Olen töissä hattuliikkeessä ja meillä on liike kauppakeskuksessa. Osa hatuistamme on esillä käytävällä. Ja taas äsken yksi poika vaan juoksi siihen telineelle ja alkoi repiä hattuja telineestä ja pelleilemään vetämällä niitä kovakouraisesti päähänsä ilmeisesti pikkuveljensä nauraessa vieressä. Minulla oli asiakas tässä sisällä, joten en pystynyt puuttumaan asiaan heti.

Opettakaa niille kurittomille pennuillenne, että kaupassa tavarat ovat jonkun toisen omasuutta niin kauan kuin niistä ette ole maksaneet!!! Miten vitussa se voi olla niin vaikeaa!!?? MENEE HERMOT!!

Ja tosiaan, tää ei todellakaan ollut mikään ensimmäinen kerta. Löytyy niitä pelleilijöitä tosin hieman vanhemmistakin mukuloista, mutta yleisimmin varsinkin nuo hatut kiinnostavat noita poikakultia...

[QUOTE="vvieras";29432657]No pitäkää ne saatanan hattunne liikkeessä eikä missään käytävillä![/QUOTE]

Siis sinun mielestä vika on meidän eikä näiden poikakultien? Voi morjes, ei ihme, että sinun kaltaisten vanhempien muksut tuollaisia ovat.

Pidän kyllä, ihan varmasti. Tuollaista ei meidän muksut tee tai tule tekemään. Opetan nyt jo 1v vanhaa ettei kaupassa saa tavaroihin koskea (edes siis ostoskärryistä jos sattuu ylettymään).

Miksi ne siellä käytävällä ovat, jos niihin ei saa koskea? Lukeeko niissä, ettei saa koskea ja mistä sen voi sitten tietää jos ei lue? Mitäs jos joku aikuinen ihminen ei tajua tätä ja vaikkapa kokeilee hattua päähänsä?
Nimittäin, saahan tavallisissa vaatekaupoissakin sovittaa vaatteita.

[QUOTE="Hmmm";29432691]Miksi ne siellä käytävällä ovat, jos niihin ei saa koskea? Lukeeko niissä, ettei saa koskea ja mistä sen voi sitten tietää jos ei lue? Mitäs jos joku aikuinen ihminen ei tajua tätä ja vaikkapa kokeilee hattua päähänsä?
Nimittäin, saahan tavallisissa vaatekaupoissakin sovittaa vaatteita.[/QUOTE]

On eri asia sovittaa kuin leikkiä vaatteella/hatulla. Tosiaan on törkeää käytöstä vanhemmilta sallia tuollainen.

[QUOTE="Hmh";29432725]On eri asia sovittaa kuin leikkiä vaatteella/hatulla. Tosiaan on törkeää käytöstä vanhemmilta sallia tuollainen.[/QUOTE]

Oliko siinä sitten vanhemmat sallimassa? Sanoitko heille asiasta?

[QUOTE="vieras.";29432750]Oliko siinä sitten vanhemmat sallimassa? Sanoitko heille asiasta?[/QUOTE]

Yleensä vanhemmat on siinä lähistöllä, jopa joskus vieressä. Mutta ei täältä sisältä aina lähdetä siihen pihalle komentamaan jos on asiakas esim. juuri maksamassa. Muutamaan otteeseen olen alkanut marssimaan liikkeestä ulos tuiman katseen kanssa, jolloin vanhemmat ovat tajunneet kieltää lapsiaan.

Ja tosiaan, on se nyt PIKKASEN eri asia, sovittaako aikuinen aikuiselle tarkoitettua hattua vai riuhtooko lapsi väkivaltaisesti niitä päähän n. pariksi sekunniksi+irvistämiseksi kerrallaan.

[QUOTE="vieras.";29432750]Oliko siinä sitten vanhemmat sallimassa? Sanoitko heille asiasta?[/QUOTE]

Niille mitään uskalla sanoa, kun alkavat heti huutaa ja raivota ettei meidän nicokuismapyrypetteri kullinnuppi koskaan tee mitään luvatonta. Hyvä ettei turpaan tule jos uskaltaa jotain mainita : /

kerran olin todistamassa eräässä vaatekaupassa tapausta, johon äiti tuli 3 tenavan kanssa. lapsilla oli pehmistötteröt, joissa helle kun oli valui pehmistä käsille ja naamat oli korvia myöten samaisessa aineessa. juoksivat ja likaisilla käsillä hypistelivät vaatteita, myyjä kävi ohjaamassa lapset ystävällisesti istumaan liikkeen ulkopuolella olevalle penkille, siitähän äiti vetäisi herneet nokkaansa. ja lähti niskoja nakelle pois.

Niille mitään uskalla sanoa, kun alkavat heti huutaa ja raivota ettei meidän nicokuismapyrypetteri kullinnuppi koskaan tee mitään luvatonta. Hyvä ettei turpaan tule jos uskaltaa jotain mainita : /

No jos siinä oli vanhemmatkin, olisit sanonut asiasta heille ja jos olisivat alkaneet huutaa niin olisit kutsunut kauppakeskuksen vartijan paikalle. Hän olisi sitten hälyttänyt poliisit, mikäli olisivat jatkaneet raivoamistaan.
Ei ihmekään jos liikkeenne omaisuutta tuhotaan, jos et osaa toimia järkevästi.

Anna kävyn palaa vaan. On sullakin ongelmat. Kuinka monta hattua on mennyt pilalle? Paljonko se on vaikuttanut sinuun ja palkkaasi (et kuitenkaan omista liiketta vaan olet vain töissä siellä)? Vinkkinä et kannattaa varmaan olla erikseen esittelykappaleet ja sit myyntikappaleet. Ja kyllä minä ihan aikuisenakin on sovitellut hattuja päähän ja naureskellut, vaikken ole ollut aikeissa ostaa, vaikka kerran pari olenkin sitten löytänyt jonkun helmen ja ostanut -> eikös ne siinä sitä varten ole? Ja kuule 10-vuotias enää tuskin väkisin kiskoo kovakouraisesti hattua päähänsä (nehän on lapsille varmaan isojakin, et miks se niitä runnoisi?) ja harvoimpa lapsilla kovin likaiset kädet kauppakeskuksessa on tai ainakaan likaisemmat kuin aikuisilla.
No onneksi elämä kasvattaa myös sinua kun vähän aikuistut :)

[QUOTE="vieras.";29432814]No jos siinä oli vanhemmatkin, olisit sanonut asiasta heille ja jos olisivat alkaneet huutaa niin olisit kutsunut kauppakeskuksen vartijan paikalle. Hän olisi sitten hälyttänyt poliisit, mikäli olisivat jatkaneet raivoamistaan.
Ei ihmekään jos liikkeenne omaisuutta tuhotaan, jos et osaa toimia järkevästi.[/QUOTE]

Toi vieras ei siis ollut minä eli ap. Ja nämä kullinnuput kerkesivät kyllästyä leikkiinsä ennen kuin olin saanut edellisen asiakkaan maksun hoidettua, joten en ehtinyt mitään siinä tilanteessa tekemään.

En annan lasteni koskea yhtään mihinkään kaupassa ilman lupaa, kärryssä on istuttava nätisti.

Mutta myyjänä on myös sanottava että aika helvetin typerää pitää niitä arvokkaimpia ja herkimmin likaantuvia villahattuja jossain käytäväständillä, etenkin jos ne jo aiemmin ovat joutuneet tuhotyön kohteeksi.

[QUOTE="...";29432825]Anna kävyn palaa vaan. On sullakin ongelmat. Kuinka monta hattua on mennyt pilalle? Paljonko se on vaikuttanut sinuun ja palkkaasi (et kuitenkaan omista liiketta vaan olet vain töissä siellä)? Vinkkinä et kannattaa varmaan olla erikseen esittelykappaleet ja sit myyntikappaleet. Ja kyllä minä ihan aikuisenakin on sovitellut hattuja päähän ja naureskellut, vaikken ole ollut aikeissa ostaa, vaikka kerran pari olenkin sitten löytänyt jonkun helmen ja ostanut -> eikös ne siinä sitä varten ole? Ja kuule 10-vuotias enää tuskin väkisin kiskoo kovakouraisesti hattua päähänsä (nehän on lapsille varmaan isojakin, et miks se niitä runnoisi?) ja harvoimpa lapsilla kovin likaiset kädet kauppakeskuksessa on tai ainakaan likaisemmat kuin aikuisilla.
No onneksi elämä kasvattaa myös sinua kun vähän aikuistut :)[/QUOTE]

Joo, ehkä tuo aloitus on tehty n. 10min tapahtuman jälkeen eli tunteet hieman pinnassa silloin. Ja liike on äitini, joten kyllä se minua pikkasen ottaa päähän, jos äitini omaisuutta turmellaan.

Ja minun siis pitäisi nyt aikuistua tässä tilanteessa, ei siis niiden vanhempien, jotka antavat kullannuppujensa tuollaista tehdä? Kyllä on kummallista tämä tän päivän aatemaailma.

Yhteistyössä