Nyt on jo aika antaa palautetta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saraldo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Saraldo

Vieras
Nimittäin eskarin lastenhoitajalle. Tämä rouva oli jo alkusyksystä, kun asteita oli vielä noin 15, valittanut siitä, kun tytöllä ei ollut pipoa päässä. Ei ollut ei, kun tytöllä ei ollut kylmä enkä itsekään kokenut, että noilla lämpötiloilla pitäisi vielä pipoa laittaa. No, laitettiin sitten sellainen hyvin ohut pipo tädin mieliksi. Seuraavaksi valitettiin tytön kengistä. Hänellä oli jalassa nahkaiset nilkkurit, mutta tädin mielestä ne eivät olleet hyvät kengät pihalle, kun niillä on huono hypätä pituutta. Olisi tietysti voinut kertoa meille, että eskarissa vietetään urheiluviikkoa ja lapset kokeilevat eri yleisurheilujuttuja pitkin viikkoa pihalla. Ehkäpä olisimme varanneet tytölle mukaan lenkkarit. Tyttökään ei siitä sanonut mitään, koska ei itse kokenut kenkiään huonoiksi.

Tänään oli sitten yritetty kaivaa repusta kaikki mahdollinen vaate päälle, kun ulkona on niin kylmä. Tytöllä on siis päällä vuorellinen takki ja vuorelliset housut, takin alla yleensä ohut pitkähihainen. Nyt olisi pitänyt tunkea housujen alle collegehousut ja kuumeisesti etsi repusta jotain villatakkia takin alle laitettavaksi. Tyttö on todella kuumaverinen ja olikin ihan hiestä märkä kun pääsi kotiin. Mä en oikeasti ymmärrä tuon naisen pakkomiellettä lapsien toppaamiseen! Ymmärtäisin, jos tyttö kulkisi jossain sukkahousuissa ulkona. Mutta kun sille tulee oikeasti kuuma! Ja täti ei vaan usko. Huomenna mies saa antaa palautetta, että tämä 6-vuotias osaa kyllä sanoa, jos on kylmä ja hakea lisää vaatetta päälle. Että lakkaa nyt vaan puuttumasta toisen pukeutumiseen. Joka päivä ollaan tytöltä kysytty, onko ollut kylmä, eikä ole ollut. Ja kaiken huippu on se, että tämä täti on naapuriryhmän täti, ei edes tytön omasta ryhmästä.

Mites muilla, puututaanko teillä hirveästi lasten pukeutumiseen??

Meillä vähän päinvastainen ongelma, tytöllä kiire ulos, eikä malta laittaa välivaatetta, niin eivät katso hoitajatkaan perään. Toisaalta kyllähän eskarilainen jo osaa hakea vaatetta lisää jos palelee, mutta meillä ainakin tytöllä sitten kädet ja jalat kylmänä ja nenä vuotaa, kun liian vähissä vaatteissa kirmaa.

Se on vähän niin, että kun itte seisoo paikallaan ja palelee sen takia, niin kuvittelee että kaikki muutkin tarvii mielettömät varustukset tarjetakseen. Mutta kannattaa selittää tädille, eihän sitä tiedä vaikka jopa ymmärtäis.

[QUOTE="Sirkkeli";24820599]Se on vähän niin, että kun itte seisoo paikallaan ja palelee sen takia, niin kuvittelee että kaikki muutkin tarvii mielettömät varustukset tarjetakseen. Mutta kannattaa selittää tädille, eihän sitä tiedä vaikka jopa ymmärtäis.[/QUOTE]

Ymmärtämisen laita taitaa olla vähän niin ja näin... Mitä mä olen monelta muulta äidiltä kuullut, niin sillä on aina ollut joku ihmeen pakkomielle tähän vaatetukseen. Ja usein valittaa, miten sillä itsellään on kylmä... Eli tosiaan, ei taida ymmärtää sitä, että lapset liikkuu, ne pysyy lämpiminä, mutta kun itse vaan nojaa tylsistyneenä seinään, niin väkisinkin tulee vilu. Mä odotan oikein innolla talvea, että miten paljon se haluais täyttää lapsen talvihaalarin vaatteilla...

Heh, mä tein silleen kun lapsi oli päiväkodissa, että vein just sen verran lämpimät vaatteet kuin oli tarve. Ei voinut ylipukea. Mutta ei meillä kyllä ollutkaan missään päiväkodissa tuollaista ongelmaa, ei myöskään alipukemista. Ja kuravaatteita en vienyt, koska oli vedenpitävä haalari. Kyllä ne jakso siitä asiasta joskus naputtaa, mutta pidin pääni.

No niin, palautetta annoin ja keskustelu käytiin ihan hyvässä hengessä :) Lupasi olla patistamatta tytölle liikaa vaatetta ja ymmärtää, että kaikki eivät palele samalla tavalla.

Yhteistyössä