Nyt on meidänkin perheessä se tilanne, että ensi kuuksi on rahaa ruokaan ja vaippoihin 200e. :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaa ja köyhä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja viaton:
Viidellä kympillä viikko pärjää, kun jättää kaiken muka-halvan ostamatta. Esimerkiksi nuudelit ja kalapuikot ei ole halpoja. Peruna on halpaa, kuten täällä jo monesti mainittiin, sillä se täyttää ja pitää nälän pois. Keittoja, jauhelihaperunapaistosta uunissa, makaroonilaatikkoa, tomaattimurskapohjaisia kastikkeita, jauhelihan jatkamista soijarouheella ja pavuilla... Martoilla on halpoja ruokaohjeita. 50? viikko riittää kyllä juustoon ja leikkeleeseenkin (huomioi kilohinnat, esim. meetwursia saa halvalla), osan leipäannoksista voi korvata puurolla ja kiisselillä. Jälkiruuat ja jugurtit kannattaa jättää pois. Suihkusaippuan tilalle pumppupullo nestemäistä saippuaa. Me kokeiltin vuosi sitten 50/viikko budjettia. Lapsia kolme, nuorin oli täysin vaipoilla ja korvikkeella. Kyllä se onnistui, kun käytiin kaupassa aamuisin ja hyödynnettiin päivämäärätuotteiden alennukset.

Mekin ollaan joskus huvikseen kokeiltu. :) Viikko taisi mennä, kun mies vahingossa kävi hesessä ja osti kaupasta naudan siäfilettä. Mä sainkin nyt kunnian ottaa ruokarahat hellään huomaani ja suoriutua kauppareissuista yksin. Mies saa kerralla kauppaan menemään helposti satasen muutaman päivän ruokiin, kun minä elän sillä paaaaljon pidempään. :)
Asuntolainan lyhennys ja laskut on maksettu onneksi, tosiaan tuo 200e on kokonaan käytettävissä elintarvikkeisiin.
Suihkugeelit ja hiustuotteet löytyy valmiina, ostin viimekuussa 4pulloa, kun oli tarjouksessa. Kissanruokaakin on koko kuukaudeksi. :)

Diakonissalta saa useimmista paikkakunnista (ainakin isommista) maksusitoomuksen ruoka-kauppaan ja Eu pakkauksen.... Itse sain joskus 80e eestä lappua, ja olin ihan shokissa, kun kahdellakin kympillä olisin pärjännyt sen viikon.

Yhteistyössä