"nyt on meidän neitin ekaluokka taputeltu läpi"

säpäle harmaana
en minäkään ole kuullut. Kuulostaa ihan siltä, että joku muu kuin ekaluokkalainen on vaikuttanut siihen läpipääsyyn. Siis että joku on vähän siloitellut sen ekaluokkalaisen tietä. Vai miten se oikeasti sanotaan?
 
"wieras"
No hei haloo. Tuo "homma on taputeltu valmiiksi" on ihan yleinen sanonta asioille kun joku homma on valmis. Ainakin täällä Helsingissä. Tässä tapauksessa tytön eka luokka on ohi ja ei mitään sen kummempaa. Itse en taputtele asioita valmiiksi, mutta vielä vähemmän neitittelen tytärtäni. Jaiks. Likka on myös ihan kauhea sana tytöstä.
 
[QUOTE="wieras";29962686]No hei haloo. Tuo "homma on taputeltu valmiiksi" on ihan yleinen sanonta asioille kun joku homma on valmis. Ainakin täällä Helsingissä. Tässä tapauksessa tytön eka luokka on ohi ja ei mitään sen kummempaa. Itse en taputtele asioita valmiiksi, mutta vielä vähemmän neitittelen tytärtäni. Jaiks. Likka on myös ihan kauhea sana tytöstä.[/QUOTE]

Haloo vaan itsellesi. Koko ikäni asunut Helsingissä ja enpä ole koskaan kuullut kenenkään taputtelevan mitään hommia.
 
"wieras"
"Haloo vaan itsellesi. Koko ikäni asunut Helsingissä ja enpä ole koskaan kuullut kenenkään taputtelevan mitään hommia"

Jaa. No kyllä minä ainakin olen kuullut ja ihan koko ikänsä Helsingissä asuneiden suusta. Niin että haloo vaan itsellesi.
 
kotkotuskriittinen
[QUOTE="wieras";29963071]"Haloo vaan itsellesi. Koko ikäni asunut Helsingissä ja enpä ole koskaan kuullut kenenkään taputtelevan mitään hommia"

Jaa. No kyllä minä ainakin olen kuullut ja ihan koko ikänsä Helsingissä asuneiden suusta. Niin että haloo vaan itsellesi.[/QUOTE]

Stadissa elänyt koko ikäni ja kauan. En edes kehtaa kertoa, mutta Olympialaiset oli just päättyneet kun synnyin. Siis Helsingin kisat. Ja taputtelua en ole kuullut kuin katsomoissa. Taitaa olla muualta tulleiden väännöstä.
 
"wieras"
"Stadissa elänyt koko ikäni ja kauan. En edes kehtaa kertoa, mutta Olympialaiset oli just päättyneet kun synnyin. Siis Helsingin kisat. Ja taputtelua en ole kuullut kuin katsomoissa. Taitaa olla muualta tulleiden väännöstä. "

No voi herran jestas mitä vääntöä. Ihan Helsinkiläisenä olen kuullut tuollaista sanontaa käytettävän, kuten myös koko ikänsä Helsingissä asunut mieheni, mutta ei se tarkoita että sinun olisi tarvinnut sanonta kuulla. Voi pyhä yksinkertaisuus sentään.
 
uudenmaankadulta halloo
[QUOTE="wieras";29963121]

kuten myös koko ikänsä Helsingissä asunut mieheni, .[/QUOTE]

Nyt menee hauskaksi. Kova veto tuo miehenkin mukaan otta. Entä anoppi, appi ja muu kaima? Pitääkin alkaa seuraamaan ketjua tosissaan.
 
"wieras"
"Nyt menee hauskaksi. Kova veto tuo miehenkin mukaan otta. Entä anoppi, appi ja muu kaima? Pitääkin alkaa seuraamaan ketjua tosissaan"

Hihi. Niinpä meneekin hauskaksi. Hihih. Juu on nuo mainitsemasikin henkilöt Helsinkiläisiä. Tuo kaima erityisesti. Onpa hervottaman hauskaa.
 
Näin
[QUOTE="wieras";29963161]"Nyt menee hauskaksi. Kova veto tuo miehenkin mukaan otta. Entä anoppi, appi ja muu kaima? Pitääkin alkaa seuraamaan ketjua tosissaan"

Hihi. Niinpä meneekin hauskaksi. Hihih. Juu on nuo mainitsemasikin henkilöt Helsinkiläisiä. Tuo kaima erityisesti. Onpa hervottaman hauskaa.[/QUOTE]

helsinkiläinen kirjoitetaan sitten pienellä alkukirjaimella. Jäikö koulut käymättä?
 
"wieras"
"helsinkiläinen kirjoitetaan sitten pienellä alkukirjaimella. Jäikö koulut käymättä? "

No puhelimella kirjottelen ja Tää korjailee näitä sanoja välillä miten tykkää. Kait sitä nyt jotain kouluja on tullut käytyä. Mutta minun osaltani tämä aihe on loppuunkäsitelty ja taputeltu :)
 

Yhteistyössä