Nyt on sitten loma pilalla!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiukkapipoinen ämmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tiukkapipoinen ämmä

Vieras
Monta kuukautta odotettu, että koko perhe on lomalla ensi viikon alusta alkaen ja saadaan ottaa rennosti, tehdä, mitä itseämme huvittaa.
Miehen siskopuoli vain päätti järjestää meille ohjelmaa lomaksi: heidän kaksi koiraansa tulee meille maanantaina viikoksi hoitoon, koska hänen miehensä ei lähde lomareissulle, mikäli koirat lähtevät mukaan. Yritimme kieltäytyä kohteliaasti ja vähemmän kohteliaasti, mutta kyseessä on heidän parisuhteensa ja koirat tulevat meille, olimme mitä mieltä tahansa.

Seuraavalle lomaviikolle samainen ihminen on järjestänyt meille jälleen ohjelmaa: osallistumme heidän kesämökkinsä remonttiin ja pihatalkoisiin, kun kuuli, että olemme siihen aikaan samalla paikkakunnalla, jossa heidän mökkinsä sijaitsee.

Viimeiselle lomaviikolle on myös järjestetty ohjelmaa: appiukkoni täyttää 70 vuotta, leivonta ja juhlien järjestely on nyt delegoitu minun ja mieheni vastuulle.

IHANA, IHANA LOMA!!!!!!

ja mikä pakko suostua,oikeesti??teiän helevetin loma eikä sitä tartte noiden takia pilata,ite päätätte miten aikaanne vietätte eikä siskopuoli tms.!ja paappa hoitakoon itse tarjoilunsa!

Vittumainen tilanne ja olisin raivoissani itsekin.

Mutta totuushan on se, että pitää osata sanoa EI. Kun et halua, niin sanot sen. Ei, emme ota teidän koirianne hoitoon. Emme tule talkoisiin. Ei. Olemme lomalla ja teemme mitä itse haluamme.

Tietysti silloin on turha kuvitella saavansa apua siltä suunnalta enää ikinä, mutta voi olla sen väärti, kuitenkin.

Jälleen kerran saavun ihmehtelemään samaa asiaa; ettekö te saa suutanne auki ja sanotuksi niin selvästi kun voi että ei sovi?

Eihän ne niitä koiria toisi väkisin, tuskin tulisivat raahaamaan teitä sinne mökille talkoisiin tai kaulimella uhaten vahtisi että leivotte ja järjestätte synttärijuhlat?

Onneksi voit kieltäytyä kaikesta noista ja tehdä jotain ihan muuta. Jos miehesi ne koirat ottaa, niin sille et ehkä enää voi mitään, mutta miehesi sitten ne varmaan huolehtiikin. Mitä tulee mökkiremonttiin ja pihatalkoisiin, niin saanko tulla katsomaan, kun miehesi siskopuoli tulee hakemaan teidät ja kantaa sinut talkoopaikalle? :D Toi 70-vuotisjuttu on sitten vähän sellanen, että vaikkei nyt ihan nappais, niin voisin mä lomastani päivän pari uhrata ikäihmisen synttärivalmisteluihin.

Oikeassa olette, minun on vaikea sanoa ei ja kun sanon ei, tämä kyseinen henkilö ei sitä usko.
Mies soitteli vielä hänelle perään ja ilmoitti, että nämä toiveet eivät tule toteutumaan. Koirat ilmestyvät meille maanataiaamuna aikaisin, hänellä on vara-avain. Minä aion kusipäisyyttäni päästää koirat karkuun, mikäli oikeasti meille tulevat.

Mitä talkoisiin tulee, niistä on ollut puhetta jo viime kesänä ja mies lupasi, että voi muutamana päivänä olla apuna. Nyt kuulostaa, että koko viikko pitäisi siellä ahertaa.

Appiukon bileisiin on ollut puhe tilata pitopalvelusta tarjottavat, mutta nyt kuulostaa, että halvemmaksi tulee, kun minä ne leivon tai muutoin voimme mieheni kanssa kustantaa pitopalvelun, koska hänellä ei ole rahaa.

[QUOTE="Vieras";28690495]Viette koirat hoitolaan ja käskette lähettää laskun omistajille. Mökkitalkoisiin ette vaan osallistu.[/QUOTE]

Peesi tälle! Sen sijaan ne papan synttärijärjestelyt ovat ok, 70-vuotias ihminen ei enää pysty järjestämään mitään itse, joten ehkä voit pari päivää hoitaa järjestelyjä?

Jatkossa opettele sanomaan ei suoraan ja sitten luuri korvaan. Jos ne koirat tms. kuitenkin tulevat teille jotenkin mystisesti ilman että päästät ne sisään, viet ne tosiaan sitten hoitolaan. Tee myös selväksi miehellesi, että hän ei voi vastata sinun puolestasi mihin lomanne käytätte.

mikä mulkku ämmä se siskopuoli,minä veisin koirat pois johonkin hoitolaan,ja sanoisin hoitolassa että omistajansa ne hylkäsi-siinäpähän sitte sotkua selvittelee .
ja talkoot,johan nyt on jos se ämmä pakottaateidät lomalla heidän vuokseen pakertamaan,niin itsekäs eukko että suututtaa:D

Alkuperäinen kirjoittaja Tiukkapipoinen ämmä;28690509:
Oikeassa olette, minun on vaikea sanoa ei ja kun sanon ei, tämä kyseinen henkilö ei sitä usko.
Mies soitteli vielä hänelle perään ja ilmoitti, että nämä toiveet eivät tule toteutumaan. Koirat ilmestyvät meille maanataiaamuna aikaisin, hänellä on vara-avain. Minä aion kusipäisyyttäni päästää koirat karkuun, mikäli oikeasti meille tulevat.

Mitä talkoisiin tulee, niistä on ollut puhetta jo viime kesänä ja mies lupasi, että voi muutamana päivänä olla apuna. Nyt kuulostaa, että koko viikko pitäisi siellä ahertaa.

Appiukon bileisiin on ollut puhe tilata pitopalvelusta tarjottavat, mutta nyt kuulostaa, että halvemmaksi tulee, kun minä ne leivon tai muutoin voimme mieheni kanssa kustantaa pitopalvelun, koska hänellä ei ole rahaa.

Miksi ihmeessä sillä on vara-avain teille? Käy hakemassa se pois. Äläkä ota niitä koiria jos et halua.

Talkoisiin menette siksi aikaa kun haluatte, tuskin se sinne saa väkisin kannettua? Puhelimeen ei tarvitse vastata ja ovea ei tarvitse avata.

Kerro mitä aiot tilata tai leipoa synttärijuhliin, ja muu suku saa leipoa tai ostaa muut tarjottavat, jos et jaksa tehdä yksin kaikkea.

jos ne koirat tulee niin älkää vaan niitä sitten hoitako!se olisi jo suurin virhe sillä nyt tuo siskopuoli tarttee kunnon näpäytyksen että oppii uskomaan jos ei sanotaan:O
sairasta touhua että salaa niitä olisi jo omin neuvoinkin tuomassa,kuspiä.....
Multa menis kyllä välit poikki tommosen eukon kanssa:O

Alkuperäinen kirjoittaja Tiukkapipoinen ämmä;28690509:

Jos kehtaisi tuoda ne koirat niin luulisi sen tempun nostattavan sun v-käyrää sen verran että todellakin kieltäydytte mökkitalkoista ja synttäreiden järjestelystä.

Viekää koirat hoitolaan ja appiukon synttäreihin tehkää oman jaksamisen mukaan osa(tai tilatkaa)tarjottavista; siinä on teidän osuus hoidettu. Miehen siskolle ilmoitatte tiukasti että hän voi maksaa/tehdä oman osansa juhlista. Piste.

Ihmiset ovat juuri niin röyhkeitä kuin niiden sallii olevan.

Kyllä tuo koiratemppu muuten on uskomaton jos sen meinaa toteuttaa,luulen että hällä suu napsahtaa auki kun vedättekin oven nenän eestä kiinni ja jää koiriensa kanssa ovelle hölmöttämään-oletan siis että olette hänelle tossuja eikä usko teidän kieltäytyvän.

Eli ämmälle luu kurkkuun,älä anna ap periksi,kadut sitä myöhemmin sillä tuo siskopuoli kyllä saa teistä viimeistään silloin otteen:(

Koiria ette ota, kyllä siskon on niille joku muu paikka keksittävä.

Talkoisiin voi mennä sellaiseksi ajaksi kuin haluaa, ei kai siellä ole pakko koko viikkoa olla jos ei tahdo. Sovun nimessä kävisin yhtenä päivänä (kun olette samalla paikkakunnalla), kun mies on jo edellisenä kesänä sen luvannut.

Synttäreille tekisin jotain, koska kyse on appiukosta ei siskosta. Peruskakut ja jotain muuta helppoa taitojen mukaan, keksit yms. kaupasta. Ei siihenkään koko viikkoa tartte uhrata. Jää aikaa itsellekin.

Otat koirat kauniisti vastaan hymyillen ja sanot, että viet ne sinne ja sinne hoitolaan, koska olet lomalla aiot itsekin rentoutua. Sitten sanot, että autat mielelläsi synttärijärjestelyissä, muttatalkoisiin et voi osallistua. Toivotat hymyillen mukavaa reissua hänelle ja lupaat, että hoitola on taatusti laadukas ja koirat saavat hyvän hoidon. Sitten sulkisin oven.

lappu ovelle että lähditte lomalle ja palaatte viikon päästä. sitten soitat siskolle jos jätti koirat teille silti vaika ette ole kotosalla ja lappu ovella.: "ollaan täällä ja täällä,näithän lapun" luulisi tulevan kiire hakea koirat pois. jos ei hae niin hoitolaan vain ja siskon yhteystiedot sinne ja siskolle paikan osoite.....ne synttärit,pakastealtaasta pirkka pasteijat 14kpl pussi maksaa hilkun yli 2e/pss parit angry bird valmiskakut ja keksejä....siinähän sitä..ehkä joku toinen osallistuu ensi kerralla siihen hommaan. remppa,ilmoitatte ettette olekaan paikkakunnalla.

Yhteistyössä