Nyt on kuvaa koirasta rattaissa

• Viestiketjun aloittaja Borkku
  • Ensimmäinen viesti
mamizuukkeli harmaana
Meillä oli koiranpentu talvella ja se kulki peräkkäin istuttavissa kaksosten rattaissa, vuorottelivat pojan kaa toinen takana toinen edessä =) . Mutta kun ei se pentu jaksanut kävellä ja kun oli paljas maha ja talvi niin piti olla haalarikin..

Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Mä näin tuommosia joskus kaupan ylähyllyllä ja ajattelin että ihan tosissaanko joku noita ostaa ja pokkanaamalla niitä työntelee pitkin katuja. Näköjään. Miksi normaalisti liikunnasta pitää tehdä niin vaikeaa?
Et tainnu lukee ylempää.

Noita on muuten todella paljon näyttelyissä käytössä
Luin luin mut sähän just kirjotit et olit niiden kanssa muuallakin.
Joo tänään ne oli mukana ku toi pieni pentu ei olis jaksanu kävellä sitä melkeen 3h kaupungilla minkä ajan me siellä kävellen oltiin liikkeellä ja siks ne oli tänään mukana tämänki kaiken kirjotin aikasemminki.

Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja mamizuukkeli harmaana:
Meillä oli koiranpentu talvella ja se kulki peräkkäin istuttavissa kaksosten rattaissa, vuorottelivat pojan kaa toinen takana toinen edessä =) . Mutta kun ei se pentu jaksanut kävellä ja kun oli paljas maha ja talvi niin piti olla haalarikin..
Mun toi Borkku joka muuten tänään viettää synttäreitä istus kans lapsen (ei omani)kans rattaissa ihan pentuna ku eihän noi pienet jaksa kävellä kilometri tolkulla ja kuitenki niille tekee ihan hyvää olla mukana menossa

Meilläkin on russelit istuneet lastenrattaissa talvella kun on ollut liian kylmä kävellä pakkasessa. Kylläkin lapsen kanssa etteivät issekseen. Mutta en ymmärrä miksei täällä ihmiset tajua ettei ihan pientä koiranpentua voi/saa kävelyttää tuntikausia, ja kivahan se että se on mukana eikä yksin kotona.

Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ite trimmaa?
Olin tänään opettelemas vast toista kertaa. Ikää tolla pennulla on siis 12vk, eli ei oo vielä homma hanskassa mutta kyllä tästä pikkuhiljaa usko pois.

Tosin jos kaikki trimmailis ite niin trimmaajilta loppuis työt eikä ne sais rahaa siitä et trimmaavat toisten koiria :D

Noi on tosissaan näyttely reissuilla kätevät, ei tartte kantaa kaikkia romuja kainalossa kun saa rattaiden kyytiin ja koira pysyy siellä niin että jää kädet vapaaks. Ja jos on kurasta niin koira pysyy siistimpänä.

Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Bean:
Noi on tosissaan näyttely reissuilla kätevät, ei tartte kantaa kaikkia romuja kainalossa kun saa rattaiden kyytiin ja koira pysyy siellä niin että jää kädet vapaaks. Ja jos on kurasta niin koira pysyy siistimpänä.
jep.

Eikä tartte pelätä et se pieni menee isojen suuhun eikä jää ihmisten jalkoihin :D
Nyt ku oon noita näyttelyissä nähny niin aivan mahtava hankinta oon siitä varma.
Olis mua nyppiny ku olisin taluttanu tota pientä ja sit tota isoa borkkua ja raahannu kassia ja kahta boxia voi kiasus sentään. Nyt ei tartte ku taluttaa yhtä ja työntää rattaita joiden päälle saan ton isomman kevytboxinki vieläpä

onhan ne nolot
Onhan ne tavallaan vähän nolot ja itseäni ainakin vähän hävettää työntää koiria rattaissa kun ajattelen, että ihmiset ovat juuri niin lyhytnäköisiä kuin tässä ketjussa on tullut todistetuksi. Tosiasiassa rattaista on kuitenkin hyötyä esimerkiksi autottomalle julkisissa matkaavalle.

Esim. Minulla on kolme kääpiökokoista koiraa. Kun lähden matkalle se tarkoittaisi kolmea talutushihnaa käsissä, käsilaukkua, matkalaukkua, koirien koppaa jne. Nyt kun rattaat joihin kaikki koirat mahtuvat jää minulle bussissa ja junassa käsiä jopa vapaiksi. Laukkuja saan rattaiden alle, koirat ovat matkan ajan turvassa vaunuissa ja minun ei tarvitse raahata kaikkea kantamalla.

Jos minulla ei olisi vaunuja joutuisin matkustamaan yksityisautolla. Vaunujen kanssa voin matkustaa ekologisemmin julkisilla.

Ennen suosimani vaihtoehto vaunuille oli koirien kantokoppa. Se kuitenkin kolmella koiralla lastattuna painaa kuin synti, eivätkä kädet riitä silloin muiden tavaroiden kantamiseen. Moniko vauvaa vaunuissa työntävä olisi valmis kantamaan vauvaa kopassa vain siksi, että vaunut ovat kanssaihmisten mielestä urpon näköisiä? Esimerkiksi metrossa tai raitovaunussa kun ei ihan niin vaan voi antaa kääpiökoirien olla ihmisten jalkojen runnottavana.

No yks syy, miks en oikeen lämpeä koiranäyttelyihin tuli just esiteltyä. En tykkää koiran esineellistämisestä, siitä, että aikuset leikkii nukkeleikkejä pikkukoirien kanssa. Koira se on pienikin koira, nuket ja pehmoelikot erikseen. Ja kun pennun ottaa, niin se ei yllätyksenä tule että se ei voi heti lenkkeillä pitkiä matkoja ja että se joskus väsyy reissussa. Ei se ole mahdotonta ottaa sitä huomioon toimissaan ilman rattaitakaan. Mutta juu, eipä se minulta ole pois missä kukin koiraansa kuljettaa. Musta ei vaan ole oikein tehdä koirasta lelua.

Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja onhan ne nolot:
Onhan ne tavallaan vähän nolot ja itseäni ainakin vähän hävettää työntää koiria rattaissa kun ajattelen, että ihmiset ovat juuri niin lyhytnäköisiä kuin tässä ketjussa on tullut todistetuksi. Tosiasiassa rattaista on kuitenkin hyötyä esimerkiksi autottomalle julkisissa matkaavalle.

Esim. Minulla on kolme kääpiökokoista koiraa. Kun lähden matkalle se tarkoittaisi kolmea talutushihnaa käsissä, käsilaukkua, matkalaukkua, koirien koppaa jne. Nyt kun rattaat joihin kaikki koirat mahtuvat jää minulle bussissa ja junassa käsiä jopa vapaiksi. Laukkuja saan rattaiden alle, koirat ovat matkan ajan turvassa vaunuissa ja minun ei tarvitse raahata kaikkea kantamalla.

Jos minulla ei olisi vaunuja joutuisin matkustamaan yksityisautolla. Vaunujen kanssa voin matkustaa ekologisemmin julkisilla.

Ennen suosimani vaihtoehto vaunuille oli koirien kantokoppa. Se kuitenkin kolmella koiralla lastattuna painaa kuin synti, eivätkä kädet riitä silloin muiden tavaroiden kantamiseen. Moniko vauvaa vaunuissa työntävä olisi valmis kantamaan vauvaa kopassa vain siksi, että vaunut ovat kanssaihmisten mielestä urpon näköisiä? Esimerkiksi metrossa tai raitovaunussa kun ei ihan niin vaan voi antaa kääpiökoirien olla ihmisten jalkojen runnottavana.
Mua ei haittaa toisten katseet eikä lyhytnäköset ajatukset eikä mielipiteet jotka eroo omistani teen siis niin ku mun mielestä mulle on sopivin juttu ja silleen :D
Rattaat on kätsyt se on mun mielipide ja niiden kans muuten koiran saa luvalla viedä useampaan kauppaanki sisälle tuli tänään todistettua tuokin asia, enkä tarkota elintarvikemyymälöitä sinnehän mä en eläintä tietenkään vie.

Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja s:
trimmaus on kyl todella helppoa. yhden kerran mulle näytettiin ja sitten oon alkanu ite trimmaamaan
Juu ei se hankalaa ole en mäkään niin ajattele toi on vaan mun käsiin äärettömän pieni ja siks halusin apua siihen.

Saattaahan olla etten vaikka viittikään ite ajella edes sitä naamaa ja rintaa vaan vien tulevaisuudessaki koirani trimmarille ja maksan siitä työstä sit hänelle.

s
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja s:
trimmaus on kyl todella helppoa. yhden kerran mulle näytettiin ja sitten oon alkanu ite trimmaamaan
Juu ei se hankalaa ole en mäkään niin ajattele toi on vaan mun käsiin äärettömän pieni ja siks halusin apua siihen.

Saattaahan olla etten vaikka viittikään ite ajella edes sitä naamaa ja rintaa vaan vien tulevaisuudessaki koirani trimmarille ja maksan siitä työstä sit hänelle.
Onhan se pienelle erilaista tehä ku isommalle, mut ite alotin omalle sen takia jo eka kerran jälkeen trimmaamisen, et se oppii, et mä trimmaan ja ite pääsee siihen heti mukaan mitä se on. Tarkotus on jossain vaiheessa kyl trimmaajallekki viiä

Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja Puppy-Have-a-nice-seal-pup:
No yks syy, miks en oikeen lämpeä koiranäyttelyihin tuli just esiteltyä. En tykkää koiran esineellistämisestä, siitä, että aikuset leikkii nukkeleikkejä pikkukoirien kanssa. Koira se on pienikin koira, nuket ja pehmoelikot erikseen. Ja kun pennun ottaa, niin se ei yllätyksenä tule että se ei voi heti lenkkeillä pitkiä matkoja ja että se joskus väsyy reissussa. Ei se ole mahdotonta ottaa sitä huomioon toimissaan ilman rattaitakaan. Mutta juu, eipä se minulta ole pois missä kukin koiraansa kuljettaa. Musta ei vaan ole oikein tehdä koirasta lelua.
No meillä ei koirat ole leluja

Yhteistyössä