No nyt mulla on tiedossa leikkauspäivä lonkkaa varten

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Tänään kävin Tampereella kuvauksessa ja ortopedilla. Ortopedi kysyi multa itteltä, että mitä mieltä olen leikataanko vai seurataanko vielä tilannetta. Mä sanoin, että leikataan. Leikkaus on heinäkuun alussa ja pyritään säästävään leikkaukseen eli pinnoitetekoniveleeseen. Leikkauksessa sitten näkevät että kestääkö reisi luu sen vai pitääkö laitta varrellinen tekonivel.

Mulla siis ei kierrä veri kunnolla reisiluun päässä ja siellä luun sisällä on kuoliota. Tämä ortopedi oli nyt jo toinen joka sanoi, että todennäköisesti johtuu mun saamista syöpähoidoista. Lisäksi tämä ortopedi sanoi, että mun syömä kortisonikin on voinut vaikuttaa, että joko se tai syöpähoidot tai molemmat on vaikuttanut. En ole kuulemma ensimmäinen jolla tällaista.

Että se sitten niistä koko kesän kestävistä töistä jos sellaisia olisin onnistunut saamaan. :snotty: Kesäkuuksi töitä tai olen työtön, sitten leikkauksen jälkeen sairaspäivärahalle.

Ensimmäinen tarjottu leikkaus aika oli muuten 23.6, mutta kysyin että voisiko vähän myöhemmin leikata...en kyllä sanonut, että mun 30v. pippalot syynä tähän. :whistle: :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:
kuin kauan olet jonottanut leikkaukseen?

Mä olin tänään ekaa kertaa ortopedilla ja joskus tammikuussa taisi tulla kirje, että oon jonossa sinne polille. Sitä ennen kävin pari kertaa Seinäjoella ortopedilla, vika käynti siellä oli 8.1.

Tuon leikkausajan sain tosiaan tietää heti tänään.

oi onnea!
varaudu siihen että ole seuraavan 6vk helvetin kipeä ja hajoamis pisteessä jos on yhtään samanlaista se liikkuminen (lähinä -et saa liikkua näin-) kuin jos tehdään semmonen oikee tekonivelleikkaus..

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
oi onnea!
varaudu siihen että ole seuraavan 6vk helvetin kipeä ja hajoamis pisteessä jos on yhtään samanlaista se liikkuminen (lähinä -et saa liikkua näin-) kuin jos tehdään semmonen oikee tekonivelleikkaus..

No sen mä tiedän, että kipiä tuun olemaan. :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:

Mä olin tänään ekaa kertaa ortopedilla ja joskus tammikuussa taisi tulla kirje, että oon jonossa sinne polille. Sitä ennen kävin pari kertaa Seinäjoella ortopedilla, vika käynti siellä oli 8.1.

olipa nopeaa....äiti on jonottanut jo vuoden eikä viäläkään ole päässyt.
sen takia joutui sairas-eläkeelle siksi aikaa kunnes pääsee

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:

olipa nopeaa....äiti on jonottanut jo vuoden eikä viäläkään ole päässyt.
sen takia joutui sairas-eläkeelle siksi aikaa kunnes pääsee

Oho! :o Kuinkahan mä sitten pääsin noin nopeaan? :o

Mietin vain, että jos pääsisin kouluun syksyksi, niin oliskohan musta kouluun menijäksi elo-syyskuussa... :snotty: No varmaan syyskuussa jo, mutta kuinkahan kuukauden päästä leikkauksesta.

siskolle tehtiin isompi tekonivelleikkaus. Toipui ällistyttävän nopeasti, oman kertomansa mukaan erityisesti siksi, että treenas itseään (kivuista huolimatta) aika tömäkkään kuntoon. Kun lihakset olivat kunnossa, sujui esim. kyynärsauvakävely heti alusta alkaen hyvin. Sehän on kovin rankkaa. Samoin muut kuntoutustoimenpiteet sujuivat tehokkaasti, kun kropan lihakset muutoin kunnossa.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
siskolle tehtiin isompi tekonivelleikkaus. Toipui ällistyttävän nopeasti, oman kertomansa mukaan erityisesti siksi, että treenas itseään (kivuista huolimatta) aika tömäkkään kuntoon. Kun lihakset olivat kunnossa, sujui esim. kyynärsauvakävely heti alusta alkaen hyvin. Sehän on kovin rankkaa. Samoin muut kuntoutustoimenpiteet sujuivat tehokkaasti, kun kropan lihakset muutoin kunnossa.

Mullahan olis tässä aikaa kuntoilla. Mulla on kotona crosstrainer ja nyt pääsee jo pyoräilemään, kun ei ole liukasta. Kävelylenkkejä tykkään tehdä, mutta meinaa olla paikat niin kipiät välillä, että rajoittaa sitä touhua.

Yhteistyössä