Nyt oon kyllä huono äiti ja on paha mieli

Hetkeksi selän käänsin ja pikkasen vaja 2v tyttö löyti kuuman hellan. 20min pidin kättä vedessä ja sitten lääkäriin. Tyttö huuti koko ajan ku siellä odotettiin pääsyä sairaanhoitajalle :( Kaikki sormet ja puolet kämmenestä paloi, nyt on sit käsi paketissa :'( Huomenna takas vaihtaa siteitä ja kattoo onko käsi yhtään parempi.

Todella paha mieli ja nyt pysyy tyttö kyllä mun silmien alla koko ajan.

äh
Älä turhaan syyllistä itseäsi, asioita sattuu. Nyt tyttö ainakin oppi että hella on todellakin kuuma, jos äiti niin sanoo. Toivotaan, ettei jää mitään vakavaa pysyvää haittaa.

Hui
Varmaan on kipeä... Voi että, vahinkoja sattuu. Meillä ei onneksi ole mitään tollasta tapahtunut, pahin oli kun lapsi vetäisi ison lasisen hedelmäkulhon lattialle, ja viilsi polven auki lasinsirpaleeseen. Sitä veren määrää... Olin hieman paniikissa, kun piti vielä ajaa lääkäriin lapsi kirkuen takapenkillä ja kaikki veressä. Tikeillä selvittiin, mutta vieläkin on arpi polvessa.. Kyllä mullaki oli maailman huonoin äiti olo silloin. :(

Sone Sinful
:hug:

Miun esikoinen on kans polttanut kaks kertaa kätensä pienenä, ja just tolleen kuumalle hellalle, ei kuitenkaan pahasti palanut mutta lääkärissä piti käyttää. Toisen kerran tytsi poltti kätensä saunassa. Lisäsin puita ja pidin tyttöö itteni takana niin eiköhän se tuikannu kätensä miun jalkojen välistä!!! Joka kerta kun jotain haaveria on sattunut niin aina on ollut yhtä paska äiti olo :( Mutta näillehän ei mahda mitään, pitäs olla silmät perseessäkin.

Varmasti käsi paranee :hug:

vieras
:hug: Ei sille mitään voi. Ton ikäiset on niin ehtiväisiä. Meillä oli hellasuojat ja kaikki ja sitten 1v. poltti itsensä kuumalla vedellä, jonka kippasi mukista pöydällä päälleen. Sairaalassa oli muutama muukin 1-2-vuotias palovammojen takia. Yksikin oli polttanut itsensä vellissä!

Ihan oikein olet ainakin ensiavun antanut :) Pienentää tulevia arpia. Tiedätkö miten toi siteiden vaihto hoituu? Mulle tuli yllätyksenä, että lapsi nukutettiin siksi ajaksi!

Voi pientä :hug: Meidän neiti kaatoi vuosi sitten 2-vuotiaana koko hellan päällen :/ Ei kotona, sillä meillä on sellainen kaatumiseste, mutta siis kylässä kiipesi siihen alalaatikon kahvan päälle ja kaatuivat tyttö alimmaisena selkä edellä, hella päälimmäisenä lattialle. Ei mitään pahempaa sattunut, onneksi. Kyllä se oli kamala hetki, oikeen sydäntä raapas ja kunnolla. Päivystykseen soitin ja pyysivät vain tarkkailemaan vointia, jos jotain normaalista poikkeavaa ilmenee, niin uudelleen soitto.

Oi toista :/ Mut noin pienellä ihmisellä iho paranee tosi nopsaan :)
Itselläni paloi jalka kun olin noin viiden vanha (kaadoin jalan päälle ison retkikeittimen jolla oli kuuma kahvipannu. Ensin pannu poltti jalkapyödän, kahvi poltti jalkapohjan ja lopuksi keittimen liekki poltti koko jalan) ja puolen vuoden päästä jalassa näkyi enää pieni arpi :)

miksi
Alkuperäinen kirjoittaja äh:
Älä turhaan syyllistä itseäsi, asioita sattuu. Nyt tyttö ainakin oppi että hella on todellakin kuuma, jos äiti niin sanoo. Toivotaan, ettei jää mitään vakavaa pysyvää haittaa.
Meillä toi ei pitäny paikkaansa. Aina tunkee siihen samaan uuniin ne kätensä vaikka kerran on jo kunnolla saanu näpeillee, silti yrittää uudestaan aina..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
:hug: Ei sille mitään voi. Ton ikäiset on niin ehtiväisiä. Meillä oli hellasuojat ja kaikki ja sitten 1v. poltti itsensä kuumalla vedellä, jonka kippasi mukista pöydällä päälleen. Sairaalassa oli muutama muukin 1-2-vuotias palovammojen takia. Yksikin oli polttanut itsensä vellissä!

Ihan oikein olet ainakin ensiavun antanut :) Pienentää tulevia arpia. Tiedätkö miten toi siteiden vaihto hoituu? Mulle tuli yllätyksenä, että lapsi nukutettiin siksi ajaksi!
Ai. Eikai sairaanhoitaja ala nukuttumaan? Kyllä mä luulen että tuo ihan hereillä ollessa vaihdetaan, sen näkee sitten huomenna :)

Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
Oi toista :/ Mut noin pienellä ihmisellä iho paranee tosi nopsaan :)
Itselläni paloi jalka kun olin noin viiden vanha (kaadoin jalan päälle ison retkikeittimen jolla oli kuuma kahvipannu. Ensin pannu poltti jalkapyödän, kahvi poltti jalkapohjan ja lopuksi keittimen liekki poltti koko jalan) ja puolen vuoden päästä jalassa näkyi enää pieni arpi :)
Minä poltin kanssa pienenä jalkani ku kaadoin kuumat teevedet reidelle.. Mitään arpia ei ole onneksi jäänyt :) Eiköhän tuokin tuosta parane ihan kunnolla ja ei niistä arvista niin haittaa ole vaikka jäisikin..

Z
Minäkin pienenä vedin kuumat kaurapuurot hellalta naamalleni kun äiti käänsi hetkeksi katseensa. Vieläkin jaksaa äiti siitä välillä mainita, kuinka huono omatunto on kun ei minua vahtinut....Ja minä olen jo 27 v ! Antais jo olla asian, vahinkoja sattuu ihan kaikille.

Yhteistyössä