Nyt on sitten varattu aika sokerirasitukseen :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mona"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mona"

Vieras
Ja pelkään älyttömästi! Kauhulla jo odotan sitä litkun juomista ja odotustilassa makaamista kun paha olo tulee aivan varmasti kun ei ole saanut mitään syödä. Kaksi kertaa on ollut neuvolan pissanäytteessä sokeri koholla ja ikäni puolesta joudun myös tuohon testiin (yli 25-vuotias ensisynnyttäjä...), joten ihan oman ja lapsen terveydenkin kannalta testi tulee tarpeeseen, mutta silti olen kauhusta kankeana.

Pelkään myös itse kokeen lisäksi sitä tietoa, että mitäs jos minulla onkin rd. :(

Mulla meni se litku tosi hyvin alas ja ei tullu pahaa oloa. Mulla oli 2 arvoo koholla ja sitten menin yheksi yöksi sairaalaan ja tutki mun arvoi pitkin pv:ää. Ruokavaliolla selvittiin koko raskausaika läpi vaikka uhkailivatkin insuliinilla. Kovaa kuria vaati mutta palkinnot olivat hyvät. Vauva oli 3,6 kg ja itelläni tuli vajaa kilo vaan lisää koko odotusaikana.

Mistä sä tiedät, että sulla tulee paha olo? =)

Ei mulla ekalla kerralla ollu sillä litkulla mitään vaikutusta, tokalla kerralla tuli himpun paha olo, mutta ei mitään verrattuna sen aikaisen raskauden muihinkin pahoinvointeihin. :D Ihan iisi sen puolesta.

Ja se litku. En kyllä käsitä, miks sitä niin haukutaan. Mun suu ei ole tottunut makeaan, mutta silti ei se niin kamalaa ole. Kylmää ja ei sitä niin paljon juoda. Alas vaan kulautus ja se on siinä.

Ja jos sulla on rd, niin sitten elät sen mukaisesti. Eipä tässä kummempia.

(ekalla ei siis ollut, tokalla jäin kiinni)

Mulla meni se litku tosi hyvin alas ja ei tullu pahaa oloa. Mulla oli 2 arvoo koholla ja sitten menin yheksi yöksi sairaalaan ja tutki mun arvoi pitkin pv:ää. Ruokavaliolla selvittiin koko raskausaika läpi vaikka uhkailivatkin insuliinilla. Kovaa kuria vaati mutta palkinnot olivat hyvät. Vauva oli 3,6 kg ja itelläni tuli vajaa kilo vaan lisää koko odotusaikana.

Mun täytyy sanoa myös, että ei tämä "tuomio" ihan kamala ole ollut. Ok, mulla ei yhtään innosta tieto siitä, että riski saada 2-tyypin diabetes on suurempi, mutta silti.

Tässä raskaudessa ei ole painoa tullut juuri nimeksikään ja paljolti sen ansiosta, että on tuo leipäläpi pakko pitää kurissa ja kohtuudessa. =)

kolme raskauta, kolme rasitustestiä.. vikalla kerralla oli yksi arvo hitusen koholla, muttei mun tarvinnu kun käydä kerran diabeeteshoitajan kanssa juttelemassa. ei siis tarkkailtu muuten kuin että ultria oli useammin kuin kahdessa ekassa raskaudessa.

joka kerta olen meinannu pyörtyä kun olen sen kaks tuntia siellä rasitustestissä ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;22316135:
Mun täytyy sanoa myös, että ei tämä "tuomio" ihan kamala ole ollut. Ok, mulla ei yhtään innosta tieto siitä, että riski saada 2-tyypin diabetes on suurempi, mutta silti.

Tässä raskaudessa ei ole painoa tullut juuri nimeksikään ja paljolti sen ansiosta, että on tuo leipäläpi pakko pitää kurissa ja kohtuudessa. =)

Muaks=). Kovasti varoittelivat että kakkonen on synnytyksenkin jälkeen vaarana ja pitäs elellä sitten sen mukaan. köh,köh..vähän lipsunut vuosien varrella:ashamed: Kyllä olin mä huippukunnossa silloin kun lasta odotin vrt nyt.:|

Yhteistyössä