Nyt on lidlin ompelukone pöydällä...

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Jahas, en tiedä, mitä tämä palsta nyt sekoilee, kun ensin mun vastaus tuli kahteen kertaan ja kun toista niistä poistin, molemmat katos... :xmas:

Mutta siis. Olin sanomassa, että jos ei enää varmasti mitään muuta syytä löydy, langat on satavarmana oikein päin, kokeile vaihtaa se alalangan puola toisinpäin (vaikka ohjeessa sanotaan muuta) ja kokeile VAROVASTI ommella, että mitä sitten tapahtuisi.

Käyttöohjeessakin kun voi olla virheitä. ...ja jos sekään ei auta, etkä muuta enää keksi, niin kauppaan takas vaan. :)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Jahas, en tiedä, mitä tämä palsta nyt sekoilee, kun ensin mun vastaus tuli kahteen kertaan ja kun toista niistä poistin, molemmat katos... :xmas:

Mutta siis. Olin sanomassa, että jos ei enää varmasti mitään muuta syytä löydy, langat on satavarmana oikein päin, kokeile vaihtaa se alalangan puola toisinpäin (vaikka ohjeessa sanotaan muuta) ja kokeile VAROVASTI ommella, että mitä sitten tapahtuisi.

Käyttöohjeessakin kun voi olla virheitä. ...ja jos sekään ei auta, etkä muuta enää keksi, niin kauppaan takas vaan. :)
Kokeilin äsken tuotakin :) Mut ei auttanu... No ei kai tässä oo muita vaihtoehtoja kuin rämpätä tota konetta niin kauan kuin hermo kestää ja sit viskata se parvekkeelta tai viedä takaisin lidliin... Taidan etsiä vielä erilaista kangasta jos kokeilis siihen...

vieras
NO NYT SE TOIMII!!! Tarkistin langat yhteensä varmaan viisi kertaa ja ihan oikein ne oli joka kerta! Nyt ommel on tasaista ja kireää sekä ylä- ja alapuolelta. Kuitenkin jotain "hienosäätöä" varmaan pitää vielä tehdä kun alalanka meinaa jäädä jumiin kun ompelun lopettaa... Oisko se sit vähän liian kireällä... Mut testailen nyt (olikos se palautusaika 14vrk) tuota konetta muutaman päivän ja jos ihan ok pelittää niin pidän sen. Mut jos alkaa reistailemaan niin sit palautan sen. Onhan sillä tosiaan se 3 vuoden takuu, että se on ihan hyvä mun mielestä noin halvalle koneelle. Muuhun en sitä tarvitse kuin joskus verhojen ompeluun tms. pieneen. Ja tyttö heti pyysi, että ompelisin nukelle vaatteita. No pitää yrittää :) Kiitti kaikille avustajille *kukkia*

tanja
mulla takkuillu alusta asti.heti jos kokeilee jotain kuvio ommelta ja säätöjä kokeilee kaikkia läpi,niin ei muuta ku takkuilee koko ajan.syrttää langan. rupesin ompelee kaverin vauvalle mekkoa, ei ole pitkälle edistyny, suoralla ompeleella meni ihan hyvin mut sittenku alkoi kuvio ommelta tekee ni syrttää koko ajan langan vaik ompelen 3sentin päästä reunasta.tänään hajos 3neulaa ku yritettii selvittää miks ei ompele oikee.kone lähtee huomena takas lidliin.

tanja
jee se toimii sittenki.ei tos ompelukonees ole mitään vikaa.käyttäjäs paremminki.oli hyvä huomio se et pyöriikö lanka oikeenpäin puolas.mää laitoin sen pyörii kellonsuuntasesti niinku yleensä muisa koneisa.ja täs konees päinvastasesti höh

huomio :D ennenkuin alatte kantamaan niitä koneita takas,niin semmonen juttu,että ohjekirjassa on takuuhuollon numero..soittakaapa sinne ja he antavat teille ohjeet,kuinka lähetätte ilmaiseksi koneen heille huoltoon.Myymälät eivät lähettele takuu tuotteita huoltoon :wave:

vierailija
Luin toisaalta kokemuksen Lidlin halpiskoneesta -kone toimi kuin unelma öljyämisen jälkeen! Muutama tippa kuulemma oikeisiin paikkoihin. Tiedä häntä sitten mihin paikkoihin. :~》

Mä en oo ap mut mulla on lidlin halppis kone ollut 10 vuotta, nyt se on alkanut vasta prakaileen, ruttaa juurikin tuota alalankaa.... ehkä nyt on aikaa heittää sitä öljyä tai jotain tohon koneeseen, en ole kertaakaan laittanut tai muutenkaan huoltanut:oops: että suhteellisen huoltovapaasti olen päässyt:D sen piti olla vaan hätävara kone että ostan paremman sit kun se kissahtaa mut ei ole vielä tarvinnut ostaa:)

vierailija
Puola on laitettu oikein puolakoteloon, ohjeen mukaan eli vastapäivään. Nyt ompeleet on suht samannäköiset ylä- ja alapuolelta, mutta edelleen kun ompelen, se alalanka menee jotenkin huonosti koska kun lopetan niin alalankoja on kolme! Ihmeellistä.. ja ne on kaikki vähän jumissa siellä kotelossa... Niin ja vaikka ne ompeleet on nyt yhtä tiukat, se ommeljälki on kuin humalaisen askellusta eli menee vähän oikeelle ja vähän vasemmalle eli semmoista epätasaista...
Ostin tämän koneen ja samat ongelmat. Mikää säätö eikä uudelleen langoitus auta. Tutun ompelijan mukaan Singerit ei enää 25 vuoteen ole olleet laadukkaita.

vierailija
Mulle tuli esimmäisenä mieleen että langat on väärin pujotetu... sen ei tarvi olla kun yksi pienen pieni juttu mikä on väärin tai jou paikka mistä lanka ei menekkään oikein.
Jaaaaaa että oikein lanka olisi väärin pujotettu . . . . .hmmmm ? Täytyy olla todellinen FAKIIRI jos noin yksinkertaisessa toimituksessa pystyy sorkkaaman langan VÄÄRIN! Eiköhän se syy liene pitkälle halvan teknologian. Kas laatu voi heittää halvoissa tarkoitan ylettömän halvoissa tuotteissa. Niinkin paljon, että pitää oikein ison ogulaarin läpi katsoa . . . Onko tuote todella ompelukone vaiko joku survontakone keittiöön tarkoitettu.

vierailija
Mitäs varten te menitte sorkkimaan puolan langan kiristys ruuvia ? Se on säädetty tehtaalla juuri sopivaksi normaali vahvuiselle rihmalle. Sitä voi joutua kiristämään tai löysäämään MUTTA ERITTÄIN HARVOIN. Kiristys tapahtuu äärimmäisen varoen ja oikea kireys saavutetaan silloin, kun puola pysyy juuri ja juuri aloillan, kun puolaa roikotetaan rihman varassa. Minä tiukkan ruuvia vielä AAVISTUKSEN tai ajatuksen verran siitää ja olen todennut ala rihman kireyden näin hyväksi.

Näin kirjoitti muuan Timppa . . .

Yhteistyössä