Nyt on helvetti, mä olen raskaana vkolla 26+2.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MustanaEiVoi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja gg:
Lapsella on kuitenkin oikeus tietää isänsä, sitä et voi häneltä riistää. Siksi kannattaa kertoa ko. miehelle ja vaikka sopia, ettei sinulla ole mitään vaateita häntä kohtaan, muttet aio estää lasta ottamasta häneen yhteyttä. Myös isyys on syytä vahvistaa.

Aikuisella lapsella on oikeus, mutta alaikäisten kohdalla tuo ei pidä paikkaansa. Mä en tosiaan kertois, jos mies ihan deeku.

Mä ihan vilpittömästi toivon että mun äitini ei olisi koskaan kertonut isälleni että pikku vahinko on tapahtunut... olisi mun lapsuuteni ja äidin elämä ollut niiiin paljon onnellisempi.

Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Alkuperäinen kirjoittaja Smeagol:
mulla on monta kysymystä, mitä epäiletki et kysytään nyt.
-miten et huomannut olevasi raskaana?
-miksi menit sänkyyn ihmisen kanssa jota vihaat?

Kun sen ei pitänyt olla fyysiseti mahdollista. Kävi se mielessä, silleen ohimennen mutta äkkiä sen ajatuksen sitten hautasikin.
Ja miehen kanssa menin sänkyyn kamalassa kännissä. Olin just kuullu miehen saavan lapsen.

Mikäs tilanne saa lääkärin sanomaan ettei raskaus ole "fyysisesti mahdollista"? Äkkiseltään ei mieleen tule juuri muuta kun kohdun puuttuminen. Ja siinä tilanteessa en ihan äkkiä usko että ois IVF:ää yritetty. Ja varsinkin jos on siirtoon asti päässy ja vielä kiinnittyminen tapahtu niin löytyy kyllä tarvittavat värkit ja vehkeet, joten tasan varmasti ei ole "fyysisesti mahdotonta". Ehkä epätodennäköstä, muttei tasan varmasti mahdotonta.

Joten omaa tyhmyyttä ettet käyttäny ehkäsyä. Ehkä ymmärrettävää tyhmyyttä, mutta silti.

Valitettavan usein lääkärit kyllä sanoo noin vaikka ei pitäisi.

Alkuperäinen kirjoittaja AP:
mulla on monta kysymystä, mitä epäiletki et kysytään nyt.
-miten et huomannut olevasi raskaana?
-miksi menit sänkyyn ihmisen kanssa jota vihaat?

Kun sen ei pitänyt olla fyysiseti mahdollista. Kävi se mielessä, silleen ohimennen mutta äkkiä sen ajatuksen sitten hautasikin.
Ja miehen kanssa menin sänkyyn kamalassa kännissä. Olin just kuullu miehen saavan lapsen.

onko se sit ihan kauhee se lapsen isä?
olen kuullut että joidenkin pariskuntien kemiat eivät vaan sovi yhteen. et jos sulla oli niin entisen miehesi kanssa.

Onnea raskaudesta :)

Alat äidiksi, synnytät lapsen, ja elätte onnellisina kahdestaan. Isyyskyselyihin sinun ei tarvitse vastata mitään - se ei kuulu muille. Sano vaikka että spermapankissa kävit!

Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja gg:
Lapsella on kuitenkin oikeus tietää isänsä, sitä et voi häneltä riistää. .

Aikuisella lapsella on oikeus, mutta alaikäisten kohdalla tuo ei pidä paikkaansa. Mä en tosiaan kertois, jos mies ihan deeku.

No mun isä on sekakäyttäjä, vankilakierteessä ja muutenkin elämässään epäonnistunut. Minulle riittää, että tiedän hänen nimensä, olen nähnyt kuvan ja tiedän, ettei häntä kannata kaivata elämääni. Olen rauhassa asian kanssa. Jos äitini ei olisi koskaan kertonut isästäni mitään, niin elättelisin varmasti kaikenlaisia mielikuvia ja tuhlaisin turhaan aikaani ja energiaani isäasian miettimiseen ja selvittämiseen. Se, että tietää kuka isä on ja se, että isä on oikeasti ISÄ ja mukana arjessa. Sitä en isältäni halua, mutta äidiltäni halusin totuuden tilanteesta ja sen myös sain.

Alkuperäinen kirjoittaja ohis:
Se, että tietää kuka isä on ja se, että isä on oikeasti ISÄ ja mukana arjessa. Sitä en isältäni halua, mutta äidiltäni halusin totuuden tilanteesta ja sen myös sain.

No sehän tuli selkeästi, eli: Se, että tietää kuka isä on ja se, että isä on oikeasti ISÄ ja mukana arjessa ovat eri asioita. Sitä (=arjessa mukana olemista) en isältäni halua, mutta äidiltäni halusin totuuden tilanteesta ja sen myös sain.

Alkuperäinen kirjoittaja ozzo:
tosi järkevää olla käyttämättä ehkäisyä. lisää idiootteja maailmaan... voi ei.

No aika turhaltahan se ehkäisyn käyttö tuntuu, jos asiantuntijalta saatu selkeä tuomio, että luomuraskaus ei tule onnistumaan. (sukupuolitaudit asia tietysti erikseen)

t. eräs joka tullut useamman tuloksettoman lapsettomuushoitovuoden jälkeen 2x spontaanisti raskaaksi - ei pitänyt meilläkään onnistua luomusti !

nii ja eikö mahassa näkyny mitään muutoksia?

Onhan tää pullistunut, muttei mitenkään enempää kuin pieni turvotus, jota tulee vaikka sömisen jälkeen.

Ja nyt alkaa olla jo pieni ilo, ainut huoli mikä tulee pintaan on ne geenit,ne geenit :/

Yhteistyössä