Nyt on selvillä mikä lonkkaa vaivaa ja on kaksi vaihtoehtoa mitä asialle tehdään

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Samoin kuin sulla ekalla kerralla, tokalla vatsaontelossa. Perna poistettiin varmuuden vuoksi. Samoin toka kierros Pikonlinnassa (luxusta paikkana) ja infektiot joita tuli jokaisen hoidon jälkeen, Seinäjoella. Ensi keväänä tulee 10 vuotta viimeisistä hoidoista. Ai niin. olen lapsen saanut hoitojen jälkeen...

Aika samalla tavalla on mennyt meidän kuviot. Mulla oli tokalla kerralla viikon hoitojaksoja ja aina viikon päästä siitä iski infektio. Mä olen saanut toisella kerralla viimeiset hoidot tammikuussa -05.

Mä olen saanut likan sairastamisten välissä. Olen toisen sairastamisen jälkeen tullut raskaaksi, mutta se päätyi keskenmenoon.

Pikonlinna oli kyllä mukava paikka sairaalana. Mä olin melkein joka kerta yksin huoneessa ja siitä pidin. Oleskelutilassa oli käytössä playstation jota kävin pelaamassa jos jaksoin. Huoneessa oli videoita joita voi kattoa. Oma jääkaappi huoneessa johon sai tuoda eväitä. Mukava henkilökunta.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
ompa kiintoisaa hohhoijaaa

Otsikossa lukee erittäin selvästi mitä asia koskee joten jos ei kiinnosta niin pysy poissa typerine mielipiteinesi. Kiitos ja hei. :wave:

otsikosta kommentoisinkin,huh näitä alotuksia. Mulla on oikeus tulla tänne sanomaan hohhoijaa

Otsikossa lukee erittäin selvästi mitä asia koskee joten jos ei kiinnosta niin pysy poissa typerine mielipiteinesi. Kiitos ja hei. :wave:

otsikosta kommentoisinkin,huh näitä alotuksia. Mulla on oikeus tulla tänne sanomaan hohhoijaa

Aivan oikiasti mikä vittu sua vaivaa?!?

Alkuperäinen kirjoittaja toinen vieras:

Mikäs sua vaivaa? Tuskin oli tyhjän päiväisimpiä aloituksia mitä palstalta löytyy. Vai mitä mieltä olet "mitä ruokaa teillä on tänään?" ja "minkä ikäisenä teidän lapsi lähti kävelemään?"

Ei näitä kato tarvi lukea jos ei kiinnosta. Tässäkin otsikko kuvasi hyvin jutun sisältöä.

Joidenkin pitää päästä vittuilemaan aiheesta kuin aiheesta. Mun mielestä aika sairasta.

AIKA sairaan tylsä aloitus

Jollakin on sitten tekemisen puutetta. Olet aika sairas idiootti jos tällaisesta saa jonkunlaisen tyydytyksen ittellesi. Mene heti huomenna mielenterveystoimistoon, kun ei näköjään kaikki toimi siellä sun päänupissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
:hug:
Lonkan tekonivel-leikkaus ei ole mikään kiva juttu (isän tuskailuja seuranneena... ), joskaan ei varmaan tuo toinenkaan operaatio... Pitää nyt vaan laittaa edut ja haitat vaakakuppeihin, ja päätttää, mikä on paras vaihtoehto. Positiivista on se, että syy kipuihin löyty. Ei muuta kun tsemppiä!!

No mun äidille taas kun laitettiin tekonivel (kuusikymppisenä), ni se oli elämänsä kunnossa ja muutaman päivän jälkeen leikkauksesta kivuton. Eikä sille tullut mitään hylkimisreaktioita.
Oli ilo katsella kun se oli pari vuotta ollut tosi kipeä ja melkein kuin nappia painamalla taas pääsi liikkumaan ihan kuin nuori ihminen. Tosin hänellä ei ollut ylipainoa.

Meillä isä oli TOSI kipee leikkauksen jälkeen ja pitkään. Iän kaiken hän on huolehtinu fyysisestä kunnostaan, eli ei se sekään aina takaa nopeaa paranemista. Isä oli leikkauksen aikaan 61v

Jollakin on sitten tekemisen puutetta. Olet aika sairas idiootti jos tällaisesta saa jonkunlaisen tyydytyksen ittellesi. Mene heti huomenna mielenterveystoimistoon, kun ei näköjään kaikki toimi siellä sun päänupissa.

olen jo asiakkaana

mulla lonkka vihoitellut reilun vuoden.nukkumaan ei pysty toisella kyljellä ja lonksuu ja paukkuu tuo lonkkanivel.kortisonia laitettu 2 kertaa,oli kuulemma limapussin tulehdus.kuvia ei ole otettu eikä täällä varmaan vaivaannuta ottamaan,kun ikää on vasta 28v.

Sulle hohhoijaa -tyypille tiedoksi, että muutamat meistä on odottaneet tätä tietoa :wave:

Ja scarlettille :hug: ainakin syy on nyt selvillä ja hyvä tietää että parannuskeinoja on :) Leikkaukset ei ole koskaan kivoja, mutta toivotaan että -valitsit sitten pinnoitteen tai nivelen- mene hyvin ja pääset sitten nauttimaan kivuttomasta elämästä.

mulla lonkka vihoitellut reilun vuoden.nukkumaan ei pysty toisella kyljellä ja lonksuu ja paukkuu tuo lonkkanivel.kortisonia laitettu 2 kertaa,oli kuulemma limapussin tulehdus.kuvia ei ole otettu eikä täällä varmaan vaivaannuta ottamaan,kun ikää on vasta 28v.

Mulla oli limapussin tulehdus vasemmassa lonkkanivelessä joskus 90luvun loppupuolella, ja siitä jäi semmonen riesa, etten nykyään pysty istumaan ollenkaan risti-istunnassa, kun lonkka kipeytyy niin mahdottomasti, ja ei ota painoa päälleen. Nyt raskauden aikana ollu normaalia kipeempi vielä.

Mulla oli limapussin tulehdus vasemmassa lonkkanivelessä joskus 90luvun loppupuolella, ja siitä jäi semmonen riesa, etten nykyään pysty istumaan ollenkaan risti-istunnassa, kun lonkka kipeytyy niin mahdottomasti, ja ei ota painoa päälleen. Nyt raskauden aikana ollu normaalia kipeempi vielä.

Mulla on kans ollut limapussin tulehdus vasemmassa lonkkanivelessä joskus 90-luvun lopulla. Vaivaksi jäi kipeytyvä lonkka.

mulle tuo riesa tuli raskaus aikana ja ei ole kyllä hävinnyt mihinkään.kolmannella kerralla en antanut piikkiä enää laittaa niin kirjoitti panacodia.lääkkeet on kuin tuulelle suuta aukoisi.mulla on kanssa tietyt asennot missä kipu on sietämätön ja autossa istuminen tuskaa.lonkan paukkuminen on kuulemma normaalia.

mulle tuo riesa tuli raskaus aikana ja ei ole kyllä hävinnyt mihinkään.kolmannella kerralla en antanut piikkiä enää laittaa niin kirjoitti panacodia.lääkkeet on kuin tuulelle suuta aukoisi.mulla on kanssa tietyt asennot missä kipu on sietämätön ja autossa istuminen tuskaa.lonkan paukkuminen on kuulemma normaalia.

Limapussin tulehduksena mullakin aluksi pidettiin. Kyllä mua on nyt kuvattu tuon takia useamman kerran vaikka ikää mulla 29. Mutta mun kohdalla saattaa vaikuttaa sairastetut syövät, tk-lääkärit tuon asian tietää ja ovat varmaan paremmin asialla. Mikä on tietysti valitettavaa muitten kannalta ettei vaivauduta tutkimaan kunnolla. Pitää vaatimalla vaatia tutkimuksia.

Limapussin tulehduksena mullakin aluksi pidettiin. Kyllä mua on nyt kuvattu tuon takia useamman kerran vaikka ikää mulla 29. Mutta mun kohdalla saattaa vaikuttaa sairastetut syövät, tk-lääkärit tuon asian tietää ja ovat varmaan paremmin asialla. Mikä on tietysti valitettavaa muitten kannalta ettei vaivauduta tutkimaan kunnolla. Pitää vaatimalla vaatia tutkimuksia.

Näinpä!!!

Sitä en muistanut aloitukseen laittaa, että sain kahta eri lääkettä kipuun. Toinen on celebra, yksi tabletti kuulemma vastaa kolmea buranaa. Sitä pitää käyttää pääsääntöisesti, mutta jos se ei riitä niin sitten vielä lisäksi panacod.

Mä saisin pyytää sairaslomaa, mutta en sitä ota. Enkä keppejäkään joista ortopedi mainitti. Mulla on enää puoli vuotta koulua ja sitten valmistun, kyllä mä sen kestän kun olen tähänkin asti kestänyt.

Voi sua :hug: kyllä toisia sitten kiusataan urakalla! Toivottavasti asiat selviytyy parhain päin ja saat parhaan mahdollisen hoidon, kumpi se nyt sitten onkaan tässä vaiheessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Moi:
Voi sua :hug: kyllä toisia sitten kiusataan urakalla! Toivottavasti asiat selviytyy parhain päin ja saat parhaan mahdollisen hoidon, kumpi se nyt sitten onkaan tässä vaiheessa.

Niin tasan ei mene onnenlahjat. Mutta tämä juttu on pientä sen kaiken rinnalla mitä olen käynyt läpi. Ainakin tähän mennessä, kattotaan sitten sen jälkeen uudestaan, kun olen käynyt läpi leikkauksen.

No hyvä että nyt on jotain suunnitelmaa paranemisen suhteen ja se että tietää mistä johtuu..jaksamisia paljon.

Ihan jos saa kysyä,niin mitä oireita sulla tuli silloin syövästä?Vai löytyikö vahingossa?

En jaksanut koko ketjua kahlata läpi! Mutta onko tekonivelellä vaikutusta sitten lapsen tekoon että voiko siis saada/Yrittää lasta jos on tekonivel lonkassa sitä mä miettisin tuossa tapauksessa jos ei voi niin ehkä sitten aluks ottais tuon pinnoitteen?

Alkuperäinen kirjoittaja elokuu19:
No hyvä että nyt on jotain suunnitelmaa paranemisen suhteen ja se että tietää mistä johtuu..jaksamisia paljon.

Ihan jos saa kysyä,niin mitä oireita sulla tuli silloin syövästä?Vai löytyikö vahingossa?

Ekalla kerralla mulla paisui kaulan imusolmukkeet, sain 2-3 lääkekuuria tk:sta eikä ne auttanut. Johtava lääkäri (tiedät varmasti ketä tarkoitan ) mulle sitten laittoi lähetteen ja sanoi rehellisesti, että ei tiedä mikä mua vaivaa. Ei ruvennut sitten pidempään antamaan niitä kuureja, niinkin kun jotkut lääkärit tehdä. Seinäjoella sitten erilaisten tutkimusten jälkeen todettiin asia. Uusiutuminen huomattiin kontrollin yhteydessä.

En jaksanut koko ketjua kahlata läpi! Mutta onko tekonivelellä vaikutusta sitten lapsen tekoon että voiko siis saada/Yrittää lasta jos on tekonivel lonkassa sitä mä miettisin tuossa tapauksessa jos ei voi niin ehkä sitten aluks ottais tuon pinnoitteen?

Mä en edes tajunnut kysyä tuota. Mutta sehän selviää sitten viimeistään Tampereella, kun sinne nyt sitten joskus aika tulee.

Mutta jos tekonivel estää lasten saamisen, niin totta kai sitten pinnoite aluksi.

Yhteistyössä