Nyt on Keittis seonnut :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Sirkkeli:
Meillä mutsi kans jakelee rahojaan lapsilleen vaikka väkisin. miten monesti olen kieltäytynyt ottamasta häneltä rahaa, kun esim.käyn auttamassa jossain asiassa. Ajattelee just samalla tavalla kuin sinä keittis :)
Mun henkilökohtainen mielipiteeni on, että olisi typerää laittaa kaikki rahat johonkin jemmaan, mistä lapseni saavat ne sitten - verot maksettuaan - kun eivät itsekään oikeasti niitä enää tarvitsisi.

Noin 24 vuotta sitten valvoin öitä ja itkin itseni uneen peläten, kuka pitää mun pienestä siipirikostani huolen sitten, kun musta aika jättää. Siipirikko tyttäreni on edelleenkin, mutta lentää yhdellä siivellä niin lujaa ja ympäri maailmaa, että äitiä välillä jo vähän hirvittää. Lentäköön!!!! Mulla ei 30 vuotta sitten ollut rohkeutta nousta samalla tavalla siivilleni kuin tyttärelläni nyt on.

Alkuperäinen kirjoittaja Wicked Mary:
mäkin tässä kuvittelen lähteväni reissuun torstaina, mutta en ole poissa kuin muutaman päivän, ja mun on kyllä pakko tulla pois, ihan varmasti...ja toisaalta aina se kiva on ollut kotiin palata reissulta :)
Mihin päin olet lähdössä?

Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Ajattelet Keittis hyvin samalla tavalla kuin vanhempani. :) Olisi muuten mukava tavata sutkin joskus! Tule joku kerta johonkin palstatapaamiseen. :D Mä olen ollut vasta yhdessä.
Luultavasti olen tulossa maanantaina Turkuun, mutta paluu on kollegan autokyydissä. Pitää katsoa...ei sinne länsirannikolla niin kamalan pitkä matka ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Ajattelet Keittis hyvin samalla tavalla kuin vanhempani. :) Olisi muuten mukava tavata sutkin joskus! Tule joku kerta johonkin palstatapaamiseen. :D Mä olen ollut vasta yhdessä.
Luultavasti olen tulossa maanantaina Turkuun, mutta paluu on kollegan autokyydissä. Pitää katsoa...ei sinne länsirannikolla niin kamalan pitkä matka ole.

Mitä teet Turussa? :)

Voisit tavata mut ja BKM:n. :D
Kunhan tosta reissusta selviän - tai tulen sieltä takaisin B) - niin pitää alkaa katsella sopivaa ajankohtaa. Helsinki-Kupittaa väli alkaa ollá jo selkäytimessä.

mäkin tässä kuvittelen lähteväni reissuun torstaina, mutta en ole poissa kuin muutaman päivän, ja mun on kyllä pakko tulla pois, ihan varmasti...ja toisaalta aina se kiva on ollut kotiin palata reissulta :)
Mihin päin olet lähdössä?

No sinne Englantiin...North Humberlandiin :)

No sinne Englantiin...North Humberlandiin :)
Kuullostaa ihanalta :) Mä haluaisin mennä käymään Irlannissa. Mutta ehdottomasti tyttäreni kanssa.

mä olen luvannut lähteä isomman tytön kanssa joku kerta kahdestaan...nyt menen yksin...siellä on eräs :heart: jonka tapaan...

mä olen luvannut lähteä isomman tytön kanssa joku kerta kahdestaan...nyt menen yksin...siellä on eräs :heart: jonka tapaan...
Kuullostaa vieläkin ihanammalta :heart: :heart:

nuoruuden rakkaus, jota vuosikaudet rakastin kaukaa, haaveilin tapaamisesta aina... ja nyt liki 5-kymppisenä, hän liki 60, tapaillaan mahdollisuuksien mukaan

Kuullostaa vieläkin ihanammalta :heart: :heart:

nuoruuden rakkaus, jota vuosikaudet rakastin kaukaa, haaveilin tapaamisesta aina... ja nyt liki 5-kymppisenä, hän liki 60, tapaillaan mahdollisuuksien mukaan

:heart: :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
luterilainen :laugh:
en tunnusta mitään oppia enkä uskontoa.
enkä tykkää loisista :whistle:
Sillä mä sulle ton lauseen laitoinkin :D Mutta varmaan ymmärrät myös mun pointin: mitään en täältä mukaani saa. Joten mun on järkevämpää rahoittaa aikuisten lasteni elämää nyt kuin säästää jonnekin jemaan sitä päivää varten, kun potkaisen tyjää ja verottaja pääsee osingolle. Uskoisin, että Tytsin vanhemmat ajattelevat aika samalla tavalla. Sitäpaitsi....80 v isäni toi mulle eilen 1000 dollaria, jotta voin ostaa sillä kotiini jotain kivaa...vaikka ne himoitsemani Elvis vessanpöntönkannet :D

Mä olen Keittiksen kanssa samaa mieltä. Sitten joskus kun lapseni ovat opiskelijoita tai perheen perustaneita, niin mielelläni annan heille rahaa rahkeideni mukaan kun he sitä tarvitsevat. Mä olen jo kerran maksanut niistä veroa moneen kertaan ja lapseni saavat rahaa silloinkun tarvitsevat sitä eniten.

Ihme hyökkäys 21 vuotiasta vastaan, joka opiskelee ja asuu kotona. Aivan tavallista mun mielestä. Opinnot edistyy nopeammin ja valmistuu nopeammin kun ei tarvitse käydä töistä hakemassa rahaa kaikkeen elämiseen. Todella fiksulta ja vastuulliselta tytsi-89 vaikuttaa. Ja hyvällä itsetunnolla varustellulta, kun ei provosoitunut tyhmistä kommenteista. Tiedättekö ihmiset, miten paljon Suomessa on +25v miehiä, jotka ei käy koulua eikä töissä ja asuvat kotona. Se on musta huolestuttavampaa! Opintotuki on niin pientä, että pääkaupunkiseudulla sinkun, yksinasuvan opiskelijan on melkeinpä pakko käydä 50 % töissä - ja mihin se johtaa? Siihen, että fiksu opiskelija opiskelee viiden vuoden sijaan 7 vuotta, joista 50 % ajasta viettää Alepan kassalla.

Ja myös se on fiksua, että hyvin toimeentulevat rahoittavat opiskelevien nuortensa elämää. Enemmän 20-v:lla on rahantarvetta kuin 50v:lla (sitten kun vanhemmat kuolee ja saa perinnön). Eikä tarvi maksaa perintöveroakaan.

Peesaan edellistä. Mun täytyy myöntää, että musta oli ihanaa, että sain asua kotona niin pitkään kuin halusin, ja koskaan ei tarvinnut kotiin rahaa kantaa. 21-vuotiaana muutin omilleni. Ja vieläkin vanhemmat auttaa kyllä, joskus taloudellisesti, joskus muuten. Lastenhoidossa esimerkiksi. Ja mummi ostaa lapsille vaatteita tms., taloudellista apuahan se on. Loiseksi en kuitenkaan itseäni koe, toisilla on toki oikeus ajatella siitä mitä tahansa. Vapaaehtoisesti omat vanhempani minua kuitenkin aina auttavat, kuten tytsinkin. Juurikin samalla periaatteella kuin Keittis, että sitä rahaa ei kuitenkaan arkkuun matkaan laiteta, että sama luovuttaa sitä elinaikanaan jälkikasvulleen.

Oi,Keittiksen suunnitelmat kuulostaa hyvältä :) Kuten myös Wicked Maryn :heart: Pitäkää hauskaa,molemmat ;)

Komppaan kyllä Esposaa, omat vanhemmat sanoi miulle ja veljelleni, että saatte asua täällä vaikka ihan vanhoiks asti, tää on teijän koti. Veli asuukin vielä kotona, opiskelee ja harrastaa ihan kaikessa rauhassa. Välillä tuntuu että vähän liian helpolla pääsee mutta jospa se siitä =)

Ja vaikka oon muuttanut kotoa pois jo melkein 10v.sitten, silti äiti kysyy aina kun nähdään että tarviitko rahaa ja muistelee aikaa kun mie ja veli oltiin pieniä ja raha oli tiukassa. Mummonikin tyrkyttää rahojaan, en vaan ilkeis millään ottaa niitäkään vastaan.

Yhteistyössä