NYT PAKKO AVAUTUA TEILLEKKI!

Oletko kokeillut jäsenkorjaajaa? Jos löytäisit sellaisen, joka tosiaan osaa sen asian eikä ole vain joku helppoheikki niin kannattaisi kokeilla. Ei siinä ainakaan enää mitään menetä. Mieheni käy yhdellä jäsenkorjaajalla säännöllisesti ja sinne minä suunnistaisin, jos olisi jotain tuollaista vaivaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Äitiii:
Mun tytär on kans parturi-kampaaja. Paljon on sulla samoja oireita kuin hänelläkin. On jo suunnitellu vaihtavansa alaa, 6 vuotta sitä tehny. On ainakin itse sitä mieltä, että ammatista noi hänellä johtuu.
Ja toi ahdistus, hänellä se ilmenee jo henkiselläkin puolella, kun on kerran koko ajan paikat niin kipeät, ja asiakkaille pitäis olla NIIN aurinkoista ja osaa-ottavaista aina.
Mää en pystynyt tekemään tän vaivan takia kampaajan töitä kuin vuoden. Ja kassalla olin vuoden ja jouduin lopettamaan. Nyt oon saanu vakipaikan kello ja koruliikkeestä jossa saa välillä seistä ja välillä istua. Ja työpäivän jälkeen tuntuu selässä ja happi loppuu. Pelkäänkin etten voi tehä kohta mitään. Tuntuu et käsissäkään ei oo voimaa yhtään.

Alkuperäinen kirjoittaja rv30:
Oletko kokeillut jäsenkorjaajaa? Jos löytäisit sellaisen, joka tosiaan osaa sen asian eikä ole vain joku helppoheikki niin kannattaisi kokeilla. Ei siinä ainakaan enää mitään menetä. Mieheni käy yhdellä jäsenkorjaajalla säännöllisesti ja sinne minä suunnistaisin, jos olisi jotain tuollaista vaivaa.
Joo oon kokeillut sitäkin .Täällä meilläpäin on oikein taitava jäsenkorjaaja, mut ei apua.

Tuo ahdistus voi olla myös hengitystieallergiaa ammatissasi käyttämille aineille. Ja selkä kannattaa ehdottomasti tutkituttaa. Turha vaihtoehtohoidoissa ravaaminen kannattaa unohtaa ja selvittää vaivasi todellinen syy. Pääkopassa se EI ole. Sitä älä anna kenenkään itsellesi uskotella. Ihminen, jolla itsellä on terve selkä, ei ole minkäänlaista käsitystä siitä, miten selkä voi vaivata kun se ei ole kunnossa. Oli syy ja vaiva mitä tahansa. Et ole yksin, meitä on monta täällä!!!

Alkuperäinen kirjoittaja AAPEE!!!:
Tuo ahdistus voi olla myös hengitystieallergiaa ammatissasi käyttämille aineille. Ja selkä kannattaa ehdottomasti tutkituttaa. Turha vaihtoehtohoidoissa ravaaminen kannattaa unohtaa ja selvittää vaivasi todellinen syy. Pääkopassa se EI ole. Sitä älä anna kenenkään itsellesi uskotella. Ihminen, jolla itsellä on terve selkä, ei ole minkäänlaista käsitystä siitä, miten selkä voi vaivata kun se ei ole kunnossa. Oli syy ja vaiva mitä tahansa. Et ole yksin, meitä on monta täällä!!!
En usko että on kyse tuosta hengitystieallergiasta....tiedän kyllä mitä se on koska mulla on rasitusastma ja siitepölyallergiaa. Juu, tiedän kyllä että pääkopassa se ei ole
:) Itse kuitenkin parhaiten tiedän että kaikki ei ole kunnossa tuolla, koska selkä jumittaa niin pahasti. Mutta kiitos:)

Alkuperäinen kirjoittaja Mantatyttö82:
Joo oon kokeillut sitäkin .Täällä meilläpäin on oikein taitava jäsenkorjaaja, mut ei apua.

Sellainen, taitava, olisi siellä honkajoellakin ollut.
Mutta ihmettelen, ettei selkääsi ole kuvattu millään tavalla!
Vaadi päästä kuvaan tai mene yksityiselle vaikka lainan turvin, ei kenenkään kuulu kärsiä vuosikaupalla saamatta apua!

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Sellainen, taitava, olisi siellä honkajoellakin ollut.
Mutta ihmettelen, ettei selkääsi ole kuvattu millään tavalla!
Vaadi päästä kuvaan tai mene yksityiselle vaikka lainan turvin, ei kenenkään kuulu kärsiä vuosikaupalla saamatta apua!
Jep. Heti huomen aamulla soitan yksityiselle ja kuvausta aionkin vaatia. Aiemmin ei ole kuvattu just siksi kun lääkäreillä on ollut diagnooseina vaan astmaa, paniikkia ja sitten vaan että venyttele venyttele
:headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja vier:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamukatse:
Supertyhmä kysymys varmaan :ashamed: mutta ootko jumpannut sitä selkää?
kyllä olen viimeiset 7-vuotta
:D
mutta miten on SYVIEN vatsalihastan laita?
No mää luulen että ihan suht hyvässä kunnossa, mutta se tuskin on syynä tähän mun ongelmaan.

Fysiatri varmaan se paras vaihtoehto. Mikäli selässä tulehdus sitä ei saa jumpata tai hieroa, kokemusta on. Itsellä selkä sellainen ettei fysioterapeutti uskaltanut mitään edes suositella, muuta kuin fysiatrille menoa- samaa sanoi tk-lääkäri.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Fysiatri varmaan se paras vaihtoehto. Mikäli selässä tulehdus sitä ei saa jumpata tai hieroa, kokemusta on. Itsellä selkä sellainen ettei fysioterapeutti uskaltanut mitään edes suositella, muuta kuin fysiatrille menoa- samaa sanoi tk-lääkäri.
No mulla on ollu sitte varmaan tulehus tuolla selässä jo monta vuotta
:ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Kuule aapee:
Käypä fysiatrin luona (yksityisellä lääkäriasemalla) ja kerro KOKO selän historia. Hän tutkii ja laittaa jatkotutkimuksiin jos on aihetta. Jos kuvia tai muuta tutkimuksia tarttee, niin pyydä lähete julkiseen sairaalaan niin ei maksa kuin poliklinikkamaksun verran sinulle. Menet sitten tutkimustulosten kanssa takaisin fysiatrille joka kertoo miten jatketaan, Fysiatri on lääkäri, ei vaihtoehtoauttaja. Perehtynyt itsesi kaltaisiin ongelmiin. Unohda kalliit akupunktiot, rahasi menevät hukkaan.
Voimia ja toivottavasti löydät avun ja tilanteesi rauhoittuu, että pystyt taas nauttimaan elämästä! Ystävyydellä, Bonita
Mää en löydä fysiatria mistään

:( Tietääkö joku onko niitä keski-pohjanmaalla?

Kokemusta on. Ensin fysiatrille, joka tutkii. Kirjaa selkäsi koko "historia" paperille vaikka valmiiksi ja laita siihen, mitä jo on kokeiltu. Ohjaa sua varmaan tarpeellisiin kuvauksiin tai fysioterapiaan tai tarvittaessa jopa kirurgin juttusille. Tilanteesi mukaan :).

Mene Seinäjoen Selkäkeskukseen (Ortopedinen Osteopatia). He osaavat tehdä rangan osalta sen mitä pitää. Hyperventilaatio voi poistua sillä, mutta jos ei, niin sitten pitäisi puuttua tuonne energian puolelle.

Hirmusti on tullut hyviä neuvoja, minä lisäisin vielä että mene vaikka sitten ihan sinne kunnalliselle ja kerrot koko tarinan. Mikäli myös sinulla on selkärangan osteokondroosi eli scheuermannin tauti, sen pitäisi selvitä röntgentutkimuksellakin, magneettikuvauksessa nyt ihan varmasti. Toisaalta jos kyse on jostain muusta, saisit selvyyden siihenkin. Istut kuin tatti lääkärin luona kunnes saat lähetteen eteenpäin, yleensä jos ilmoittaa että erron et musta pääse ellet ota vakavasti tai heitätä vartijoiden avustuksella ulos, saat lääkärin ottamaan vakavasti :) Vaikka ko tauti ei kaiketi ole varsinaisesti perinnöllinen, monesti sisaruksia vaivaavat samat vaivat kun samoista geeneistä on kuitenkin lähtöisin.

Itsellä lapaluiden väliin muodostuu aina molemmille puolin sellaiset pahkurat,joita ei kerralla ja parillakaan hierontakerralla saa hävitettyä/hierottua pois.Mulla kans paniikkia,ja sillon kans haukon happea jne aika paljon samaa kun sulla. Ala-/ristiselkä nyt on myös kipuillut,kun kannan lasta ja alaselkä on notkolla:(

Kerrankohan hieroja sai mulle sellaisen olon,että jipii,mä saan taas hengittää vapaasti...ois hierojalla käytävä taas 10x sarja..viimeeks kävinkin lokakuussa..

Epäilen,että noilla lapaluiden muhkuroilla/jumimisilla on yhteys tohon huimaamiseen,paniikkiin,ym..ja sä ap kerroit noista kallonpohjanjumeista ym,niin täällä mulle kans hieroja sanoi sillon syksyllä että sulla on kallonpohja tod.jumissa :ashamed:

Ota yhteyttä selkäkivun merkeissä jo_sys@hotmail.com.
Lääkärissä käynti on myös hyvä idea.
Olen saanut monta vaivaa energiahoidolla kuntoon.
Teen niitä itse. Korvaukset antavat energiat itse joten maksat
vain matkasi espooseen. Tämä ei ole vitsi.

Joskus (ja aika usein) on niin, että oireet johtuu ahdistuksesta, väärästä tavasta hengittää. En osaa sitä oikein kunnolla selittää, mutta suosittelen käymään fysioterapeutilla, joka on erikoistunut ahdistuhäiriöihin ja muuhun psyykkiseen.

joo, mul epäillää soyermanin tautia.. mä oon käyny röntgenissä ja mulla on 20 pvä fysioterapiaan aika, mul on selkä tosi kipee ja tällee... röntgen on hyväkeino saada tietää onko selkänikamat kiilamaiset, vai normaalit, ja mul osa on kiilamaisia -.-