Nyt on ukon kanssa puhuttu tuo koira-asia halki

• Viestiketjun aloittaja J-t harmaana
  • Ensimmäinen viesti
J-t harmaana
Sanoin, että joko ottaa osaa tuohon koiran koulutukseen, eli toimitaan yhdessä johdonmukaisesti (eikä niin, että esim. mä kiellän koiraa hyppäämästä sohville, ja ukko sitte oikein pyytää sitä sohvalle) tai sitten annan koiran uuteen kotiin, missä on kiinnostusta sitä kouluttaa. Saas nähdä kuis käy, kovin tomerana mies ainakin töistä tuli ja kerrankin kielsi koiralta samoja asioita ku minä...

koiraihminen
kerro miehellesi, että koira on eläin, laumaeläin, eikä sitä pidä inhimillistää liikaa tai kohdella kuin ihmistä. Laumaeläin tarvitsee laumaansa johtajan ja sen pitää olla ihminen, ei koira itse. Koira on onnellinen, kun se voi luottaa siihen, et ihminen johtaa laumaan ja tekee sen johdonmukaisesti, eikä koiran tarvitse stressata asiaa. Monesti ihmiset kuvittelee, että koiralla olisi tunteita kuten mustasukkaisuus tai että koira voi pahoittaa mielensä jostain. Näin ei kuitenkaan ole. Jos vähääkään ymmärtää koiran käytöstä, ymmärtää mitä nyt tarkoitan.

Jep. Toivottavasti tulee muutos tilanteeseen. Meillä meinaa joskus olla samoja ongelmia, itse olen todella paljon tiukempi tuolle koiralle. Säännöistä ollaan tosin samaa mieltä, mutta mies lipsuu joskus jos en ole vahtimassa...

Joo ei siitä kyllä mitään tule jos kaikki perheenjäsenet eivät pidä kiinni samoista säännöistä. Säännöistä pitää tietysti yhdessä sopia jos koirakin on yhteinen, tai sitten koiran omistaja määrää. Joillekin koira sohvalla on ok ja joillekin ei ja se on makuasia, MUTTA aiheesta täytyy olla olemassa päätös joka pitää aina tietyn sohvan kohdalla. Muu on koiralle epäreilua.

Mutta ei sen tarvitse olla niin, että jos koira saa kotona maata sohvalla niin sen on pakko saada olla maailman kaikilla sohvilla. Omat koirani oppivat helposti sallitut ja kielletyt sohvat/sängyt/huoneet kun vain on johdonmukainen heti alusta. Kotona sohvalla saa olla mutta ei sängyssä. Mökillä saa nukkua sängyssä. Kaikissa kyläpaikoissa ei saa mennä sohvalle jne.

Yhteistyössä