Nyt on sitte koettu ihka eka ampiaisenpisto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wiivi84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

wiivi84

Aktiivinen jäsen
06.06.2005
5 035
0
36
Eli melkein 26 vuotta säilyin koskemattomana, siis ampiaisista, mutta tänään se sitten tapahtui.

Luin ulkona kirjaa ja tosi tunkeileva pimpiäinen tuli siihen ihan nenille hyppimään..kävelin toiseen suuntaan mutta se pirulainen vain seurasi minua, kunnes yhtäkkiä katosi, tunsin riemuvoiton valtaavan minut, taas voitto minulle ei pimpiäiselle.

Menin sitten sisään ja otin lokoisan asennon sohvalle ja jatkoin lukemista, lapset riitelivät ja olin menossa selvittämään kinaa, mutta kun olin ottanut kaksi askelta kova kipu valtasi alaselän, ja kipu vain jatkui. sillä samalla sekunnilla tajusin että nyt se oli se pirun pimpiäinen..mies tuli katsomaan juuri kun revin mekkoa pois päältä.

mies naurahti että oliko sulla ampiainen mekon sisällä..pimpiäinen siis lensi juuri ulos mekostani. pyysin miestä katsomaan jäikö piikki kiinni kun kipu vaan yltyy. no siellähän se tökötti pystyssä puolet ampiaisen perseestä siinä kiinni mukana.

Joten en siis tällä kertaa voittanutkaan sitä pörriäistä, vaan tällä kertaa yllätti tosi pahasti, oikea isku vyön alle....

joo muakaan ei kertaankaan oo pistäny 23 vuoteen amppari ja nyt eilen kun menin parvekkeelle tupakalle niin eiköhän sieltä pieni pörriäinen tullut ja pistänyt:/ tuntuu et jomottaa vieläki sormia:(

Alkuperäinen kirjoittaja .:
joo muakaan ei kertaankaan oo pistäny 23 vuoteen amppari ja nyt eilen kun menin parvekkeelle tupakalle niin eiköhän sieltä pieni pörriäinen tullut ja pistänyt:/ tuntuu et jomottaa vieläki sormia:(

Pistosta 3 tuntia ja kipu huumaa vieläkin, jännintä tässä on se että kipu tuntuu noin 5cm päässä pistokohdasta ja tuo kohta mikä on kipeä kuumottaa ja on hiukan turvoksissa, mutta pistokohdassa on siis vain jälki ja pikkasen iho punottaa ympäriltä.

ja koska pisto oli lähempänä oikeaa kylkeä,niin aina kun kumartuu sattuu hirmusesti koska selkä venyy

hohhoh. Itse varmaan ampiainen pisti ekan kerran kun oli 17v. Astuin sen päälle kun kävelin paljan jaloin terassilla, enkä tosiaan huomannu että se oli siinä maassa vasta sitten kun sattu kantapohjaan paljon ja huomasin kuoleen ampparin ja piikki jalassa. Kaks kertaa elämäni aikana pistänyt amppari onneks. Ei ollut kivaa se kipu, mutta onneksi kesti vaan tunnin tai pari se kipu.

Hyi kamala, mä inhoan ampiaisia yli kaiken. Juoksen karkuun jos sellaisen nään. Tähän asti oonki säästyny pistolta, ja tänä kesänä en ole juuri nähnytkään, onneksi. :)

Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
Alkuperäinen kirjoittaja .:

Pistosta 3 tuntia ja kipu huumaa vieläkin, jännintä tässä on se että kipu tuntuu noin 5cm päässä pistokohdasta ja tuo kohta mikä on kipeä kuumottaa ja on hiukan turvoksissa, mutta pistokohdassa on siis vain jälki ja pikkasen iho punottaa ympäriltä.

ja koska pisto oli lähempänä oikeaa kylkeä,niin aina kun kumartuu sattuu hirmusesti koska selkä venyy

Sipaseppa siihen vähän hunajaa. Hunajalla on antiseptinen vaikutus ja se auttaa mm. palovammoihin ja hyönteisten puremiin.

Mä oon tähänastisen elämäni onnistunut välttelemään ampiaisen pistosta ja pelkkä ajatuskin siitä pelottaa ihan hemmetisti :ashamed: Onko tuohon kipuun muuten syytä ottaa jotain lääkettä?

Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Mä oon tähänastisen elämäni onnistunut välttelemään ampiaisen pistosta ja pelkkä ajatuskin siitä pelottaa ihan hemmetisti :ashamed: Onko tuohon kipuun muuten syytä ottaa jotain lääkettä?

no ei sitä kannata pelätä. Ei se niin paljon satu, kuten vaikka synnyttäminen :D

mä en nyt mee laittaa mun selkään sokeria enkä hunajaakaa, koska tosiaan siihen pisto kohtaan ei satu vaan siihen viereen tosi isolle alueelle.mietin että johtuuko siitä että piikki kerkes tosiaan olemaan jonnin aikaa siinä selässä kun en itse kuitenkaan pystyny sitä siitä pois ottamaan

Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
mä en nyt mee laittaa mun selkään sokeria enkä hunajaakaa, koska tosiaan siihen pisto kohtaan ei satu vaan siihen viereen tosi isolle alueelle.mietin että johtuuko siitä että piikki kerkes tosiaan olemaan jonnin aikaa siinä selässä kun en itse kuitenkaan pystyny sitä siitä pois ottamaan

joku viileä pyyhe siihen tms. voi auttaa.

Yhteistyössä